• jeng

Augustibebisar 2008

måste kasta in en snabb fråga om bilbarnstol nr 2... det börjar bli dags att tänka på det här, eftersom ted är så förjäkla lång i kroppen så sitter inte han bra i babyskydd snart... *trist som fan*

iaf, jag har funderat på en brio zento, men nu hör jag rykten om att många behövt byta ut den också vid 1.5 års ålder, på barn som är långa i överkroppen... det är kanske ett dåligt val då? eller är det kanske inte så stor skillnad mellan de olika fabrikaten utan att man helt enkelt kan tvingas byta ändå så att säga?

vi ska ju önska oss i present nu till teds fest och till jul. (bidrag till stolen då troligtvis, vi räknar absolut inte med att få stolen) men även om vi önskar oss bidrag så vill jag gärna kunna skriva vad det är vi önskar oss, och itne bara "pengar till bilbarnstol" lixom...

kom gärna med tips!

• jeng

Amelie:
    Gud jag verkligen är heltänd på ditt förslag ang stegräkningen!!! Jag tycker at vi kan sätta våra egna mål, och kämpa för att slå dom, och sen så gör vi en sån där total sammanräkning! Guid det vore ju skitskoj!!! Då tävlar man MED gruppen för att vi totalt ska komma så långt som möjligt också, och onte MOT gruppen så att säga! Det skull ejag tycka var motiverande iaf, att även om jag bara går 4000 steg, så har jag iaf hjälpt gruppen med 4000 steg på traven lixom!! Jättebra idé, tycker jag!!!

• jeng

nu har jag lagt ut önskelistan till teds fest i min blogg. hoppas nu bara att inte alla tar det som att vi ber om presenter. vi har ju försökt vara tydliga med att vi är jätteglada bara att de tar sig tid och råd att köra ner hit! men samtidigt har så många frågat "jamen OM vi vill hitta på nåt"... så jag har ju skrivit ner allt jag kunnat komma på att vi inom snar framtid behöver eller vill ha...

jaja, kolla gärna in och säg om ni tycker det är nåt helt tokigt jag har önskat mig, eller om nåt viktigt saknas, så att jag behöver revidera listan

www.teddy.nu/blog

och ni som missade att kolla igår eller i förrgår elelr när det nu var, kika in på alla söta teddybilder!

• jeng

snart:
    haha ja min släkt älskar presenter allihopa och barnbarn och barnbarnbarn är så efterlängtat att det lixom kvittar om vi säger att vi inte vill ha nåt. därför är det ju bättre att faktiskt säga vad vi behöver ist för att de bara hittar på nåt!

MEN de är också proffs på att ge smarta presenter. kläder, böcker, nyttiga grejer, nödvändiga grejer lixom!!! så man behöver inte vara direkt orligt för att få massa skit lixom!!

• jeng

lille:
    den orangemönstrade pyamasen köpte jag idag. vad har du för storlek och hur lång är W? jag vågade inte köpa 74 för de kändes så korta i kroppen, och sen ska de ju tvättas också!!! så det blev 80, och de ligger i tvättmaskinen nu! vi får väl se om de är superstora sen när de väl kommer ut, men han har ju 74 i bodys nu lixom (på lindex stora bodys!!!) så jag tror nog det funkar snart. jaja, jag bara frågar, för ted satt ju i overallen i stan idag så det var lite svårt att försöka mäta på honom!

• jeng

vt:
    hihihi, så du föll för frestelsen! vad blev det för räknare? phs jobb kastar räknare över honom (han har fått en på varje jobb hittills) så jag har ingen aning vad den jag har kostar eller nåtning... en silva är det iaf, en svart med display överst och sen 2 stk gula knappar... kanske nån annan som har samma?! den verkar väldigt pålitligt iaf! den förra ph fick räknade ju 6000 steg åt ena hållet, men 2000 när jag gick hem igen på en promenad hahaha... sen dess använder jag inte den!

• jeng

idag (och hela helgen troligtvis) är det renovering, så ni vet varför jag inte visar mig! jag har kommit igång lite i hallen igen, och imorrn ska vi till krauta och handla!! ikväll ska vi sätta full art i tvättstugan, så kanske kanske kanske det blir färdigt i helgen hahahaha! fatta hur underbart DET vore!

• jeng

vt:
    min funkar halvkasst i midjan, men jag har fått tipset att ha den i strumpan istället. då får man större moment, och det är sällan den missar steg! har du testat? för jag tycker min BRA räknare missar steg också om jag har den i höften!!

vi var ute på en promenad förut i skymningen! ph blev glad och överraskad över att jag bara gick och tog på mig skorna när han föreslog promenad, istället för att gnälla som jag normalt gör!!

efter promenaden hade jag iaf passerat 5000 steg, så jag kalrar mitt mål idag iaf! men jag räknar ju inte med att jag går promenad varje dag, och då blir det ju trögt att klara det men jag hoppas!!! ska kämpa på!

• jeng

jag har satt massa panel och målat i tvättstugan! nu är det EN vägg kvar! sen bara inredning!! jag ska börja skruva skåp och såga till bänkskivan osv ikväll/inatt om jag orkar! annars blir det ju iaf imorrn!!

• jeng

haha Ted började också stortjuta idag! Ph tog upp honom och han skrek så han tappade andan. Efter ett tag så tog jag honom, och det blev knäpptyst och ett smajl på typ 2 sekunder! pappa bra men mamma bäst Mareld, vi är inne i 3-månadrskrisen, både vad gäller blyghet, kläng-ökning, och brist på mat i tuttarna!! Kanske ni är där ni också?

Svar på tråden Augustibebisar 2008