• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Kallo

Majsanna: Vad kul att du följer hennes recept, det blir lite speciellt att både göra dem och äta dem.

Min mormor gjorde alltid potatismos med sirap i, vet att det kanske inte låter speciellt gott - men det är helt otroligt smaskigt. Ibland får jag såna begär efter "hennes" mos.

• AxelOlivia

Raur: Stort grattis! Tror inte lättglöggen är någon fara. Man dricker ju så lite åt gången. Men som någon sa koka den före ist för att bara värma den för då ska ju alkoholen försvinna helt.

Majsanna: Hoppas att det är din tur den här månaden också. :)

Henlin: Både jag och Axel har haft en von rosen skena mot höften. Gissar att det är en sådan som lilla Elise fått?

• AxelOlivia

Majsanna: Kollade just in blogg. Jobbar du som arbetsterapeut? Det är ju det jag pluggar till. Ett bra yrke tycker jag. :)

• majsanna

Axels mamma Sanna skrev 2008-11-30 09:22:35 följande:

Majsanna: Kollade just in blogg. Jobbar du som arbetsterapeut? Det är ju det jag pluggar till. Ett bra yrke tycker jag. :)
    Japp jag är arbetsterapeut. Blev färdigutbildad jan -04 så snart har jag alltså jobbat i fyra år. Tiden går fort!
    Vilken termin går du?
  • Rauur

AMS: Tack så mycket!:)
    Jag kokar alltid glöggen så det är nog lungt på den fronten :)

Herregud vad långt bak listan var :P

FÖDDA 
    Mars2007: Elias 21/11-08.

GRAVIDA
    Henlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, Höganäs
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

majsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping
    Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL ?, BIM ? försök 2 efter mf, försök 6 totalt
  • BejbyBoo
    FÖDDA 
    Henlin: , 1 son född april 07, Höganäs

GRAVIDA
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)

I VÄNTAN PÅ +:

majsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping
    Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL ?, BIM ? försök 2 efter mf, försök 6 totalt
    Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • Serafine

Grattis Rauur!!!! Gud, så roligt! Grattis!!!

FÖDDA
    Henlin: , 1 son född april 07, Höganäs

GRAVIDA

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 26/11, BIM 10/12 försök 2 efter mf, försök 6 totalt

• v i r r a

kikade på köksbilderna! Precis sådär såg vårt kök ut för ett år sedan också... jag vet hur det är! Det kan kännas obegripligt att det ska bli ordning någonsin igen *pust* Du kanske skrivit det men jag har inte sett det, vad är det för kök? Vi körde ikea med vita högblanka luckor. Är mycket nöjd. Lätt att torka och de blir inte så lätt skitiga.

majsanna skrev 2008-11-29 20:10:21 följande:
    Grattis Rauur. Hoppas att jag kan komma med glädjande besked nästa helg.Just nu är den stora köksrenoveringen igång. Hela köket är en krigszon!! Se bilder på min blogg: majsanna.blogg.se
  • majsanna

Det är ett ikeakök och vi har valt blanka svarta luckor och svart bänkskiva. Idag har jag också blivit involverad i bygget. Hittills har mannen och svärfar byggt, men idag kom min uppgift: att måla dörrfoder och det burspråk vi har. Så nu sitter jag här med färg i håret, ansiktet, händerna och på kläderna. Jag är expert på att smutsa ner mig...

v i r r a skrev 2008-11-30 15:23:53 följande:
    kikade på köksbilderna! Precis sådär såg vårt kök ut för ett år sedan också... jag vet hur det är! Det kan kännas obegripligt att det ska bli ordning någonsin igen *pust* Du kanske skrivit det men jag har inte sett det, vad är det för kök? Vi körde ikea med vita högblanka luckor. Är mycket nöjd. Lätt att torka och de blir inte så lätt skitiga.
  • v i r r a

å jäklar så snyggt! Du måste sätta in bilder då det är klart! Är det abstrakt luckor ni har? Vi har abstrakt vit med svart blank, något melerad bänksskiva.

majsanna skrev 2008-11-30 16:06:02 följande:
    Det är ett ikeakök och vi har valt blanka svarta luckor och svart bänkskiva. Idag har jag också blivit involverad i bygget. Hittills har mannen och svärfar byggt, men idag kom min uppgift: att måla dörrfoder och det burspråk vi har. Så nu sitter jag här med färg i håret, ansiktet, händerna och på kläderna. Jag är expert på att smutsa ner mig...
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!