• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • A L T A
    Rauur skrev 2008-11-29 08:52:42 följande:
    Jag kan inte tro det!!! JAG PLUSSADE IGÅR!Idag testade jag med digitala och det stod GRAVID!I cant believe it!!
    Åh, grattis!
  • Rauur

Tack allihopa för era grattis! Ni är så snälla!
    Ja det kändes verkligen som att det var dags snart.. Hoppas att Serafine och Majsanna också har lika tur som jag den här månaden!

Ja vilken adventspresent det vart! Och jultomten kom verkligen tidigt iår:P

Har inte riktigt fattat det ännu, det känn så jäkla overkligt.

Jobbar ju på Ica och igår efter att jag hade slutat så tänkte jag "Äh, men ja köper nå rfsu test och testar bara för att.." eftersom att ja inte ville slösa på mitt digitala.

Tänkte ju direkt att det vart minus.

Så, då jag kom hem vid 18 tiden gick ja och testade (varken morgonurin och tror inte ens jag är efter bim) kontrollstrecket vart apstarkt och såklart, inget streck på andra sidan.

La testet i skåpet som vanligt (slänger dom aldrig direkt efter, vet inte varför:P)

Sen efter att jag hade nattat sonen vid 20 tiden gick jag in och kikade igen, vet inte varför faktiskt.

OCH DÅ VAR DET ETT TILL STRECK! Helt sjukt.

Sprang till gubben och bad han ta på sig sina glasögon så han också fick titta.

Men han trodde det ju var ett ägglossningstest... så han gjorde no big deal av de:P Han somnade om direkt. haha.

Sen nu på morgonen tänkte jag att jag skulle testa igen ifall det var ett spökstreck.

Testade med det sista rfsu och det vart ett svaaagt svaagt streck.

Då slösade jag mitt digitala för att jag inte fattade :P Och då den där jäkla lilla timglaset blinkade..satan vad nervös jag var!

Och sen kom det upp "Gravid". Sprang fort som fan till karln och visade honom det och till svar får jag "Är du gravid?" och sen lägger han sig och somnar om igen! haha.

Jäkla karl:P Tror inte han har fattat det själv heller.

Jag har gått på helvarv här hemma! Hoppsan, nu vart det långt här:P

Men jag är så jäkla glad

• Lillajag1979
    Rauur skrev 2008-11-29 08:52:42 följande:
    Jag kan inte tro det!!! JAG PLUSSADE IGÅR!Idag testade jag med digitala och det stod GRAVID!I cant believe it!!
    Grattis tjejen! Det är du värd!
  • A L T A
    Rauur skrev 2008-11-29 11:23:45 följande:
    Tack allihopa för era grattis! Ni är så snälla!Ja det kändes verkligen som att det var dags snart.. Hoppas att Serafine och Majsanna också har lika tur som jag den här månaden!
    Ja vilken adventspresent det vart! Och jultomten kom verkligen tidigt iår:P
    Har inte riktigt fattat det ännu, det känn så jäkla overkligt.
    Jobbar ju på Ica och igår efter att jag hade slutat så tänkte jag "Äh, men ja köper nå rfsu test och testar bara för att.." eftersom att ja inte ville slösa på mitt digitala.
    Tänkte ju direkt att det vart minus.
    Så, då jag kom hem vid 18 tiden gick ja och testade (varken morgonurin och tror inte ens jag är efter bim) kontrollstrecket vart apstarkt och såklart, inget streck på andra sidan.
    La testet i skåpet som vanligt (slänger dom aldrig direkt efter, vet inte varför:P)
    Sen efter att jag hade nattat sonen vid 20 tiden gick jag in och kikade igen, vet inte varför faktiskt.
    OCH DÅ VAR DET ETT TILL STRECK! Helt sjukt.
    Sprang till gubben och bad han ta på sig sina glasögon så han också fick titta.
    Men han trodde det ju var ett ägglossningstest... så han gjorde no big deal av de:P Han somnade om direkt. haha.
    Sen nu på morgonen tänkte jag att jag skulle testa igen ifall det var ett spökstreck.
    Testade med det sista rfsu och det vart ett svaaagt svaagt streck.
    Då slösade jag mitt digitala för att jag inte fattade :P Och då den där jäkla lilla timglaset blinkade..satan vad nervös jag var!
    Och sen kom det upp "Gravid". Sprang fort som fan till karln och visade honom det och till svar får jag "Är du gravid?" och sen lägger han sig och somnar om igen! haha.
    Jäkla karl:P Tror inte han har fattat det själv heller.
    Jag har gått på helvarv här hemma! Hoppsan, nu vart det långt här:P
    Men jag är så jäkla glad
    Gud vad glad jag är för din skull. stog och tänkte på dig är jag lagade mat så var tvungen att gå in och skriva igen.
    Det var verkligen din tur nu. Så glad för din skull. Vet hur det känns då det inte var så länge sedan man själv satt i din sits. Men det är en månad sedan som jag plussade.
    Gud vad tiden går fort. Går in i vecka 10 på måndag.
    Men mår fortfarande väldigt illa till och från. Imorgon ska jag sjutton väg och handla ett seaband och tabletter och prova om det lindrar lite.
    Vågade inte riktigt förut i och med blödningen. Då var symptomen väldigt orosdämpande. Men nu käns det som om faran är över så nu vill jag inte må så här längre.

Ska väg till freja-bm på onsdag på samtal inför kub-testet, kommer då även att få reda på när vi får göra UL eller om de gör VUL.
    Men ska bli väldigt spännande att få se pyret.

Kram på er alla och nu hoppas vi att ni andra också tar steget upp ovanför strecket!
  • lightfish

Rauur

Superjättemegagrattis till ditt ! Så glad för din skull, bra att tomten kom tidigt !
  • Kallo

När jag var och lämnade blodprovet inför kubtestet gjorde dem ett vanligt UL på magen innan jag gick därifrån. Jag trodde det var förtidigt för UL på magen eftersom jag var då i vecka 11, men hon sa att man såg rätt tidigt. Hoppas du får se den lill* krabaten.

A L T A skrev 2008-11-29 14:11:40 följande:
    Gud vad glad jag är för din skull. stog och tänkte på dig är jag lagade mat så var tvungen att gå in och skriva igen. Det var verkligen din tur nu. Så glad för din skull. Vet hur det känns då det inte var så länge sedan man själv satt i din sits. Men det är en månad sedan som jag plussade.Gud vad tiden går fort. Går in i vecka 10 på måndag. Men mår fortfarande väldigt illa till och från. Imorgon ska jag sjutton väg och handla ett seaband och tabletter och prova om det lindrar lite. Vågade inte riktigt förut i och med blödningen. Då var symptomen väldigt orosdämpande. Men nu käns det som om faran är över så nu vill jag inte må så här längre.Ska väg till freja-bm på onsdag på samtal inför kub-testet, kommer då även att få reda på när vi får göra UL eller om de gör VUL.Men ska bli väldigt spännande att få se pyret.Kram på er alla och nu hoppas vi att ni andra också tar steget upp ovanför strecket!
  • Rauur
    lightfish skrev 2008-11-29 18:22:53 följande:
    RauurSuperjättemegagrattis till ditt ! Så glad för din skull, bra att tomten kom tidigt !
    Tack ^^,
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!