• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • 3barnsmor35
    Svar på #1982
    Vi har frystorkat på jobbet *rysa* meeen i matsalen finns en med färskmalet Zoégas Gissa om jag vaggar dit för att få min kopp?
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • 3barnsmor35
    Svar på #1989
    Busbebisar! =) måste vara häftigt med TVÅÅÅ i magen liksom!
    Jag stod i duschen imorse o tänkte "tänk om jag får pojktvillingar nästa gång?"
    Herregud jag måste vara knäpp på riktigt...kanske blir sån 10-barns-mors *obs, skojar*
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • hyperballad
    Svar på #1985
    bebek skrev 2009-03-13 12:38:01 följande:
    Tekannan: Ja jag vet, men hur många centimeter det växt sen du mätte sist:) Och haha men kallar du mig babe K eller bab ek? (pappa ek på turkiska, haha.. bebek betyder bäbis;) men du kan få kalla mig pappa om du vill! Men Hp börjar 8 april, men läkaren har sjukskrivit mig 75% Han tyckte hundra men jag måste ju hinna installera lite ny personal och arbetsavvänja mig;) Och det gick åt helvete att jobba igår, för jag sover inte ordentligt och jag hade så ont i svankryggen att jag knappt ville röra mig! Ja jag har t.om lärt mig göra riktig latte, cappuchino o allt vad det heter!! Fast jag föredrar mitt snabbkaffe, supergott men det är grossistvara, så det får ni komma till mig o dricka;) haha
    jag kommer gärna o dricker kaffe
    lite långt bara..
    tänkte på hur det gick på jobbet eftersom du hade ont i ryggen. själv ska jag vara hemma i en månad nu o får jag sedan hp så kommer jag inte tillbaka till jobbet. känns konstigt att det börjar närma sig..
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-03-13 12:09:04 följande:
    Tekanna, oh ska till bm på måndag o mäta v.29. Hur mycket hade magen växt då? ska bli mest spännande att se tycker jag:)Hittade superbra böcker på bibloteket igår som jag kan rekomenderabl.a. Att vänta och föra barn - S. Kitzinger 4:e upplagan den förklarar otroligt bra och skriver faktiskt om de flesta frågor vi ställt här, olika smärtot i magen osv. När livet växer, hälsa, skönhet och välbefinnande under gradiviteten - Jo Glanville-BlackburnEn bok om att vara mån om sig själv både fysiskt och mentalt.Att bli pappa , så funkar det - J. Helling Det är inte bara ett barn som ska födas, det är en pappa också! superbra bok till den blivande fadern:) Läste precis också att en kopp pulverkaffe innehåller bara hälften så mycket koffein som en kopp bryggkaffe. Tur, själv dricker jag bara pulverkaffe (eller direktmalda bönor) Vi har ju såndär stor fin kaffemaskin på jobbet:P  
    Ok, vi har också en sån där jättefin kaffemaskin här på jobbet som maler bönorna till kaffe direkt. Det är alltså mindre koffein i sånt?? Det är däremot väldigt starkt och många avskyr just det kaffet, men jag tycker det är jättegott!
  • Linda 89
    längtan09 skrev 2009-03-12 23:55:16 följande:
    Linda 89 skrev 2009-03-12 23:47:20 följande:
    Välkommen Mjo, alltid lika roligt
    Haha, jo det börjar ju bli vanligare och vanligare att det blir fler unga mödrar nu för tiden =)
  • längtan09

Linda 89 skrev 2009-03-13 15:30:10 följande:

Haha, jo det börjar ju bli vanligare och vanligare att det blir fler unga mödrar nu för tiden =)
    jo så är det ju faktiskt. Har turen att en jag känner som bor tio mil bort när som helst ska föda sitt första barn och en kompis som bor en mil bort ska, enligt BF, föda 25 dagar före mig Bägge två 88:or så det är ju nästan samma Vart bort du då? Jag kommer från värmland
  • Linda 89
    längtan09 skrev 2009-03-13 15:34:18 följande:
    Linda 89 skrev 2009-03-13 15:30:10 följande:
    jo så är det ju faktiskt. Har turen att en jag känner som bor tio mil bort när som helst ska föda sitt första barn och en kompis som bor en mil bort ska, enligt BF, föda 25 dagar före mig Bägge två 88:or så det är ju nästan samma Vart bort du då? Jag kommer från värmland
    Okej, där ser man. Det är ju bra att du har folk i nästan samma ålder som dig som ska föda också =). Då kan ni ju träffas och så sen om man skulle vilja menar jag =P. Okej, jag kommer från Södermanland =)
  • längtan09

Linda 89 skrev 2009-03-13 15:39:41 följande:

Okej, där ser man. Det är ju bra att du har folk i nästan samma ålder som dig som ska föda också =). Då kan ni ju träffas och så sen om man skulle vilja menar jag =P. Okej, jag kommer från Södermanland =)
    ja precis. Tror det blir enklare att umgås och båda har barn Man får nog en annan förståelse för varför den andra är sen eller varför man kanske inte kan planera allt i detalj Och så är det någon som har förståelse för en själv
  • bebek
    Svar på #1986

haha lugnt, jag smålog varje gång jag läste "pappa ek" roligt med språk, jag gillade namnet Kim, men det blev jättekonstigt för det betyder "Vem" på turkiska. Kan man ju inte döpa någon till.. Samma sak med alla som är i turkiet och presenterar sig som Anne eller Anneli... De säger "jag heter Mamma!" :D
    Blir nog namnet Denize om det blir en flicka, tycker jag om, det betyder Havet.

Ah nej inte madla bönor utan pulver/snabb kaffe som innehåller mindre koffein:)

Och jag känner mig som en vandrande misär just nu. Inte kunnat sova på två nätter och helt totaldeprimerad och gråtmild orch oroar mig för konstiga saker.. Som att inte kunna knyta an till bebisen. Vet inte varför, jag har mått så bra under hela grav, men nu känns det, som om jag vill lägga mig och aldrig mer kliva upp ur sängen. Kanske är brist på sömn eller någon släng av vårdepp, jag vet inte. men jag har gråtit hela dagen, sambon gav mig blommor för att muntra upp mig, då börja jag störtgråta.. mitt på resturangen, pinsamt.. tror inte det var reaktionen han vänta sig.. stackarn
    Bortbjuden ikväll också, men jag tror bara jag vill ligga hemma på soffan och äta piggilinglass och sharonfrukter.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!