• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • 3barnsmor35
    Smulan87 skrev 2009-03-12 14:53:22 följande:
    Okej, nej jag vet inte varför, men de känns som att de trycker emellanåt, säkert att de kanske förbereder fixaerng ? jag vet inte, förstföderskor kan ju ha barn som fixerar sig lite tidigrae, men jag vet inte..
    Njae, det är för tidigt för det. De trycker nog bara neråt av sin tyngd, man kan få nervsmärtor o blixtar ut i muffen sen också när de blir större.
    Jag minns när jag var gravid första ggn att jag var lite ledsen för att ingen talat om att det gjorde så ONT att vara gravid. Herregud, man hade ju ont överallt, ryggen, fogarna, underlivet, ljumskarna...u name it.
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Smulan87

haha! nej men precis, tror med det är för tidigt! absolut, tror däremot mer på foglossning, ska ju på akupunktur, :D

3barnsmor35 skrev 2009-03-12 15:53:15 följande:
    Njae, det är för tidigt för det. De trycker nog bara neråt av sin tyngd, man kan få nervsmärtor o blixtar ut i muffen sen också när de blir större. Jag minns när jag var gravid första ggn att jag var lite ledsen för att ingen talat om att det gjorde så ONT att vara gravid. Herregud, man hade ju ont överallt, ryggen, fogarna, underlivet, ljumskarna...u name it.
    BF 11Juni 2009
  • Tärning6

Dricke oxå kaffe i blan inge alls å i bland mellan 3och5 koppar per dag hehe

• frukarlssonn

Dricker kaffe varje dag med. Koffeinfritt hemma men med koffein på jobbet då det inte finns nåt annat.

• MissMurrig
    Smulan87 skrev 2009-03-12 16:22:20 följande:
    haha! nej men precis, tror med det är för tidigt! absolut, tror däremot mer på foglossning, ska ju på akupunktur, :D
    Det kan inte vara sammandragningar då? När jag får dem känns magen jättetung, och det blir ett tryck nedåt...
  • Smulan87

jo, tror nog de faktiskt, när jag överanstränger mig som jag glr emellanåt så kommer trycket, så jag får nog sluta med det :P

MissMurrig skrev 2009-03-12 17:42:34 följande:
    Det kan inte vara sammandragningar då? När jag får dem känns magen jättetung, och det blir ett tryck nedåt...
    BF 11Juni 2009
  • bebek

Ja jag tänkte ge akupunkrut ett försök, idag har det varit jättejobbigt i svankryggen, är väl foglossningen som spökar, jag gick så mycket och långt igår.

Jag dricker kaffe varje dag ibland 1 kopp ibland kanske 4..
    får sådan huvudvärk på morgonen om jag hoppar över koppen, men har bytt ut kvällskaffet mot nå ekologiskt grönt te som ska vara så bra, smakar lite hö.

Känner mig ofta extremt tung i magen. ofta mot eftermiddagen. Även om moderkakan har vandrat upp så bär jag fortfarande väldigtlångt ned. BM sa att man kan köpa något slags stöd för magen, som en gördel som avlastar och känns skönt om man går mycket. Har sett sådant på babyproffsen.

• 3barnsmor35

Sån lånade jag av en kompis när jag väntade Lillan, det var jätteskönt!

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • hyperballad

min last = en stor cappucino från 7eleven på morgonen på vägen till bussen till jobbet.
    nu när jag varit hemma så är det koffeinfritt kaffe som gäller hu vad det är tråkigt. gevalias som inte alls är någon höjdare.
    men ja innan har det blivit den stora cappucinon i någon enstaka gång en kopp till, nu är det koffeinfritt o så te då..

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!