• jeng

Augustibebisar 2008

pling, japp jag börjar jobba nånstans mellan 25 och 40% har inte riktigt bestämt mig ännu. ph kommer vara hemma 2 förmiddagar i veckan då jag är på jobbet. resten jobbar jag hemifrån då ted ändå sover, eller då ph är hemma och kan ta ted! och ph behöver inte ta ledigt från jobbet för att vara hemma heller, utan han kan också jobba ifatt! så det är en kanonbra lösning för oss!

de har till måndag på sig att se till att det finns jobb till mig... men jag har inte ens fått nåt möte med dom ännu!! hatar att de drar ut på allt. jaja jag får väl börja jobba nästa vecka ändå, för det lär ju ta 2 veckor typ bara att fixa fram dator, kopiera över filerna, uppdatera sig på allt som hänt osv. så då får man ju också bättre syn på vad som kan behöva göras osv!

• jeng

carina, haha ja mat i hela ansiktet är det ju här också. han verkar inte direkt gilla majsgröten kanske, men inte att han har nåt emot det heller! vi får väl se, jag har äpplegröt också!

lille, japp... vi har fått ha spännena på högsta steget ända sen bb... så det var ju lite trist! han trivs ju så bra i det också, men förhoppningsvis så gör han väl det i nästa stol också! vi ahr önskat oss hjälp till det nu till teds välkomstfest, så efter festen blir det att jag åker och provar och köper! babyskyddet funkar väl ganska ok nu om jag tar av honom ytterkläder i bilen. annars är det skittrångt!!

pling, ja det ska bli så himla skönt att komma tillbaka till jobbet!!! det är underbart att vara hemma också, men vi bor i en helt ny stad, har lämnat alla vänenr och bekanta och släkt osv. mycket av den interaktionen man har med folk har ju varit på jobbet! så man känner sig lite lappsjuk här ute på landet nu när man inte jobbar!!! jag har ju dessutom varit hemma i ett år nu!! blev ju sjukskriven vid den här tiden förra året pga stress och utmattning... så därför känns det väl som att jag har varit hemma i en evighet, trots att inte så mycket av det är föräldraledighet lixom! jobbade ju lite i våras, men...

ang storlek, så har jag fattat det som att de ju inte stannar på en viss storlek, utan att runt 6 mån ålder så börjar de stanna upp så pass att de kan ha kläderna mycket längre perioder! och sedan vid 2 års ålder så har de kläderna i samma storlek kanske ett år om man inte köper sånt som sitter perfekt från början! har hört mig för hos vänner och bekanta och det verkar ha varit så för de flesta!

• jeng

så less på mitt jobb och mina chefer nu, iom att jag ska börja jobba nästa vecka och de inte ens hört av sig för att diskutera det ordentligt!!!! har ringt och ringt, men de är ju aldrig där, har mailat flera ggr också. och dessutom varit där på möten och sagt att jag vill diskutera det! nu mailar jag bara och säger att på tisdag börjar jag jobba, och eftersom ni inte har hört av er så utgår jag ifrån att mitt förslag är OK! det är ju fan itne mitt jobb att lösa alla problem åt dom!

• jeng

rimfolina. vi ahr gjort allt arbete själva i vår tvättstuga (och i badrummet, förutom att en firma satte upp mattorna) men rör, el, avlopp, golv osv... tror att tvättstugan har kostat oss ca 25000 kanske... vi ska räkna samman det nu när vi är klara. lite svårt att säga på rak arm, för vi har lixom återanvänt grejer som vi köpte till badrummet och sådär...

vi tjänar ju helt ok, och renoverar allting kontant så att säga! har inte direkt sparat till det heller nej, utan vi har en liten buffert på kontot, men annars så använder vi löpande inkomster!

badrummet på 17 kvm i hög standard med golvvärme osv, men med mattor på golv och väggar, tror jag gick på 100 000 - 150 000. 50 000 av det var golvvärmen och mattorna och spacklignen av golvet, som firman gjorde...

• jeng

rimfolina, smart med iskuberna! så hade jag också tänkt göra, men jag tänkte itne tanken att man kan göra separat. alltså ärtor i en, potatis i en osv, och sen blanda och variera tack för tipset!!

• jeng

åååhhh... ted vill inte sova... han ligger iofs rätt så lugn och ser på tv nu!!! jag skulle vilja få upp lagningstapeten omgående, för då kan jag börja med den vanliga tapeten, och då kan vi sätta in garderobsinredningen ikväll! det vore nåt det!!!!

• jeng

rimfolina, hehe skönt att ni har yrkesmän i släkten. vi har ju gjort rör och el själva också, men haft en elektriker som har kontrollerat... alla våra kontakter med hantverkare har bara resulterat i dyra räkningar och merarbete och problem, så vi klarar oss helst utan!

jp, det ska bli skönt sen när man får lite normalitet i livet igen! plus att inte hela huset ser ut som en byggarbetsplats haha... har du kollat bloggen? där finns bilder på tvättstugan och hallarna iaf. www.teddy.nu/blog

har lovat att lägga upp bilder på badrmmet också¨, men har inte hunnit ännu!

• jeng

suk, inte 2 minuter har jag hunnit göra i hallen idag... tur att ted är så söt iaf

• jeng

åååh carina vad gullig du är! jag det var en otrolig upplevelse!!!

• jeng

lina:
    ted vände sig från mage till rygg supertidigt, alltså typ 3v nån månad gammal!! bvc trodde ju inte ens på mig, förrän han vände sig mitt framför deras ögon haha... från rygg till mage tog längre tid, men han har nog gjort det en månad också (är ju 3.5 mån nu). men idag har han vänt sig massor ggr just från rygg till mage, och bara sådär tjoff! förut har man lixom sett på honom att han nästan tar i lixom! så nu får man passa sig att lägga honom på sängkanter och annat!!

pling:
    ted vill också gärna stå, men det dröjde så länge innan hans ben rätade ut sig, så det är kanske 2-4 veckor som han lixom har kraft att stå ordentligt så att säga. likadant sitta kan han, men jag håller gärna i han för han är så ryckig att helt plötsligt så sparkar han till o far omkull med högsta fart!!

känns som ted var stadig riktigt tidigt och därför är tidig med såna här grejer! han kommer säkert börja prata sist av alla här inne eller nåt hahahaha!!! alla barn är ju inte snabba på allt, och inte alla är långsamma på allt heller för den delen.. eller ja, långsamma är ju helt fel ord!!! bebisar har ju tydligen fram till 6 månaderskontrollen på sig att lära sig hålla huvet lixom, innan man gör kontroller på det...

Svar på tråden Augustibebisar 2008