• jeng

Augustibebisar 2008

Nu har jag iaf kollat upp mina rättigheter mer, vad Jämo säger osv. Och ikväll ska jag förhoppningsvis ta en chatt med min gamla chef som kan ge mig mer info om de anställningar som nu finns på min gamla tjänst osv. Lite mer stöd i ryggen när jag åker in för diskussionen imorgon! Usch att man ska behöva stå på sig så förbannat!

Suss: ja, vi har försökt få till en tjänst till på mitt område, och då dela upp vissa ansarsområden och samtidigt skriva om min arbetsbeskrivning. men det är ju inte gjort. de 3 som jobbar med mina uppgifter nu är dels min vikarie, och sedan 2 personer som kom in på projektanställning under min sjukskrivning, och som sedan blev kvar, eller iaf hittills! så det är ju inte alls så att de har tagit in mer folk så som vi diskuterat, utan det är väldigt flytande allting. jag skulle gärna ha en fast anställd kollega, och att man delade upp ansvaren som sagt. får väl fråga om det imorrn också, för projekten löper väl inte för evigt heller!

vt: ja visst är det konstigt att man själv ska behöva vara den som förklarar sjävlklarheter för arbetsplatsen? som att min chef idag påpekade för mig att jag minsann inte ska tro att jag har rätt att bara komma tillbaka sådär... SUCK!! dator skulle jag abra beställa en ny nu iaf. men jag fick lixom argumentera varför jag itne kunde använda den där gamla risiga som dessutom är stationär bra länge först... ähh!!

som sagt, nu har jag jämo i ryggen känenr jag, och kan stå på mig lite mer imorrn! det första jag gör är också att ta kontakt med min samtalsterapeut på jobbet igen. för där kan jag alltid få stödet jag behöver.

så sjukt. jag var orolig för att skaffa barn för att jag inte ville "förlora min plats och status" på jobbet typ. oh vad händer? alla övertalar mig om att så är det aboslut inte, och det blir så bra så. och så blir det så här när man kommer tillbaka... inte konstigt att allt det där dåliga måendet och så kommer tillbaka direkt!

• jeng

missh, OJ, blir du inte galen??? hahahaha... jag har iofs inte helelr varit borta direkt myckte ifrån Ted kan jag inte påstå. men titt som tätt så tar jag iaf en shoppingrunda eller utekväll eller så på egen hand och ph får ta hand om ted! sen har vi ju redan ifrån början sagt att det är ok med ersättning och flaskmatning och allt sånt, och det underlättar ju såklart! men jag antar att du iaf tar bad eller nån tvkväll då och då på egen hand? jag har ju trots allt kvällarna då ted sover! (japp från 19-03 sover han nu hahahahaha!!)

oj vad svårt alla verkar ha med flaskan! kanske vi gjorde bra i att köra flaskan redan från start då??!! här funkar alla typer av matning och det är ju jätteskönt, eftersom vi vill känna att ted intebara är beroende av en av oss för maten!

• jeng

missh, jomen gud, det är klart att det påverkar hur du mår!!! inte konstigt att du mår dåligt om det HELA TIDEN är du som har ansvaret. ja, och nu menar jag itne att pappan inte hjälper till lixom, men man behöver ju slippa bry sig nån gång ibland också! som att nån gång i veckan ser jag till att få en lång sovmorgon då ph har ted och inte ens väcker mig för matning. eller att jag får ett långt bad ensam eller sådär!!! att man är hemma utan att man är den som måste ta blöjan eller gå och bära. sen i tillägg till det så är jag ju ute på stan eller så, och lixom är HELT borta så... ja jag skulle bli tokig annars.

och det har ju inget att göra med att man inte älskar sin tokunge lixom!! Men jag tror att man blir en bättre mamma om man får komma ut och vra sig själv också en liten stund, ladda ny energi lixom!!!

likadant det där med att du vill prova ersättning nu! Det gör man ju för att man älskar ungen ju! Jag ger hellre ersättning till Ted än att han ska vakna varannan timma och vara jättehungrig!!

• jeng

heidi, fy fasen vilken situation att sitta i!! det är dåligt med jobb då på företaget antar jag??? de måste ju komma ut med information i god tid iaf så att man vet vad man måste klara sig på!! gud asså man kan ju inte bara klara sig i 3 månader utan lön sådär!!! usch, lider verkligen med er!!!!!

• jeng

vt, du har ju all rätt att löneförhandla. du ska till och med in i samma förhandlingsomgång som alla andra, så de har redan gjort fel alltså! kontakta dom genast. du ska inte heller ha en ökning osm är lägre än normalt, så det får du ju avgöra själv vad det är, men om man får mer än medelsvennson på jobbet får man väl vara nöjd!

tack alla för stödet! jag får hoppas det känns bättre imorrn kväll!

nu ska jag ärligt talat äta och dricka det första på hela dagen, förutom 1 dl cola som jag hittade varm i ett glas förut... suck... INTE BRA !!!

• jeng

linn, enligt lag behöver du bara meddela en månad innan du vill tillbaa till jobbet. de har inte rätt att avtala bort det!

• jeng

vt, uuuusch verkligen!!! fy, jag lider med dig nu!!!! vad ledsen jag blir! jag håller alla tummar jag bara kan!!!

vårdnadsbidraget, måste jag ha blivit nekad barnomsorgsplats? eller kan jag lixom välja att ha barnen i hemvård istället? och kan jag bli nekad vårdnadsbidraget om jag uppfyller kraven så att säga? alltså är det bara vissa utvalda som får det? annars vore det ju en toppengrej!!

• jeng

blev inget samtal med min gamla chef ikväll. men det är ju inget jag kan ta för givet heller eftersom det isåfall var om hon hann på sin fritid ikväll. hon sulle skriva ett mail iaf om det, så jag får väl kolla imorrn!

• jeng

saliva, ted kräks ofta när han har hållt på en rejäl bajsomgång och till slut lyckas klämma ut den! speciellt som han ofta bajsar strax efter maten!

håll koll så det inte blir nån feber kanske, och om hon fortsätter kräkas vid maten, alltså så hon kräks mycket! men är du orolig så ta kontakt med sjukvården såklart! men kan inte tröttheten bara ha varit matkoma som höll i sig typ? ted blir ju sån helt pucko då han har ätit mycket, ögonen rullar upp i huvet o han dreglar med halvöppen mun hahaha

• jeng

missh, jag kör semper på portionstetra, eller hipp på pulver! båda funkar kanon för ted men jag tror nästab han gillar hipp bättre!! idag har jag köpt semper nr 2 för han äter ju 2.5 dl som TOPPNING nu HAHAHA

Svar på tråden Augustibebisar 2008