Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Jag är finsmakare =) gillar espressobönor, har en Saeco maskin hemma.
Bästa medeprisbönona heter Monsoon Malabar, fantastiskt gott! Finns som bugdetvariant också av gevalia.
Jag känner mig inte alls sugen på vanligt kaffe. Men däremot kaffelatte, alltså med massor av mjölk i :-P Känns som det kommer bli min last under resten av grav
Kicki,
Prova en Latte Macchiato m ngn smaksättning, riktig vuxenvälling ![]()
Har inte heller varit sugen på kaffe tidigare i graviditeten, suget kom för ett par veckor sedan, men jag klarar bara av att dricka svagt snabbkaffe, om det är normalstarkt mår jag illa av det. Så jag dricker ett par koppar "blaj-kaffe" om dagen nu, med mjölk (rismjölk/sojamjölk/havremjölk eftersom jag är mjölkproteinintollerant).
Jag blev så himla rädd inatt. vaknade vid 3 tiden av att jag låg på rygg. Och hade så fruktansvärt ont i magen. Det va ingen vanlig magont utan det kändes som det kom från sidorna och strålade ut i hela magen. Jag visste inte vad jag skulle göra om jag skulle ringa förlossningen eller inte.....
Försökte lägga mig på sidorna och efter nån halvtimma gick det över. Och tack å lov kände jag bebis sparka under tiden och har även känt honom nu imorse.
Men vad kan det ha varit? Det gjorde riktigt riktigt ont! blev livrädd. Borde man ringa och kolla?
Kan ha varit någon nerv eller något som kommit i kläm pga bebis... kanske.. Jag bukar få ont på natten också, då måste jag sätta mig upp för att kunna andas ordentligt, sedan går det över...
Nerver i kläm? Muskelont? Jag får sånt från ryggen ibland, gör vansinnigt ont. Går hos KP och fixar det, blir låsningar i höft o rygg m smärta som strålar ut. Inte alls kul! Kommer det igen får du kanske ringa in o höra vad de säger, om de vill titta på dig.
Men, jag tror inte det är ngn fara.
varm kram!
Näe jag funderade på om det kunde vara för att jag vaknade på rygg. Brukar inte sova på rygg för det känns väldigt obehagligt med trycket från bebis.
Att det var något sådant....
Har precis kommit hem från BM, idag var det glukosbelastningen (vilket var en plåga med illamåendet!). Men alla värden var ok.
Vecka 29:
SF 29
hjärtat 131
socker 6,3
BT 110/60
Hb ca 129 (hon hade svårt att få det bestämt och tog 5 prov!! 142, 117, 131, 116, 128)
vikt + 8,5