• jeng

Augustibebisar 2008

ted ligger på värmegolvet i tvättstugan och pratar med tapeten jag har fått upp 4 panelbitar och nu är det bara TVÅ bitar kvar i hallen! Najs najs! Men nu hinner jag inte mer, Ted och jag måste ta ett bad och klä på oss och packa inför helgen, och sen ska vi hinna äta lite lunch också! Men nu ska vi plaska i badkaret!

• jeng

missh, de får ju feber av sprutan oxå. ted blev precis sådär, jag körde alvedon i 2 dygn! han hade ont oxå inte bara feber

• jeng

hejhej, hemkommen från östergötland o massa besök!

vt, gud vad tråkigt med så hög feber! det hade jag gett alvedon mot iaf!!! ted är ju skitgrinig så fort han närmar sig 38 grader!!!!

det blev en promenad på besökrt idag o igår ikea så jag har lite steg stt bidra med i stegtråden trots allt!!

• jeng

Hihi, Ted lärde sig massa nya knep av sin syssling Mira igår, så idag tar han TAG i leksakerna och fattar vad de är bra för!! Kolla bloggen för massa bilder!!!

www.teddy.nu/blog

Fars dag, nej det struntar vi i här! Vi ska renovera istället!! Jo, han fick lite sex, men det var ju av MIG då såklart, det räknas kanske inte hahahaha!

• jeng

salt och socker kommer jag försöka hålla mig begränsad med! och komjölk kommer vi mata med i små mängder till en början. tex så har ju ted smakat nån droppe grädde och vaniljsås och glass här och där, och sedan blir det väl att han får smaka nån sked med yoghurt kanske osv osv... jag har köpt majsgröt från 4 mån, och åpplegröt från 5 mån, och majsgröten kommer jag börja med små smakisar av snart!

• jeng

Lina, jag köpte min hoppgunga på citygross för 199 kr. den hörde till samma serie som babysittern som kostade 249 kr. jag har inte monterat gungan ännu, men den verkar jättebra!

Ojoj, stor kille!!

Apropå längd och vikt så är ju Ted så gott som exakt lika lång som sysslingen Mira som är 2 månader äldre. Och vikten leder han med ca ett halvkilo!!!

• jeng

if only, har glömt säga välkommen tror jag! läste också din story, och gud vad skönt att allt gick bra! är allt bra med tjejerna nu??

• jeng

SUCK!! det har gått kanonbra med renoveringen igår och idag, och sen nu skulle jag börja på garderoben och då tar det bara tvärstopp... bara får inte ihop det och är livrädd för at bygga skiten typ för smal eller nåt så att hyllorna inte får plats sen...

sen kan jag inte bestämma mig för om jag vill ha den fina breda "kornischen" runt hela tak och sidorna, eller om jag ska sätta en smal typ bräda bara... hade ju tänkt sätta panel och tapet även på gaveln av kornischen så att säga, inte bara framåt, och då måste den ju ha lite bredd. MEN hallen är ju så förbaskat smal så man vill ju samtidigt göra garderoben så smal som möjligt. men vad fasen, 2 cm skillnad gör kanske inte så mycket i slutändan utan då vill man väl ha den snyggaste lösningen helt enkelt antar jag?

• jeng

kaol:
    till min EL fick jag med ett tunt regnskydd som jag tycker är kanon. visserligen är ju vagnen äldre, men det borde väl finnas fortfarande??? det passar perekt iaf. enda nackdelen är att vi inte har haft inneröverdraget på liggdelen när vi har använt regnskyddet, så då har det ju blivit som en pöl mitt på hahaha! det har iaf inte läckt igenom på den tiden (nån timma med pöl kanske) som vi varit ute!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008