• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • hyperballad
    Svar på #1971
    3barnsmor35 skrev 2009-03-13 06:01:08 följande:
    Jag är finsmakare =) gillar espressobönor, har en Saeco maskin hemma. Bästa medeprisbönona heter Monsoon Malabar, fantastiskt gott! Finns som bugdetvariant också av gevalia.
    åh det låter ju super gott!!
    men jag tar med kanelbullar så fixar du lyxkaffe!
  • bebek

Tekanna, oh ska till bm på måndag o mäta v.29. Hur mycket hade magen växt då? ska bli mest spännande att se tycker jag:)

Hittade superbra böcker på bibloteket igår som jag kan rekomendera

bl.a. Att vänta och föra barn - S. Kitzinger 4:e upplagan den förklarar otroligt bra och skriver faktiskt om de flesta frågor vi ställt här, olika smärtot i magen osv.

När livet växer, hälsa, skönhet och välbefinnande under gradiviteten - Jo Glanville-Blackburn
    En bok om att vara mån om sig själv både fysiskt och mentalt.

Att bli pappa , så funkar det - J. Helling

Det är inte bara ett barn som ska födas, det är en pappa också! superbra bok till den blivande fadern:)

Läste precis också att en kopp pulverkaffe innehåller bara hälften så mycket koffein som en kopp bryggkaffe. Tur, själv dricker jag bara pulverkaffe (eller direktmalda bönor) Vi har ju såndär stor fin kaffemaskin på jobbet:P

• tekannan

babek
    SF 29 (det är magmåttet ). Ligger lite över medelkurvan, men inom normalspannet. lycka till idag!
    Hon kände även på bebisen och konstaterade att den låg med huvudet ner, men än är det lång tid kvar så den kan vända sig flera ggr till. Men det förklarar de kraftiga sparkarna jag får på höger revben iaf.

• bebek

Tekannan: Ja jag vet, men hur många centimeter det växt sen du mätte sist:) Och haha men kallar du mig babe K eller bab ek? (pappa ek på turkiska, haha.. bebek betyder bäbis;) men du kan få kalla mig pappa om du vill! {#lang_emotions_sunny}

Men Hp börjar 8 april, men läkaren har sjukskrivit mig 75% Han tyckte hundra men jag måste ju hinna installera lite ny personal och arbetsavvänja mig;) Och det gick åt helvete att jobba igår, för jag sover inte ordentligt och jag hade så ont i svankryggen att jag knappt ville röra mig!
    Ja jag har t.om lärt mig göra riktig latte, cappuchino o allt vad det heter!! Fast jag föredrar mitt snabbkaffe, supergott men det är grossistvara, så det får ni komma till mig o dricka;) haha

• tekannan

bebek
    haha... så tokigt jag läst! var helt säker på ett a. och det var bab ek jag ville ha det till... men nu rättar jag mig! BEBEK - bebis!
    hade sf 25 sist ( i vecka 26) så den har vuxit 4 cm

• kicki08

Är sådär konstig i magen nu igen sen ett par dagar tillbaka. När det känns som att jag är mätt hela tiden, fast jag känner att jag är hungrig ändå på någe sätt....
    Jättekonstigt.

• kicki08

Är sådär konstig i magen nu igen sen ett par dagar tillbaka. När det känns som att jag är mätt hela tiden, fast jag känner att jag är hungrig ändå på någe sätt....
    Jättekonstigt.

• Tickollina

Kommer från barnmorskan nu....jag har två bestämda bebisar i magen.....de tyckte inte alls att barnmorskan skulle lyssna på hjärtljuden, utan skuffade undan den hela tiden. DEtsamma gjorde de när hon skulle mäta magen =)

• 3barnsmor35
    Svar på #1981
    Taget =)
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!