• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Tickollina
    kicki08 skrev 2009-03-12 14:14:01 följande:
    Måste bara fråga. Är det nån av er som dricker kaffe fortfarande?Var stor kaffeälskare innan jag blev gravid men har hållt upp ända sen dess pga illamående och jag har helt enkelt inte velat ha kaffe.Men sen ett tag tillbaka så har jag varit sugen igen. Så idag föll jag dit... :-Snästan så jag skäms... men sitter ochsippar på en kaffelatte just i detta ögonblick.Inte äre nån fara välle?
    jag har druckit kaffe under hela graviditeten.
  • Smulan87

ja jag med :P har även läskigt mycket sug efter påskmust! vid jul drack jag mängder med julmust, och det är ju koffein i det med :P så :D

Tickollina skrev 2009-03-12 14:49:13 följande:
    jag har druckit kaffe under hela graviditeten.
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

Okej, nej jag vet inte varför, men de känns som att de trycker emellanåt, säkert att de kanske förbereder fixaerng ? jag vet inte, förstföderskor kan ju ha barn som fixerar sig lite tidigrae, men jag vet inte..

3barnsmor35 skrev 2009-03-12 13:16:50 följande:
    Jag känner också mer tyngd neråt än innan, spec vid trappor tex.
    BF 11Juni 2009
  • tekannan

jag känner också av ett kraftigt tryck neråt ibland, särskilt om jag lyfter tunga saker. känns som om bebisen håller på att trilla ur och det känns som om jag måste knipa. väldigt obehagligt!

• Smulan87

haha , sorry lät lit ekul, men ja.. känner igne de där, som när man gör numemr två :P asså. :P kan man verklige ta så mycket tänker jag ibland

tekannan skrev 2009-03-12 15:13:33 följande:
    jag känner också av ett kraftigt tryck neråt ibland, särskilt om jag lyfter tunga saker. känns som om bebisen håller på att trilla ur och det känns som om jag måste knipa. väldigt obehagligt!
    BF 11Juni 2009
  • tekannan
    kicki08 skrev 2009-03-12 15:02:09 följande:
    Va skönt å höra. Då är det ingen fara Då kan jagnjuta av enkopp ibland
    hehe... jag dricker kaffe varje dag och har gjort hela grav. däremot kunde jag under illamåendet inte koka kaffe själv för det mådde jag fruktansvärt illa av.
    men 3 koppar om dagen blir det, ibland liiite mer...
  • kicki08

Jag har oxå en tryckande känsla neråt ibland... Nästan så man blir lite orolig.
    Och å göra nr 2 är inte alltid så kul... :-S

• MissMurrig

Jag dricker också kaffe varje dag, dricker just nu! Är helt beroende och kan inte låta bli... det är ju så got.. Men max 2 koppar om dagen dricker jag, helst bara en kopp, men jobbar jag tidigt blir det oftast 2, en på morgonen och en till lunchen...

• kicki08

Jag har försökt dragit på det eftersom jag ändå hållt upp 27 veckor. Men idag kunde jag inte hålla mig längre. Det luktar ju så gott! :-P
    Allt jag inte klarade av i början av graviditeten känns som att det funkar nu igen Inga dofter som gör mig illamående eller något. Känns skönt.
    Nu mår man bara prima och är sugen på allt som man inte borde äta. hihi

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!