• jeng

Augustibebisar 2008

Mareld:
    Hur gammal är hon nu??? När vi var på 2 mån-kontroll så bokade de in oss för nästa besök på teds 3mån-dag. Då sa tanten att innan vi kommer dit så har vi troligtvis hunnit med 3-mån-krisen, då de flesta mammor tror att de har ammat för sista gången, för att tuttarna helt plötsligt verkar helt tomma! men det beror tydligen på att bebisarna typ över natten kommer på att de har ett mycket högre behov än tidigare, samtidigt som de äter snabbare och bättre. och det stämemr så väl. han äter lika länge nu när mjölken kommit igen, men han äter mycket mycket mer!! och vi hade 4 dagar då ted inte sov alls typ för han bara ville snutta igång mjölken!!! så håll ut, det blir nog bättre för er också

• jeng

hejhej
    dålig natt inatt, ted hade magont stackaren o skrek typ från kl 2.15 o till kl 8-9 d pruttarna kom ut!!

nu sa vi snart till krauta iaf! handla till renoveringarna, sen är det bara at sätta fart!

• jeng

godmorgon!!!
    måste kolla termometern för vi lär ha haft kallt här också, fortfarande 4 minus nu när jag gick upp för 10 min sedan!!! tjena, vintern är här, rimfrost ute på träden och gräset och det är superfint!

Ted ligger i sitt babygym, som det kommer bilder på i bloggen senare, haha, vi plockade undan en av ställningarna igår (han har ju 2 gym) och jag hängde alla leksaker i samma gym!!! bara för att man ska ha leksakerna framme att byta med, men GUD VAD HAN GILLADE ATT HA ALLA PÅ EN GÅNG!!! Han ligger och pratar och slår och har sig för fullt!!! Supergulligt!!!

Vi fick en hel del gjort igår, så nu har jag tvättmaskin OCH torktumlare i tvättstugan. Och idag kommer bänkskivan upp, och förhoppningsvis fixar vi klart sista väggen också! Sen är det bara att såga till skåpen (fel djup) och börja inreda på riktigt!!!

Jag började tvätta timmerväggen igår också, och sätta upp panel i hallen!!! NU är det på g verkligen, och finns massa olika småsaker att fixa med! Hoppas hoppas nu att vi hinner i tid till festen!!!

Vi gick o la oss vid 3 inatt, såg Batman igår kväll och den var visst typ 1.5 timma längre än vi hade räknat med hahahaha!!!

• jeng

undrar om man har nån mat öht i tuttarna nu egentligen... ted åt precis efter promenaden. sen skrek han och var superledsen, och åt IGEN typ efter en timma... sen en timma senare så fick han ändå i sig 1.5 dl ersättning innan han nu äntligen verkar kunna somna!!! man undrar ju vad som har hänt!!

menjag tycker ju ha suger bra på brösten också, och jag kollar ju då och då så att han inte har sugit tomt, och nog kommer det ut när jag trycker... nej jag vet inte. de sa ju att de skulle få jättestort behovsökning nu vid 3 månader, men jag trodde vi hade klarat av den ökningen nu i veckan....

• jeng

VT:
    Ja, klart att det säkert kan hålla i sig. men just MATEN trodde jag vi hade passerat! Men det kanske bara var fas ett!! Nej, men han sov ju inte på 4 dygn typ förra helgen o veckan, förrän han fick ersättning, men sen så plötsligt en dag så räckte maten igen! Men idag så verkar det ju vara samma visa igen! Kanske är han extra hungrig just idag, eller kanske har jag ätit dåligt så att det är dåligt med mjölk, vem vet! Jag skiter fullständigt i huruvida mjölken räcker eller inte, och ger honom ersättning när han fortfarande är hungrig efter amningen! Jag känner mig så himla nöjd med amningen att det varken gör mig bu eller bä om jag kan fortsätta amma i 6 månader som jag från början hade tänkt!

Suss:
    Näe du, idag har vi bara varit hemma o donat, så jag tror inte han är förskräckt. ja vi gick ju promenad då, men det gillar han ju! Tror det är magen han gnäller mest över, för plötsligt så kommer det 3 stora bajsblöjor på raken och sen är han glad igen! Men trist om det skulle sätta igång nu igen!! Vi har varit utan minifom i nästan en månad nu tror jag!!

Hahaha, vilken bild!

Jag har ju en graco sele, och jag är iaf jättenöjd och Ted verkar sitta bra och är nöjd han också!!! Han somnar jättegott och får stöd för ryggen och nacken, även då vi hade den i London och han bara var 7 veckor!!! Sen finns det säkert bättre, men vi bär ju inte direkt mycket i den, och nu är ju Ted så stadig i ryggen redan också!! tror den är minst lika bra som BB iaf och vi betalade 350 kr för den!

• jeng

bv, fy då!!! jag som tyckte att vi hade en dyr tripp till vetrinären med Silas i förra veckan, det gick ju på 2600 kr!!

• jeng

nu har jag uppdaterat bloggen igen förresten... bilderna på renoveringen hade ju bara försvunnit igår, men det är fixat nu!!

www.teddy.nu/blog

Svar på tråden Augustibebisar 2008