• jeng

Augustibebisar 2008

saliva hahaha, idag ar det jag som fick kräks över hela mig hela tedden och en bit av soffan testade potatis och broccoli, och det var INTE posiivt nej vars det var nog inte därför han kräktes, men det kom ju annat kräks än när han ammar så att säga

luzor, jodå månaden de har på sig gick ut i måmndags. det var därför jag åkte dit igår och sa att jag täntke börja jobba...

amelie, nej jag tänker precis så också,. vad som än händer nu så kommer det ju lixom påverka. allt det där du ger råd om, det gjorde vi ju idag på mötet. pratade sansat om det, och jag lixom förklarar att sådär kan ni inte göra, jag har räknat med att börja jobba och har planerat och det funkar inte ekonomiskt vae sig jag ville eller inte. då sa min chef att "ähh det löser ni nog!" hahaha... alltså vare sig jag har pengar eller inte så har de ju brutit mot lagen, och på det ignoranta viset som de uttalar sig just nu så kan man ju inte annat än blir förbannad! men men, jag ska samla ihop den informationen jag har och sen får jag ju kontakta dom!

lana, nej precis! det kommer ju kännas skitkonstigt hur det än blir nu. jag kan bara hoppas att de löser det och att jag lixom kan få lov att komma in i det ok. facket rådde mig att dokumentera ALLT för tydligen brukar folk på jobbet få igen när de sätter sig emot och ställer krav. det är ju hemskt!

• jeng

Asså jag måste ha några seriösa problem med min mjölk! jag ammar ju fortfarande innan varje gång han får äta annat, och han äter ju långt ifrån hela portioner de gånger han får gröt eller sådär!! Men som inatt till exempel, så börajr han kl 19 med att amma tomt och sen äter han nästan upp hela 2 dl av ersättning nr 2!!! sen sov han, vaknade vid 2 eller nåt tror jag det var. och sen dess har han typ hängt i tutten. ja så är det väl inte riktigt, men han äter och äter och äter och äter, kan inte ens räkna lixom! Nej, jag måste se till att han får nåt extra där vid 2-3 när han vaknar första gången också tror jag!

Nu ligger sötnosen och kollar på Mora träsk Tigerjakt!! Hahahahahaha!!!

• jeng

Kan bara rekommendera de mora träsk dvd som finns att köpa. köpte 2 för 99 kr. mora träsk sånglekar 1 och 2 eller nåt sånt där. Ted är helt fashinerad!! Märkte att han gillade när jag gjorde såna lekar typ, klappa händerna och imse vimse spindel osv!! Och det funkade minsann med tvn också!

• jeng

fasen, vt, lovade ju att ge tips på bra dator!!!

vore bra om du skriver lite vad ni använder datorn till, så r det lättare att ge tips. typ, spelar ni dataspel? (alltså såna där grafiskt krävande saker) vill ni definitivt ha win xp, eller pallar ni med vista? vad hade ni för upplösning på skärmen på förra datorn, och var ni nöjda med det?

nåt speciellt märke som ni INTE gillar? vill ni köpa i butik eller kan ni tänka er att beställa från nånstans?

• jeng

rimfolina, haha, ja ted skiter fortfarande som en tok trots att han en gång om dagen äter gröt eller liknande, och en gång om dagen får en stor flaska ersättning! så det är ju skönt iaf!!! men det kan ju också vara tack vare att jag fortfarande ammar så mycket jag bara kan!

• jeng

suss, hade missat ditt meddelande!!

under de 3 veckorna som jag kämpade på för att försöka komma över "3-månaderskrisen" så fick han max 2 flaskor!! så jag tror inte att det påverkade att vi inte kom över den kullen.

nu när jag har beslutat att det viktigaste faktiskt är att han blir mätt och sover bra osv, så får han ju ett litet mål och en flaska om dagen, men han har alltid ätit tomt på brösten innan dess så att säga. och varken flaskan eller maten gör egentligen att han ammar mer sällan så att säga...

nej jag tror helt enkelt att det räckte så här långt men inte längre... men det känns helt ok at tkombinera. alltså jag har inställningen att jag ammar så mycket jag kan, men om han inte blir mätt så får han annat, och på det kanske man inte ökar mjölken så mycket, men man bör ju inte heller minska den speciellt mycket, utan vi får en period nu då han får vänja sig vid annat!! det känns som ett jättebra beslut för mig, för ted var inte nöjd och bråkade vid bröstet osv, och jag mådde inte heller speciellt bra av det. dels att man sitter med brösten framme typ KONSTANT, och att man blir så "fast", men främst en konstant känsla av att man inte räcker till lixom... nej tack, jag slipper gärna det!

• jeng

rimfolina, usch vilken berättelse!!! men vad stark mamman verkar vara!!!

• jeng

haha, jag har hittat ett hus under all skit!!! och det är ett riktigt fint hus till och med, trots att det saknas tapet lite här och där!!! imorgon, hitta resten av huset!

• jeng

carina, gud vilka fina bilder!! och han är en stor kille din didos!

lille, gud vad läskigt!!! usch haha jag som blir nervös när ph lyfter ted i fötterna istället för händerna så han hänger upp och ner några sekunder hahahaha!

• jeng

carina, ted ligger som vanlit i gymmet och busar och ser på mora träsk på tv hahahaha... helt sanslöst vad det kan vara roligt! idag har han fått sin snuttefilt som kom med goboken också. har äntligen kunnat tvätta den! så nu har han nåt mer att bita i!!! grattis i förskott förresten, för jag lär väl ha fullt upp med teds fest imorrn för att minnas det!!

haha jag vågade inte heller se hela klippet, för jag var typ säker på att alla skulle skratta och oj vad skoj vi har, och sen PANG så ÄR det nåt som går galet, typ ungen faller eller armen knakar av eller nåt... usch....

Svar på tråden Augustibebisar 2008