• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Lillajag1979
    Rauur skrev 2008-11-29 19:10:49 följande:
    Någon som vet hur det är med Blossas lättglögg? Kan man dricka den?Den som man kan köpa på Ica osv.
    Ingen aning. Men för säkerhetsskull så kan du ju koka den :p
  • Lillajag1979
    Rauur skrev 2008-11-29 19:10:49 följande:
    Någon som vet hur det är med Blossas lättglögg? Kan man dricka den?Den som man kan köpa på Ica osv.
    Det finns ju iofs en glögg på ICA som det står alkoholfri på...
  • majsanna

Grattis Rauur. Hoppas att jag kan komma med glädjande besked nästa helg.

Just nu är den stora köksrenoveringen igång. Hela köket är en krigszon!! Se bilder på min blogg: majsanna.blogg.se

• Kallo

Kul och se köksrenoveringen!! Skall spara ner bloggen för att se resultatet. När beräknar ni vara klara?

Kanonfina lussebullar du gjort! De som jag gjorde idag ser inte alls lika fina ut som dina. Det var ungefär 5-6 år sedan jag bakade lussekatter sist, så jag kom knappt ihåg hur stora man skulle göra dem. De smakade bra iallafall så jag får vara nöjd med det!

majsanna skrev 2008-11-29 20:10:21 följande:
    Grattis Rauur. Hoppas att jag kan komma med glädjande besked nästa helg.Just nu är den stora köksrenoveringen igång. Hela köket är en krigszon!! Se bilder på min blogg: majsanna.blogg.se
  • A L T A
    Kallo skrev 2008-11-29 18:27:38 följande:
    När jag var och lämnade blodprovet inför kubtestet gjorde dem ett vanligt UL på magen innan jag gick därifrån. Jag trodde det var förtidigt för UL på magen eftersom jag var då i vecka 11, men hon sa att man såg rätt tidigt. Hoppas du får se den lill* krabaten.
    Okej! men vad jag förstod det så ska jag göra blodprovet på vårdcentralen och där kan de ju inte göra UL. Men får se.
    Men man ser väl pyret även om de gör VUL?
    Kan man få reda på könet redan vid kub-testet?
    Hört några som säger att de går.
  • Kallo

Aha, jag trodde de gjorde det på samma ställe. Ja, du kan se på VUL. Jag gjorde ett VUL förra veckan (vecka 24) för att kolla om livmodertappen var stängd och så. Vid ett hastigt ögonblick vred läkaren bort skärmen, så jag tror hon såg vad det var för kön....

Jag vet faktiskt inte hur tidigt man kan se könet, kommer ni vilja ta reda på det?

A L T A skrev 2008-11-29 21:02:45 följande:
    Okej! men vad jag förstod det så ska jag göra blodprovet på vårdcentralen och där kan de ju inte göra UL. Men får se.Men man ser väl pyret även om de gör VUL?Kan man få reda på könet redan vid kub-testet?Hört några som säger att de går.
  • Rauur
    Lillajag1979 skrev 2008-11-29 19:30:47 följande:
    Det finns ju iofs en glögg på ICA som det står alkoholfri på...

Ja men det gör det ju ! Att jag inte tänkte på det.. jag har ju tametusan packat upp glöggen ^^, haha.

Får köpa dom nästa gång. Smuttade lite på lättglöggen nu ikväll men den smakade inte alls lika bra som den brukar..

Konstigt? :P

• Kallo

Nu har jag fått in en magbild oxå i mitt galleri...

• majsanna
    Kallo skrev 2008-11-29 20:57:51 följande:
    Kul och se köksrenoveringen!! Skall spara ner bloggen för att se resultatet. När beräknar ni vara klara? Kanonfina lussebullar du gjort! De som jag gjorde idag ser inte alls lika fina ut som dina. Det var ungefär 5-6 år sedan jag bakade lussekatter sist, så jag kom knappt ihåg hur stora man skulle göra dem. De smakade bra iallafall så jag får vara nöjd med det!
    Vi kommer jobba i morgon och på måndag och då hoppas vi att vi fått dit alla skåp. Sedan hoppas vi att Ikea kommer med bänkskiva och skåpsluckor senare i veckan så att vi kan få dit det nästa helg.
    Sedan är det ju kakel och tapet och lite annat smått och gott som är kvar. Så innan jul blir det nog inte klart, men vi ska inte vara hemma då så det spelar inte så stor roll.

Passade på att göra lussekatter redan förra helgen då vi hade fungerande kök. Jag brukar göra lussekatterna efter det recept som min mamma brukade göra när hon var i livet. Kul att kunna fortsätta med samma recept.
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!