• jeng

Augustibebisar 2008

heidi:
    sådär gör ted också! vi var ju ute förra torsdagen, då det var snöoväder här! ted var glad hela tiden, och verkade ju inte jättekall... men sen efter det så har jag inbillat mig att han för handen upp mot ena örat. men han har inte varit grinig av det, och ingen vätska eller nånting har kommit ut... sen var vi ju på bvc i måndags och de sa heller inget om det, utan det var normalt att de lixom tar i sina öron och fötter och sådär, eftersom det är den fasen de är i nu!

kaol:
    ted också!!! det känns som det är magen, men jag vet inte... han skriker ungefär likadant som han gjorde då han hade magontet iaf! men det är som hos dig, pappa duger inte heller! jag har tolkat det som att det är 3månaderkrisen, då de blir mer klängiga och mamma-kära!!

• jeng

jag tror det beror mkt på att pappa inte bär rätt. han bär "vagga" lixom, men nu vill ted bara sitta på höften eller hänga kramander om halsen. jag får lixom inte heller bära i vagga!!

• jeng

första lagret bets på plats på möblerna! (eller egentligen 2 lager, men tätt efter varandra!) så nu ska jag stoppa ted i vagnen och gå en kort promenad iaf, man blir himla motiverad av den där stegräknartråden, så haka på ni som inte redan är med!!

sen ska det finstrykas med pensel möblerna och sen vet ni kan jag faktiskt börja inreda hallen ikväll eller imorrn när det torkat! visserligen är det en vägg som saknar panel fortfarande, men det tar jag ikväll också!! jobba på ett och två...

• jeng

KaOl:
    GRATTIS!!! Inte illa!
    Jag säger det samma, himla bra idé med stegräknartråden! Jag hör skött kosten senaste veckan dessutom, och vågen visar nu 76.1 kg!! jag som stått plakat-still på 77.5 i 10 veckor nu!!!!

• jeng

Inatt förresten så somnade Ted för kvällen kl 19. MEN, kl 20.30 vaknade han, då vi åt, och kollade på tvn (Han ligger på govlet framför den) sen ville han äta igen och så somnade han kl 21! Första gången på evigheter som han vaknade under sitt kvällspass!! Sen vaknade han igen kl 1 så då ammade jag och sen gick jag och la mig! Sen vaknade jag klockan ÅTTA!!! Hihihihi, han har som längst sovit till kl 5.30 förut tror jag!! När vi vaknade så var han dessutom glad och ville prata och kela och berätta om nånting, det var inte akut skrik efter mat!!

• jeng

wiem, precis! Jag har också hört att det kan bli så, att kroppen sparar medan man ammar! för jag ahr ju skött kosten och ändå har det nte hänt nånting. det som krävdes var tydligen riktigt bra kost och en stegräknartävling för att nånting öht skulle börja hända!!! hoppas det fortsätter med det!

• jeng

vt, glömde ju skriva. sådär med tungan, så gör ted också! om jag säger mat tex. men sen tog vi ju ett bad i badkaret i veckan, hans första bad, och han stack ut tungan hela tiden och skulle dricka vatten!

• jeng

heidi, vad skönta tt det löste sig!

jag hör till dom som har ersättning hemma. har både på pulver och på tetra, vi föredrar tetran faktiskt, för det är så himla smidigt. *lat* näe vars, men oftast vill man ju ha maten NU och då är det ju skönt med en som inte måste kokas och sedan svalna av!!

iaf, jag ammar alltid först, och sen om han fortfarande är hungrig så får han äta. men vi håller oss till kvällsmålet kl 18-19 och eventuellt nattmålet kl 1. enstaka ggr har vi gett även dagtid, typ då vi skulle ha fest här, då gav vi honom ersättning innan för då var vi i en produktionsökningsfas, och jag vill ju inte ha honom skrikandes eller hängades i tutten hela kvällen då!! jag kan inte påstå att det känns som det jag har gett har påverkat mjölkmängden i tuttarna! det är bara vissa dagar som han vill ha lite mer. och kanske det är så att jag har lit emindre just den dagen pga vad jag har ätit eller om man har druckit dåligt eller är förkyld eller vad som...

Svar på tråden Augustibebisar 2008