• jeng

Augustibebisar 2008

Hallon, men gud jag glömde din bonustjej!! Satt ju precis och funderade över det där med undantag i testamentet och min mor har ju skrivit undantag eftersom hon har flyttat in i sin mans hus, och det blir jag som ärver hennes halva i första hand. men som sagt det har de ju ändrat på tror jag! så jag tänkte ju precis på det problemet, men som sagt glömde helt att det stämde in på er!!!

Haha ja precis, en fruktpuré är ju bättre än vaniljsåsen som Ted är så förtjust i! Fattar inte, vi brukar typ adlrig äta det, men det är väl paj-tider. Vi har fått vaniljsås typ 5 ggr senaste veckorna! Trots att jag inte gjort någon själv menar jag!!! Ted har fått smaka, men såklart skulle jag aldrig få för mig att mata honom med såna grejer. Men i framtiden kommer han kanske äta med oss och sedan om vi äter efterrätt, då har han ju redan ätit lixom, så då gör det ju inget om de får smaka några droppar!!

Gröten (majsgröt) däremot har vi provat igår kväll och idag! Ted har som sagt inte riktigt fattat grejen med att svälja själv, men han har fått en liten sked och sedan har han sugit tag antingen i skeden, eller så har jag stoppat ett finger i munnen på honom så har han sugit på fingret och då får han ju i sig gröten! så himla gulligt det är (och kletigt)!!

Vi har ju redan börjat eftersom jag kommer börja jobba snart och jag vill prova mig lite fram innan dess, för att veta lite mer hur länge han står sig på saker annat än mjölken, och hur han kan äta och sådär.

• jeng

garderoben är nu färdigreglad!! bara 2 stk små spånskivor på ena gaveln som ska dit också. om nu ph kunde vakna ifrån sitt soffsovande nån gång och hjälpa till med det...

imorrn blir det att börja tapetsera!!

• jeng

Kesso:
    JOdå jag njuter av att vara hemma, men det blir ju lite väl isolerat ibland! Vi bor ju i ny stad, begränsat med vänner, ingen släkt osv... Mycket av det sociala som vi har här nere är ju via jobbet! Så det ska bli jätteskönt att få komma tillbaka. Dessutom så har vi ju rätt så höga utgifter med vårt superfina hus och 2 bilar osv, och eftersok vi vill snåla med dagarna för att kunna vara hemma på deltid så länge som möjligt, så behöver vi nästan dra in lite extra pengar!! Det blir 2 förmiddagar i veckan på jobbet, och då kommer ph vara hemma med Ted. Sedan kan jag åka in med Ted, eller jobba hemifrån för att fylla ut resten av timmarna! Jag vill gärna att Ph ska få ensamtid med ted också, så det blir perfekt!!

VT:
    Ja precis jag menade inte att han behöver svälja nu, utan att jag hoppas han lär sig det tills det blir dags att jobba osv, så att man kan använda gröt osv som MAT då och inte bara som smakis!

Haha, ja jag bygger på... En vecka före planeringen är jag just nu! Det gick undan med den där garderoben hahaha!! Idag måste jag snabba mig på med att såga spån, och sen är det spackla, sätta golvlister och börja sätta panel och tapetsera!

• jeng

Kesso, vi liggammar på natten. Har en fåtölj men har varit lat och ite fått ordning på den så det går att sitta bekvämt...

vill tipsa om sidan www.lagabarnmat.se som jag fick tips av på en av våra mammafikor! har inte själv hunnit läsa runt så mycket där, men den ska vara bra säger alla!

• jeng

Carina gud vad skoj!! Är lite avis! samtidigt som jag tycker det är skönt att Ted var lite mindre när han kom ut hahaha!

• jeng

Jag får babybok från Libero, är det den du menar Carina? jag har anmält mig till luberoklubbenm, och då får man ett meddelande med nån kod eller nåt vid 5-.6 mån ålder, så kan man åka till en butik och hämta, typ som man gjorde med babyproffsenboxen!!

• jeng

hejhej!!! jag har haft en riktigt toppendag! har sjungig bä bä vita lamm typ 530 ggr för ted, för det är tydligen allt som får honom att skrika nu för tiden. nu värmer jag flaskan också, för jag orkar itne med att amma honom när han ändå inte blir mätt. stackaren!!!

ja, jag och ph har nu infört ny regel! onsdagkvällar ska vi inte göra nåt jobb utan bara sitta och mysa och dricka vin och slappa!! regeln framkom efter vinglas nr 2 ikväll hahahaha, så ha överseende med om jag stavar som en kratta!

har till och med tittade frivilligt på hela den superstora kassen med kläder som jag köpte på kappahl idag på deras slutrea! helt sjukt. kommer blogga om det såsmåningom, men jag köpte allt jag kollade på sist jag var där på deras klubbdagar. då hade jag 25% men kom hem tomhänt. nu hade det satt rea på grejer jag kollade på då till ordinarie priser, och sen var det ju dessuotm halva reapriset! för en 500-lapp kom jag hem med kläder för typ 2000 kr!!! GLAD!!! massa jättefint blev det!

och inte en millimeter renovering gjort blev det idag alls. fan vad skönt!!!

• jeng

missh, supergrattis! fan du får ju en annan att känna sig som en gammal kärring! gud jag har alltid velat vara en ung mamma, och nu så lyckades jag till och med bli äldre än min mamma var när hon fick mig hahaha!! här blir vi ju 30 båda två nästa år, vi får väl se om det blir total depression i det här hushållet!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008