Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Majlo - Tycker oxå det verkar skumt...
Jag hade (som ni tänkt) gett en blomma o en Aladdinask på sin höjd. Han har väl betalt ändå lixom, annars får han väl neka o be er ha dopet en söndag på hans "ordinarie" tid? 
Nu ropar Emma att jag är välkommen att leka i hennes rum. "Emma stänger dörren, mamma komma leka snälla? Knacka också mamma, Emma leker" ![]()
Carro: Sam ser så busig ut, som en riktig liten Emil i Lönneberga!
Vi fick Lovisas dagisfoton idag. Jag var säker på att hon skulle se allvarlig ut, men hon skrattar på ensamfotot! Jättesöt är hon! Men någon hade gjort tofsar i håret på henne och det blev jag så besviken över... Lovisa är ingen tofstjej! Jag ville ha ett dagisfoto där hon ser ut som sej själv, och det gör hon inte. Hon hade så himla söt frisyr den morgonen, håret var lockigt och fluffigt, precis som det alltid är när hon är nybadad. Och så förstörde nån frisyren med tofsar. Hon avskyr att ha tofsar - utom där på dagisfotot uppenbarligen...
Nu ska jag sluta gnälla för detta är verkligen i-landsproblem, och jag borde skämmas. Fotot är lyckat och hon är jättehimlagullig, vår tjej! Se själva:
www.familjeliv.se/hem/lillamy72/gallery/phpkcrd8w.jpg
Jesster:
. Jag tycker nog också att det är lyckat, trots tofsarna
. Håkan sa faktiskt till på dagis idag när han hämtade henne att han tyckte att det var dumt att de hade gjort tofsar på henne... Jag hade nog inte sagt nåt om det till dagispersonalen, så stor sak är det ju inte, men Håkan säger alltid vad han tycker och tänker
.
Lillamy: Hon är jättejättesöt så klart, jag förstår dig ang tofsar. Hade du velat ha tofsar hade du väl kommit ihåg att sätta upp det den dagen?
Trist att de är så inriktade på hur tjejer och killar ska se ut.
Carro: Men vilken kille du har! Suupersöt
Jesster: Hmm, kanske ska fixa det så då. Just nu får de korten vi har duga, alla kommer ändå få så många kort så det är nog inte hela världen om det inte är jättestora förstoringar till alla, har ju ingen plats med ändå
Hilla: Jag är ju då inte hetero
Men har faktiskt också tilllåtelse med en tjej. Fast det har faktiskt inte hänt nått sånt sen jag och K blev tillsammans..
Och jag har pratat med K om tjejen på öppna förskolan, så han vet ju iaf om det. Känns ju mycket bättre, annars känns det ju som om man smyger med nått som inte ens finns. För du vill ju göra nått med den här killen när du tänker med musen, men inte om du tänker med hjärnan. Haha, fyfan vad skriver jag för nått? Hoppas du fattar iaf
Meria: Angående att bokstäver försvinner tror jag att det är att dom lär sig så mycket nytt nu och inser snabbt vad de kan hoppa över för att det ska gå snabbare. Så verkar Iina va iaf, idag har vi tränat lite på L på skoj, och hon kan ju. Hon har ett plektrum hon leker med, och det har hetat "pekum", men hon kunde uttala så bra som "plektum", men det gick för sakta
Och grattis till den mindre räkningen
Ibland måste man ju ha lite flyt också!
Shit, pepparkaksklänning! Sydde ju en till iina förra året, känns som att den är liiite liten nu
Får väl bli till att köpa tyg för pengar som inte finns och fixa iordning en
Iina fyller ju på lucia, undrar om dom tänker fira henne på fredagen eller måndagen. Antar att det är fredag firandet är, har inte hört nånting om det än. Kanske de väljer att fira Iina på måndagen så får hon en egen dag
LillaMy: Vilken söt Lovisa! Men superkonstigt att dom satt upp hennes hår? De borde ju veta att hon inte har det..? Iina har toffsar på sitt kort, men hon har det nästan jämt eftersom hon blir så irriterad på hår i ögonen
Är så jävla sjuk så det är synd om mig, feber och snoret rinner och ont i halsen och jag är fem år igen och tycker bara synd om mig själv
Så det blir nog sooova ikväll, men drömmer bara massa drömmar hela tiden, nätterna igenom. Får aldrig vila, det är halvmardrömmar som mest är obehagliga.
