• jeng

Augustibebisar 2008

hemma från bvc, plupp är nu vaccinerad! han grät i 2 sekunder och sen så började han skratta högt direkt igen! söt kille!!! får väl se hur han reagerar ikväll sen!!

han fyller 3 månader idag, och är nu 63 cm lång och väger 6410, huvudomfånget 40,5. Han ligger och följer medel eller strax över medel på längd och vikt, men ligger under medel på huvudomfånget, sötnosen!!

• jeng

åååh tack för alla komplimanger! det känns ju så skoj när det känns som man har valt rätt färger och mönster i inredning! hoppas bara att helhetsdintrycket blir lika bra sen! och hoppas att det blir lika fint i hallarna med den ljusa tapeten i samma mönster! nu blev jag motiverad till att sätta igång på direkten!

• jeng

moi:
    jag började ju med resevagnen i london då ted var 7 veckor. han är himla stadig i rygg och nacke och har varit det länge, men vi har hnom ju bara sittandes korta stunder, utan vi har ju säten lutade ganska mycket. men han blir ju galen av att ligga i liggvagnen och inte kunna se sig omkring nu!

just min blogg är ju vår provata och ligger på vår egen server. men det går ju att skaffa en på typ bloggagratis eller sådär, men då får man abra ha 100 bilder gratis tror jag, och sen betala 20 kr eller nåt för att få ladda upp 100 till! men en sån är ju både lätt att skaffa och lätt att använda. missh och vt använder ju bloggagratis tex, så där kan du säkert få mer hjälp om just hur man laddar upp bilder osv! vore jkätteskoj att se renoveringen!

• jeng

hihi, jag har spacklat, slipat och tapetserat ena hallen ikväll! guuud vad fint det blir! spikade tillbaka de gamla fula fodret på fönstret också. tror jag ska köpa nya istället, men jag tänkte att det var bäst att täta draget lite sålänge iaf! kan ju dröja innan man tar sig till krauta nästa gång! behöver ju fodret uppe för att såga ut panelen också. ja, jag tänker köpa likadant foder, fast nytt och helt då, annars skulle det ju inte funka!

• jeng

är det stor skillnad på när de svänger från mage till rygg och från rygg till mage? ted var ju så himal tidig med att vända sig så de trodde mig ju inte ens på bvc, ända tills han vände sig på deras bord!! men han vänder sig ju med tydlig kunskap från mage till rygg, men ofta så känns det lite mer slumpartat från rygg till mage, även om han då och då verkligen verkar fatta vad han gör...

• jeng

missh,
    vikten var 6410 igår, o längden 63 cm, huvudomfång 40.5

ted klarade sprutan kanonbra på plats men var ledsen hela em o kväll, tills ph kom hem med alvedon flytande! trode jag hade hemma men hittade inte...

• jeng
    Carinamamma84 skrev 2008-11-04 12:29:45 följande:
    Vi kommer att bli Interjuvade av tiningen Vi Föräldrar
    vad skoj! när? och om vad?
  • jeng

carina, vad skoj!

missh:
    ojoj, han drar ifrån på vikten din kille! men dpå har ni hoppat upp från kurvan nu då? vi följer vår kurva jättebra i vikten iaf, så han går ju upp det han ska! glad att han itne går upp mer, för jag tycker redan han är tung att bära runt på!

vem frågade om sömn? lana kanske??

ted somnar för natten nån gång runt kl 19 på kvällen. då sover han till 01 utan mat. ibland så går vi och lägger oss tidigare, och då väcker jag honom då för att byta blöja och mata, kanske ca kl 23. sedan sover han natten bra, och vaknar för att äta kanske 2 ggr, sen tar han ofta morgon runt kl 7. MEN, om jag är trött så är det bara att ta honom till min säng, byta blöjan och mata och sen så somnar han om igen! så idag fick vi sovmorgon till kl 11!

sen sover han typ ingenting om dagarna. jo, han slumrar sådär 10 min nån gång då och då, men vaknar ju så fort man petar på honom eller nåt låter typ. så man kan inte utnyttja sömnen till att få nåt gjort så tt säga!

• jeng

missh:
    haha, ja han sover ju jättebra nattetid, och kvällen kan jag ju räkna med att han sover i princip. men dagen, nepp då ska det lekas och kelas och gå och stå och sitta och allt annat dumheter som han iten har fattat att han är för lite för ännu!

• jeng

jasg vill rekommendera svt play's barnprogram "min sång". det är barn som sjunger sånger. ted sitter i mitt knä och kollar på det på särmen och sjunger med och skrattar!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008