• jeng

Augustibebisar 2008

ikväll har jag tapetserat garderoben på insidan, så ikväll (eller troligtvis imorrn, för vi ska äta middag nu och se tv) så ska vi sätta upp inredningen så man kan börja städa undan grejer!! FYYYYYY vad skönt! egentligen ska det målas och sättas upp taklister i garderoben också, men det är en sån där grej som faktiskt kan vänta! ja golvlister ska ju också dit! det är ju lätt att sätta dit i efterhand lixom, och det viktigaste nu öär ju faktiskt att få ordning tills vi ska försöka få in 54 pers på vår nedervåning! vi lär behöva varenda lite kvadrat!!! hahah

något som är UNDERBART är iaf att ph har lyssnat på mig äntligen, och gått med på (eller själv föreslagit) att vi ska ta bort skrivbordet som han har i biblioteket! vi har ju bärbara datorer så jobba kan man ju göra var som helst! in i biblioteket ska senare ett piano, men jag har inte hittat det rätta ännu! och ja, tapetseras ska det också när jag hittar en snygg tapet som passar ihop med resten av rummen. ELLER så gör jag nåt tokigt och sätter den supersnygga halltapeten där inne också... why not?

• jeng

Just det, ang att äta! Har kompisar som har ätit pizza och bebisarna har mått SKIT, spytt och bajsat som galna!!! Tänkte att jag skulle varna för att det kan bli så då jag såg att någon skulle äta pizza! De hörde sig för och det var tydligen så för fler, och det har blivit så fler ggr då de har provat pizza med olika pålägg osv. Däremot funkade hemgjord pizza. Jag har inte testat pizza ännu, men man får kanske vara beredd på att det kan bli strul iaf!!

vt, amelie:
    sådär med gallskrik vid bajset och pruttet, sån är ted också några ggr i veckan! usch tycker så synd om honom! då är det bära bära bära bära sjunga sjuna sjunga som gäller!!! och sen får jag hålla en hand över hela hans ansikte, då blir han lugn!!!

carina, vilken superfin bild du har nu i din presentation!

• jeng

haha ted ligger på en filt på golvet och försöker göra huvud axlar knän och tår till sin mora träsk dvd... han viftar nåt hemskt med armarna och benen hahahaha!!

amning brukar faktiskt funka för oss för att få ut pruttar och bajs! vet inte varför? högtryck där inne??? :P

• jeng

tack vare sista 2 veckornas viktras, är det nu mindre än 2 kg kvar till plusvikten, 4 kg till inskrivning, och ca 12 kg till målvikt!!

• jeng

haha det är minsann BARA jag som har grön plupp... vad gör alla ni andra idag? jag dricker kaffe, sjunger mora träsk, och har väntat på ph som nyss kom ur sängen! nu ska han äta frukost, och sen jäklar blir det fart!

• jeng

ted slukade just 30 ml äpplepure!!! låter så mkt men det äre ju bara några matskedar!! sen amning på de ttills det är tomt i tuttarna! så somnar han, ett tag iaf!!!

• jeng

urk... HELA dagen gick åt till inredningen i garderoben!!! nu är det iaf klart, och bilder finns på bloggen www.teddy.nu/blog

fick lov att måla om taket osv också... jaja, nu är det kanonfint! ph har städat också, så imorrn ska vi sätta igång med golvlister och dörrfoder osv, så att panelen kan sättas upp sen!! men nu... SOVA!!!

• jeng

nu börjar pluppen vakna, så nu ska jag gå o lägga mig (efter blöjbyte och amning!)!! Hade bestämt mig för att låta honom sova tills han vaknar för mat själv, för att kolla hur länge han kan sova! haha, det var en stund det, han somnar ju kl 19!! om man gick o la sig samtidigt så skulle man ha fått sova en riktigt "natt" nu!

• jeng

ja från och med ikväll så är det bättre sovrutiner som gäller. nu när han sover så länge så måste jag ju börja utnyttja det!! om jag ska börja jobba dessutom så måste jag ju komma upp på morgonen utan att vara zombie!

vt, vad trist med datorn!! vad har hänt?? nåt man kan hjälpa till med?`

pling, galltvål eller vad är det nu det heter? det enda som tar bort bajsfläckarna!!! skölj rent från det gryniga i kläderna. sen på med massa galltvål, gnugga in och ta en sån liten kökssvamp och gnugga lite. sen låt det ligga en stund och sen handtvätta i varmt vatten. återupprepa om fläckarna är kvar! MEN gör det så fort du kan,m desto större chans att du får bort allt. jag har fått bort alltihop på totalt nedbajsade vita kläder till och med!!!!

• jeng

ja, tvättmaskinen funkar ju inte, det bara bakar in fläckarna i kläderna istället!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008