Lana, Är inte fackansluten för att jag anser att jag kan tala för mig själv vad gäller lönefrågor osv. dessutom jobbar jag statligt, och då har man ju rätt bra trygghet automatiskt via personalavdelning osv.
Det som hände idag var just det som jag skrev här ovan. Jag åkte till jobbet igår och sa "idag börjar jag jobba" vilket fick fart på dem, så idag kallade de till ett planeringsmöte. Där sa de i princip åt mig att jag inte kan förvänta mig att komma tillbaka, och att de måste BE OM LOV hos mina vikarier ifall de kan släppa ifrån sig några arbetsuppgifter!!
Att de inte börjar betala ut lön idag (eller eg igår då) är ett direkt lagbrott, så det tänker jag definitivt gå vidare med! Och så som de pratar om fördelningen av arbetsuppgifter osv, så kommer det också att bli ett lagbrott såsmåningom då deras förslag kommer.
Gud det är så löjligt att det ska behöva vara så här! jag mår skit, och har god lust att bara skita i att gå tillbaka till jobbet. MEN det kan jag ju inte ekonomiskt, och dessutom skulle det juabra lösa alla deras problem, och inte mina! Så det är ju det dummaste jag kan göra!