Augustibebisar 2008
rimfolina, vad skoj! välkommen till stegräknartråden sen!
rimfolina, vad skoj! välkommen till stegräknartråden sen!
jag är ju den som går absolut minst i tråden tror jag !
och jag avskyr promenader... så mig ska du nog kunna slå!
vt, vadå 16åringar??? ph gör fan inget annat än kastar bollar, skjuter gummisnoddar osv... för en vecka sen fick han ett stort glas vatten ner i sin bärbara dator hahaha... jadu, jag förstår mig inte riktigt på den arbetsmiljön, men jag tror han är sån, för det blir så på alla hans jobb!
ja, tur att huset fanns kvar, annars hade jag gråtit en skvättt. nån silas fanns inte under röran dock!
dumma skitkatt!
missh, skitbra början ju, även om han vaknade igen! jag menar, att ni får 45 minuter tyst och lugn, utan att ni behövt spendera flera timmar på att natta honom, det är ju jättemycket värt!!! jag har levt länge på att ted vaknar, äter, somnar utan att tjaffsa! för då klarar man sig ok även när han vill äta varannan timma om natten! och det där med att blanda mjölk o ersättning verkar ju ha funkat bra också!
vi börjar äntligen bli klara med städningen här!!! har till och med börjar plocka fram lite av snacks och tallrikar och glas och såna saker... ojoj, jag kommer vara helt slut imorrn kväll när festen är över!
Gomorron.
Lite svar först så kommer info om festen sen!
Lana:
Jag kämpade i 3 veckor för att komma över 3månaderskrisen med amningen! Det kom minsann ingen rejäl mjölkökning här, så då beslutade vi att vi börjar med smakportioner (eller småportioner, för nu äter han ju en del av det!) och så får han flaskan innan han ska sova! Men jag ammar fortfarande så mycket jag kan, och jag ammar alltid innan eller varvar när han får mat eller flaska! Det verkar funka bra, och igår började det faktiskt kännas som att det inte bara blev tomt i tuttarna när han skulle äta!! Det är alltså 5 veckor ungefär efter att han började tycka det fanns för lite!!!
KaOl:
Ja, storlekarna är ganska så mycket mindre! De blir ännu mindre om man torktumlar, eller ja beroende på vad det är för material såklart! Men jag hade ju 68 till Ted då han var ganska så ny! Nu vet jag tyvärr inte, för just nu har jag inget därifrån. Men 68 på Citygross hade jag väl samtidigt som 56 på Lindex kanske!!
Ja, en sak till! Jag har ju sagt hela tiden att vårt babyskydd är för litet!! Jaghar läst på flera säkerhetssidor som säger att det är dags att byta stol när 1. Huvet går över kanten, eller 2. bältet börjar under axlarna!!!
Det är FEL! Har för mig att fler av er hade läst samma sak, så jag tänkte att jag skulle skriva det här!!
Tydligen, på babyskydd och stolar som man åker baklänges i, så ska bältet vara i axelhöjd, men om man inte kan ha det exakt så ska det hellre vara fäst UNDER axelhöjd, än över!!!
Iaf, så vi mixtrade runt lite med vårt skydd igår, provade utan nyföddingskudden igen, och konstaterade att han förhoppningsvis kan ha den ett tag till. Då får vi lite bättre med tid på oss att köpa stol, prova ut nån bra, och prova så de passar i bilen. och eventuellt kan man ju beställa från nånstans istället för att köpa i Babyproffsens skräpbutik här i stan... Min butik finns ju såklart, den babyland, men jag tror att de saknade några märken som vi var intresserad av...
Skönt, att det inte är den där oerhörda stressen iaf!!!
Hade ju tagit bort nyföddingskudden förut, samtidigt som jag tog bort nackstödet. Men han gick ju ändå upp i bältet (med overallen på) och av nån anledning så tyckte jag att han satt sämre... Så jag satte ju dit den igen... jaja, den gjorde ju 2 cm eller nåt iaf, så nu är den borta igen också!!!
Hur har ni andra det? Nån mer än jag som har en BRIO Primo???
Festen ja, det gick jättebra!!
Tyvärr blev ett av våra kompispar krassligt och kunde inte komma, och min låtsassyster genom mammas man fick också förhinder pga vattenläcka i huset eller nåt sånt akut. Men vi var (tror jag) 47 personer inkl barn!!
Fullt hus!!!
Redan kl 10.30 kom Phs föräldrar för att börja förbereda för maten, och sedan så rullade det in en efter en som skulle förbereda! Damerna fixade i köket, och Herrarna blåste ballonger och serpentienr och fixade! Så jag fick tid att bada ted och fixa med såna saker, ställa fram bål och annat!!! Jätteskönt att ha så mycket hjälp!!!! Hade aldrig fixat det annars ju!
Sen vid 14 började ju festen och det bara vällde in folk!
GUD VAD SKOJ!!!! Och gud vad med presenter!!! Vi som hade sagt att det absolut inte var nödvändigt, speciellt inte som nästan alla lägger pengar och tid på att köra ända hit!!!
Vi började med bål och att hälsa välkommen till gästerna. Sedan buffé med thailändska rätter, indisk kyckling, och lite smördegsplock och tunnbrödsplock som mormor hjälpte till med!
Jag försökte mingla så mycket jag kunde bland allt folk, och alla hade ju fått häfte med dels ett korsord med massa frågor om Ted och om oss, och sen en mingellek där man ska "Hitta någon som" och sen tex "har varit i Afrika"... Och sen passar det ju in på folk på festen!
Ja, sen vid kl 16 så firade vi Ted. Han hade sovit då en stund i farfars famn, men jag fick lov att väcka honom faktiskt utan minsta pip! Så satt han i sin stol och vi berättade lite om när han kom och hur vi hade tänkt med namnen osv! Sen så hurrade vi och han fick blåsa ut ljuset på sin rulltårtebakelse (ja, jag blåste kanske mest!!) och så fick han smaska lite grädde!!! Så spelade vi "HImlen är oskyldigt blå" och mormor läste en dikt. Jättefin var den, men jag måste ta reda på vad den hette...
Sen hade vi paketöppning, och det var mängder med fina grejer!!! Ska väl ta kort till bloggen sen, men bland annat så fick vi 3 delar av barnkammarboken, en annan liknande bok, en svart hundsparbössa med bling bling runt halsen
en fotoram som snurrar runt och spelar musik typ som en sån gammeldags karusell, pengar till bilstolen, fina kläder, aktivitetsleksaker (faktiskt 3 olika varianter av "stoppa rätt kloss i rätt hål"), en skyddsängel att häönga över hans säng, gosedjur, ett T-halsband, lära gå vagn.... Ja har säkert missat nåt! Ojojoj!!!
Ja, under paketöppningen så fikade alla, och sen efter det så gick vi ut och avslutade med fyrverkerier!
Vi hade kvar sen nyåret som ju blåste inne, och det var perfekt tillfälle att smälla dom!
Jättebra dag blev det!!!
Men OJOJOJ vad trött man var där på kvällen!!!
Hallon, boken tog typ 3-5 arbetsdagar för mig, det står väl typ 8-12 eller nåt på de finaste typen böcker tror jag? ja jag fick den skitsnabbt iaf!