Krodan: Ja, precis: hade jag velat att hon skulle ha tofsar på dagisfotot så skulle jag ha gjort tofsar på henne själv eller tagit med ett par snoddar och bett någon ur personalen göra tofsar innan fotograferingen. Jaja, hon är ju glad och söt i alla fall
.
My - ååååh vad söt!! Även jag förstår dig ang tofsarna...Tycker ändå att det var bra av Håkan att markera att ni inte är så jätteglada över det, även om personalen säkert trodde att de gjorde er en tjänst!
Vi lekte för övrigt affär förut. Emma fick leksakssedlar av grannen häromdagen, så nu stoppade hon ner dem i sin handväska o så skulle hon handla kaffe av mig, det var därför jag skulle komma - någon var tvungen att ta emot pengarna
"Kaffe tack. Bulle också. Kanske lite kött o ris? Här mamma, handla pengar" så gav hon mig en sedel o så turades vi om ända tills hon kom på att hon skulle köpa sig en riktig mandarin o kutade ut i kylskåpet. Då avslutade vi o satte oss i soffan o åt den istället
Det lär ju bli en sån kundvagn eller kassaapparat som Carro pratade om till födelsdagen ![]()
Annars fick vi en elräkning idag. 913kr Tack för den.
Messade Micke o frågade vad räkningen ligger på normalt o sa att jag skulle pynta den nu så han slapp se den här höga summan nu när jag har lite pengar över
Då sa han att han hade betalt en på 378kr IGÅR som även den var för oktober månad!??
Fattar nada, så jag har inte betalat den ännu, måste ringa o kolla varför vi fått två...visserligen var det massa skatter o nån avgift för att de bytt mätare på den som kom idag, men vafan - de kan ju inte skicka två fakturor för samma månad dagen efter varandra...?!
*suck*
JoKo: Har ni precis bytt mätare så blir det dubbelt. För oss blev det så iaf. Det har nått att göra med att man ska betala för "glappet" som blir. Nu vart det krångligt. Innan man fick ny mätare betalade man för "förväntad förbrukning", med ny mätare betalar man "faktisk förbrukning". Eftersom det innan ni fick ny mätare varje månad kom en räkning på förväntad förbrukning så gör detta att ni antagligen har förbrukat lite mer än det ni betalat för det senaste året. Detta klumpar dom ihop i en klumpsumma när mätaren byts ut. Så den räkningen på 378 kr är antagligen vad ni förbrukat den senaste månaden, och räkningen på 913 kr är det ni förbrukat men inte betalat för under året.
Fan va rörigt! Men så blev det för oss iaf
Jag sitter och väntar på att Medium ska börja snart. Har haft en rätt tråkig eftermiddag, gick ut med Isak för att sätta upp belysningen på framsidan, bara för att upptäcka att alla utom sex lampor var trasiga, hallå?! Hur sjutton gick det till, det är en slinga på kanske 3-4 meter, så det var ju inte dåligt att alla farit samtidigt... Ja och inte orkar jag ju byta, det blir en tur till rusta för att köpe en ny för 49 spänn imorgon
.
My: Men hon var väääldigt söt "trots" tofsarna
Kents syster har suttit och pluggat med mig idag, hon läser matte B och har ingen att be om hjälp, jag har inget sällskap, så det passade ju liksom bra att vi skulle läsa ihop
. Men jag känner vilken skillnad det är på mig när jag får prata med någon "på riktigt", vi är väldigt lika men får väldigt sällan tid på tu man hand, och jag har varit rätt nere över ensamheten på sistone, har kännt mig totalt inmöglad, men bara efter en dag i vettigt sällskap så märker jag en jätteskillnad hos mig själv, det är som att JAG tittar fram. Gud så tragiskt egentligen, men det är ju inte självvalt.