• jeng

Augustibebisar 2008

vt, ja precis! det är ju så jag har tänkt. men det finns ju inga garantier att kroppen går med på att delamma menar jag! men det ska nog gå bra, iaf ett tag till! och som det är nu så varvar jag ju maten med amning också, för magens skull! ph får väl varva maten med flaskan när jag jobbar. måste göra slut på bebisersättningen, så vi kan köpa nästa nivå! han kan ju dricka hur mycket som helst av bebisersättningen nu!!

• jeng

missh, hihihi vad gulligt!
    jag måste köpa hem lite olika burkar och också nån mer typ av gröt, nu när Ted ska få äta mer mat!
    Ska försöka mig påa tt göra en del själv också, men det får faktiskt vänta tills efter festen och allt, för det är absoltu tillräckligt att göra ändå nu!!!

trist att man måste tumma på renoveringen, vad man ska få klart innan festen osv! men men, det blir nog bra till slut iaf!

haha undrar hur länge det dröjer innan man får energi att göra de sista grejerna sen efter festen

• jeng

heidi, vassego! vad skönt att det försvann!!!

lana, tack!!

vt, jajjemenn! men nu går det ju lixom att vara i rummen iaf, o biblioteket går at städa tack vare garderoben!! så nu känns det lite bättre iaf o allt behöver inte vara klart! börjar j jobba imorrn med ju! hahaha!!

• jeng

är det nån som vet om et typ finns nån lista på var bebisar vanligast är allergiska mot, och hur det kan märkas på dom??? tänkte på att det kunde vara bra att veta nu när man börjar med mat...

• jeng

kvack, varför tog ni 2 sprutor? har n valt till nånting? vi fick bara en spruta, och på bvc fick man inte ta nåt mer än det förvalda. allt annat skulle gå via vaccinationskliniken...

• jeng

aha va knepigt det är kanske samma saker men olika medel då elelr nåt. den vi fick var ju en sån kombispruta för 5 grejer. stelkramp och sen såna barnsjukdomar var det väl...

• jeng

gaaaah, imorrn börjar jag jobba!!! haha, tänk om jag avskyr det när jag väl är där!!

• jeng

jag kopierar in ifrån bloggen, hoppas det är ok. tar nog bort det i bloggen sen kanske!

Ja, just nu är jag ungefär så besviken och arg på min arbetsplats som jag föreställde mig igår att jag kunde bli!

Jag blev bemött med bland annat:

"men du kanske kan ta den där gamla datorn där, du vet den som --- hade före den hon har nu!"
    "ja, du kanske kan sitta i lärarrummet så länge och jobba, för det finns inget kontor till dig"
    "jamen vadå? du kan ju inte bara komma här och TA arbetsuppgifter ifrån dom andra!"
    "du skulle väl inte komma tillbaka förrän i mars, du kan ju inte bara komma tillbaka så här när du vill!"

Ursäkta lixom???

Mina vikarier, är det inte lixom meningen att jag ska "TA" uppgifter ifrån dom när dom kommer tillbaka???

Och borde det inte rimligtvis vara så att MITT kontor med MINA specialanpassade möbler, borde gå tillbaka till MIG när jag återvänder ifrån en ledighet?

Och borde jag inte ha en dator som faktiskt motsvarar (eller öht klarar av) de arbetsuppgifterna som jag utför? I sämsta tänkbara fall borde jag ju få ärva tillbaka min dator, som ju min vikarie har nu!?

Och ursäkta mig, men har ni LÄST LAGEN??? Du vet, den som säger att jag har rätt av avbryta min ledighet när som helst, och återgå i jobb. Och att arbetsplatsen har max en månad på sig att ordna med allt så att jag kan börja jobba???

Hur DUM får man bli lixom, lägga på MIG att nu blir det ju fel i budgeten osv, bara för att de inte har tagit tag i ett beslut ang min vikarie och hennes eventuella dubbling av tid under en period, alt hennes reduktion av arbetstid?!

Till råga på allt så sitter de som numera har mitt jobb (de är TRE stycken på i princip heltid + 2 i stödenheten, som sköter det jobbet som jag skötte själv för ett år sedan! ) och säger att "Vi kan inte filma så mycket hela tiden, för det tar för lång tid att redigera och hantera materialet, och det hinner vi inte!!!!" Fler arbetsuppgifter än för ett år sen??? Nej, inte direkt...

Det var kanske en dålig ide att börja jobba! Man skulle kanske satsa på en karriär som hemmamamma istället...

Svar på tråden Augustibebisar 2008