Augustibebisar 2008
flytande galltvål använder jag, det finns tydligen i fast form också...
flytande galltvål använder jag, det finns tydligen i fast form också...
heidi, jag hade adlrig heller hört talas om det innan folk tipsade om hur man fick bort bebisbajs!
det fanns i min vanliga ica, men vet ju itne hur det är hos er!
jag har nån annan sort. som sagt, jag använder flytande, det tycker jag r kanonbra! kolla på galltval.com så fanns det olika varianter!
min är en vit flaska sen nån beige etikett med grön text tror jag...
skiter fullständigt vad det är i det faktiskt
jag tänker som så här att det lär ju inte vara värre än skiten som är i de där andra fläckmedlen man har. jag har typ 3 andra fläckmedel hemma. ta bort, nån annan liknande, och sen nån för möbler! INGEN AV DOM tar bort fläckarna!!! och ted bajsar som en galning i kläderna, så jag måste lixom ha nånting...
vt, usch vad trist!
låter som ni kan ha fått skrivfel på hårddisken eller nåt. det var inget konstigt när ni stängde av den igår? men det kan ju okcså vara moderkortet, eller minnet som har lagt av... usch vad tråkigt!
men som tur är finns det ju massa datorer jättebilligt nuförtiden. eller billigt tycker jag som inte riktigt kan köpa vilken dator som helst utan får betala massa mer för mina....
alltså vad har du för leverantör av bredbandet? har ni nåt modem, eller bara ett uttag i väggen?
i vilket fall så behöver du nog en router, om det inte är så att du har det inbyggt i det modemet som du ev har. en ruter används ju för att ta EN internetuppkoppling in i sig, och sedan skicka ut flera lixom, om man har flera datorer osv. men då finns det alltså trådlösa routrar också som inte bara skickar ut med sladd utan trådlöst istället. så en sån behöver du ha. den kan ju vara himla enkel om ni bara ska ha den sådär. vi har ju många datorer som behöver internet, och har dessutom lite högre krav kan jag tänka mig? så vi har nåt ganska dyrt...
vt, den här tyckte ph kunde vara vettig, som exempel.
www.prisjakt.nu/produkt.php
hemma från 6000 steg promenad. med oss fick vi oxå en superkelig kattunge från en gård vi passerade haha så nu är ph i bilen för att köra tillbaks den! så det kan gå...
godmorgon tjejer!
vi har precis ätit en mumma portion majsgröt med äpplepure som sylt på gröten! det blev en riktig hit hos Ted!!
Sen har vi varvat med amning också så han får i sig mer vätska, och samtidigt känner sig lite tryggare! så vi åt hälften, ammade ena bröstet, sen åt igen, ammade andra, och sen avslutade vi med lite gröt igen!!
bilder kommer i bloggen senare idag!
och igår nattade jag Ted i sin säng i sovrummet kl 19, istället för här nere på en filt! Så han låg själv. Han vägrade somna, betedde sig hungrig lixom. Så jag kokade ihop en flaska, och han slukade 1.5 dl bara pang, trots att vi ammat preis innan vi gick upp till sängen!! Stakars kille. Nu räcker det med otillräcklig amning för min del, även om jag säkert kan kämpa upp det om jag verkligen vill. Men nej tack! Nu börjar vi på riktigt med att varva med annat!!
jaja, jag nattade honom sen efter flaskan iaf, han somnade direkt och sov jättegott. vi gick o la oss vid kl 23, och han vaknade sen vid 2 och ville amma!
sen igen vid 4 och då somnade han aldrig ordentligt sen igen tror jag (men jag gjorde det) och sen vid 6 så var det ju uppdags för ph, så vi bytte blöja och åt igen. sen somnade han en stund till och så vaknade vid 8 och gick upp vid 8.30!!
men så duktig kille att sova själv på övervåningen när vi var här nere tycker jag! inte ett pip från honom på hela kvällen!
pling, så gjorde jag också. jag mätte i typ 4 dagar utan att gå på promenader eller så, bara mätte hemma en "vanlig dag" så att säga. sedan satte jag ett mål utifrån det, 2000 steg över valde jag, för jag tyckte att minst 1.5 km om dagen borde vara ett mål för mig att promenera. (jag HATAR promenader, så det känns aplångt för mig hahaha!)
vt, hur länge kan man ha en sån där burk öppen egentligen?? eller ni har kanske frusit in delar av den och fixat... funderade över det nu igår kväll, en äpplepure som jag matade med då som varit öppen 2 dygn! men äpplepure är ju ändå bra och lätt för magen vad jag har föstått. om man köper burkar med mer mat i, då kanske man vill dra ut på det under längre tid lixom, alltså längre tid öppen burk!
ja det känns verkligen skönt, men samtidigt lite både och! alltså, det absolut viktigaste är att ted blir mätt och glad, och eftersom jag börjar jobba nu så måste vi ju ändå ha alternativ till amningen!! MEN, samtidigt så har jag en liten sån där "gud, men tänk om jag ångrar mig oh kommer sakna amningen som en tok sen!" haha... vad fasen, man kan ju ändå inte amma i all evighet. men jag kanske räknar med att kunna amma då och då fortfarande, och det är ju iten säkert det funkar. mjölken kan ju försvinna helt lixom när man börjar dra ner! så vi får väl se!!
ÅÅÅhhh, BV vad söt!
Jag gillar ju brunt, så jag tror att Ted får vara pepparkaksgubbe om han ska vara nåt sånt där till jul och lucia!
Bloggen uppdaterad nu med bilder på tapetseringen, och på Teds grötätning imorse!
Gud vad söt han är gullungen, och han börjar ju bli stor!!!