jag kopierar in ifrån bloggen, hoppas det är ok. tar nog bort det i bloggen sen kanske!
Ja, just nu är jag ungefär så besviken och arg på min arbetsplats som jag föreställde mig igår att jag kunde bli!
Jag blev bemött med bland annat:
"men du kanske kan ta den där gamla datorn där, du vet den som --- hade före den hon har nu!"
"ja, du kanske kan sitta i lärarrummet så länge och jobba, för det finns inget kontor till dig"
"jamen vadå? du kan ju inte bara komma här och TA arbetsuppgifter ifrån dom andra!"
"du skulle väl inte komma tillbaka förrän i mars, du kan ju inte bara komma tillbaka så här när du vill!"
Ursäkta lixom???
Mina vikarier, är det inte lixom meningen att jag ska "TA" uppgifter ifrån dom när dom kommer tillbaka???
Och borde det inte rimligtvis vara så att MITT kontor med MINA specialanpassade möbler, borde gå tillbaka till MIG när jag återvänder ifrån en ledighet?
Och borde jag inte ha en dator som faktiskt motsvarar (eller öht klarar av) de arbetsuppgifterna som jag utför? I sämsta tänkbara fall borde jag ju få ärva tillbaka min dator, som ju min vikarie har nu!?
Och ursäkta mig, men har ni LÄST LAGEN??? Du vet, den som säger att jag har rätt av avbryta min ledighet när som helst, och återgå i jobb. Och att arbetsplatsen har max en månad på sig att ordna med allt så att jag kan börja jobba???
Hur DUM får man bli lixom, lägga på MIG att nu blir det ju fel i budgeten osv, bara för att de inte har tagit tag i ett beslut ang min vikarie och hennes eventuella dubbling av tid under en period, alt hennes reduktion av arbetstid?!
Till råga på allt så sitter de som numera har mitt jobb (de är TRE stycken på i princip heltid + 2 i stödenheten, som sköter det jobbet som jag skötte själv för ett år sedan! ) och säger att "Vi kan inte filma så mycket hela tiden, för det tar för lång tid att redigera och hantera materialet, och det hinner vi inte!!!!" Fler arbetsuppgifter än för ett år sen??? Nej, inte direkt...
Det var kanske en dålig ide att börja jobba! Man skulle kanske satsa på en karriär som hemmamamma istället...