• jeng

Augustibebisar 2008

suss, hahahaha! ja, jag tänkte på det själv idag, att det lät som nåt man häller över glass typ det jag menar är ju iaf att när han nyss har ammat tomt, så får han fortfarande i sig 2.5 dl av ersättningen... litet matvrak?!

• jeng

den här dagen suger om möjligt mer än gårdagen! idag har jag tillbringat 2 timmar tjutandes på jobbet, och 2 timmar inte lika tjutandes... dom är ju riktiga idioter! nu ska det anmälas. antar att det blir en arbetsrättslig fråga i första hand, men förväntar mig att det blir jämoanmälan om några veckor då jag får deras förslag...

fy så jävla trist!

och så har jag ingen aning om vart man vänder sig för att anmäla brott mot arbetsrätten heller... och såklart är man inte fackansluten just nu heller...

• jeng

carina, du skrev att amadeus skulle äta nåt skoj härom dagen. var det pasta och köttfärssås eller nåt... ja jag minns intehelt. iaf, då har du valt mat för en äldre ålder än från 4 månader eller? för idag fanns minsann inget "skoj" i butiken, bara potatis och broccoli eller fruktpure. Bara ville kolla..

• jeng

amelie, de bad mig i princip gå hem o komma tillbaka tidigast i mars! ingen lön då såklart..

• jeng

bad mig... det var snällt skrivet...

i grund och botten så sa de åt mig att min vikarie har ju kontrakt till i juni, så om jag kommer tillbaka innan dess så ska jag ju veta väldigt väl att jag gör det skitjobbigt för dom!!!

• jeng

Lana, Är inte fackansluten för att jag anser att jag kan tala för mig själv vad gäller lönefrågor osv. dessutom jobbar jag statligt, och då har man ju rätt bra trygghet automatiskt via personalavdelning osv.

Det som hände idag var just det som jag skrev här ovan. Jag åkte till jobbet igår och sa "idag börjar jag jobba" vilket fick fart på dem, så idag kallade de till ett planeringsmöte. Där sa de i princip åt mig att jag inte kan förvänta mig att komma tillbaka, och att de måste BE OM LOV hos mina vikarier ifall de kan släppa ifrån sig några arbetsuppgifter!!

Att de inte börjar betala ut lön idag (eller eg igår då) är ett direkt lagbrott, så det tänker jag definitivt gå vidare med! Och så som de pratar om fördelningen av arbetsuppgifter osv, så kommer det också att bli ett lagbrott såsmåningom då deras förslag kommer.

Gud det är så löjligt att det ska behöva vara så här! jag mår skit, och har god lust att bara skita i att gå tillbaka till jobbet. MEN det kan jag ju inte ekonomiskt, och dessutom skulle det juabra lösa alla deras problem, och inte mina! Så det är ju det dummaste jag kan göra!

• jeng

vt, det sa jag till dom idag också. att om ni hade kallat till det här mötet i tid, istälelt för att hoppas att jag skulle sitta tyst och vänta typ, och förklarat då att ni behvöver mer tid eller mer information. eventuellt hade jag då kunnat tänka mig att skjuta på det hela! MEN nu har philip redan gått vidare och tagit ledigt ifrån sitt jobb, och som det är nu kommer vi inte kunna betala räkningarna nästa månad! då kan jag lixom inte acceptera det, så enkelt är det ju!

vissa arbetsplatser förhandlar om den där månaden. det var nog så som Linn (tror jag det var) hade gjort på sitt företag. Då står det ju i avtalet man skrivker på hos jobbet. Det är ok att förhandla om om en sån sak, men på mitt jobb så kör vi helt enligt lagen så att säga, så hos oss är det ju ett lagbrott att de skickade hem mig idag och inte tänker godkänna timmarna jag rapporterar...

• jeng

missh, haha nej det är klart att dom inte får göra så. dom bryter ju mot lagen!!

• jeng

missh, jag ammar nu. sen byter vi blöja o nattar, så få ted flaskan i sängen! jag ammar alltid före flaskan om jag kan!

• jeng

missh, usch vad trist!!! ted somnar som tur är jättebra!! men när han får flaskan så äter han ju tills han somnar lixom, annars skulle det kanske ta längre tid! nu har jag nattat honom för kvällen iaf. han brukar ha en period efter ungefär en timma då han vaknar till eller gråter i sömnen, men när man kollar till honom så är han sovande fortfarande! hoppas att det blir bättre med ersättning och att du får lite mer tid att ta hand om dig själv också - för det måste man faktiskt!!!

vi ska städa städa städa nu!

Svar på tråden Augustibebisar 2008