• jeng

Augustibebisar 2008

kaol:
    nja det börjar ganska snabbt, men itne helt ifrån början!! men han blir ännu mer förbannad när jag tar bort honom och ger nappen eller såna saker, så det är lixom bara tutten (eller flaskan) som duger...

om det kommer så fort, varför reagerar han så olika isåfall??? han går ju upp som han ska, men om jag inte stod ut med hans bråk så kanske han inte skulle göra det....

• jeng

nu kan ni kolla på renoveringseländeet i bloggen. nytagna bilder efter kvällens insats!!!

www.teddy.nu/blog

jag hör till dom som fortfarande älskar mina katter, och har inget emot att de kelar med både mig och ted! ted gillar okså katterna, så det är ju bra! usch saknar min silas...

• jeng

kesso. ja ted suger ju kanonbra 8 av 10 amningar lixom!!! det är bara typ 2 amningar per dygn som han är sådär strulig. oftast eftermiddag och kväll... hade han bråkat så varje gång hade jag lagt av för längesen. blåmärken och rivsår på bröstet lixom.... inte så skoj...

• jeng
    KaOl skrev 2008-11-13 22:03:04 följande:
    ojojoj vad ni håller på jucea!! men fint blir det! väldans imponerad!!
    tack! jag tycker ju själv också att det blir kanonbra och skitsnyggt! äntligen börjar min personlighet synas lite i huset lixom!!!! ska bli kul att se på festen sen vad alla tycker
  • jeng

vt, ja det har säkert med nån av faserna att göra. det kan ju vara så enkelt att det är att maten har ökat så det kommer för fort eller vad som, men att det blir extremt just på em. vad vet jag, kanske han har mer mellanrum mellan amningarna eller nåt just då? eller kortare kanske, så att det är jobbigare för honom att äta? för det finns ju mat kvar lixom, så det är ju inte det... jaja, jag kan bara hoppas att det går över. och den där klängfasen också!!! jag känner mig inte som människa när jag måste konstant gå omkring med en ted i famnen. älskar att bära runt på honom och leka med honom., men det blir ju så extremt! att man inte kan gå o kissa eller hämta ett glas vatten utan att det blir gapskrik, eller att man då får kissa med honom i famnen... hmm... han är ju inte sån om dagarna heller oftast...

• jeng

TRÖTT blir jag. Ph fick gå hem ifrån bussen. Hördes på han hur full han var när han ringde så det var lika bra för honom att få gå! Nu kommr jag få gå upp o lägga mig i ett stinkande sovrum sen!! Hatar verkligen spritlukt som blir sådär av sprit och öl...

• jeng

godmorgon tjejer!
    inatt har ted faktiskt också krånglat lite. inte så att han lixom gör mig illa, men det tar skitlång tid att få amningen genomförd, och jag bara ORKAR INTE!!! usch... får nog ta ett snack med ph om det här... han vill ju att jag ska amma, men han har ju också sagt att det är ju upp till mig att bestämma... men kanske man kan kompromissa fram nånting. eller om man bara ska stå ut och se om det blir bättre...??? jag har ju ändå börjat lite smått med smakisar och tänkte börja med mer och mer mat så fort ted fattar vad det går ut på.... så då vore det ju varken speciellt hemskt att sluta amma nu, eller att stå ut nån månad till lixom... jaja vi får väl se...

• jeng

HAHAHAHA! Ted ligger i gymmet. Helty plötsligt så ser jag att han har vänt sig till mage och ligger och babblar! Jaha. Till slut blev han lite sur, så jag vände tillbaka honom!! Nu har han vänt sig igen, och blev lite arg för han ser ju ite leksakerna!!! Men sen kom mors lilla olle på stereon, och då glömde han HELT bort att han var sur, och började sjunga istället!!

OCH!!! Nu kom blinka lilla stjärna - och han SJUNGER!!!!!! Inga sura miner här inte! han har visst kommit över sin fobi!

• jeng

pling!! vad skoj att hör av dig igen!! trist att ni har bråkat mkt, verkr vara nåt allmänt! hur man lär sig in i de nya rollerna osv!!

heidi, tack!!! som vi sliter, men det är ju sååå värt det när det blir fint o man får komplimanger för det!! jag äääälskar halltapeten!!! blommorna riktigt glittrar ju! tänk vad fin med tända ljus osv sen i vinter!!!

vad trist med din pappa!!! usch! min mamma är ju ämtligen klr med alla behandlingar, bara medicinen kvar som hon ska ta i 5 år...

• jeng

pling, ted sover inte om dagen!!! han brukar kanske slumra till en 5-15 minuter efter amningen, men det räknas inte riktigt tycker jag!

här bråkar vi mest om renoveringen just nu, och ekonomin! haha. fast ph har blivit bättre. han VET att jag stressar med renoveringen just för att jag vill få det klart till festen,. dels för att det blir fint tills folket kommer, och dels för att då är det avklarat sen lixom!!! ekonomin är ju för att vi lyckades gå 29000 kr back förra månaden hahahaha.... det var ju för att vi köpta massa grejer till renoveringen, plus att vi var i london. men ph tänker inte så. han tänker lixom inte att det var nåt speciellt med den månaden, utan han får panik och tänker att sådär kan vi ju inte ha det nästa månad också för då är pengarna snart slut, typ... hahaha... så vi tänker lite olika vad gäller ekonomin. men men, jag var ju ute i förrgår o köpte handdukar och badrumsmatte till tvättstugan, sen dörrmattor till hallen, och så alla kläder till ted. kläderna betalade jag med mina egna pengar iofs (fickpengar som vi har egna av för egna resor o såna saker) så att han inte skulle gnälla! jaja, han har blivit bättre på det iaf! vi följer upp budgeten nu i varje månadsskifte, och kollar läget efter att räkningarna är betalda inför kommande månad, så att man vet lite mer var man står! det funkar bra!

Svar på tråden Augustibebisar 2008