• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • hyperballad
    Svar på #2000
    bebek skrev 2009-03-13 16:11:36 följande:
    haha lugnt, jag smålog varje gång jag läste "pappa ek" roligt med språk, jag gillade namnet Kim, men det blev jättekonstigt för det betyder "Vem" på turkiska. Kan man ju inte döpa någon till.. Samma sak med alla som är i turkiet och presenterar sig som Anne eller Anneli... De säger "jag heter Mamma!" :D Blir nog namnet Denize om det blir en flicka, tycker jag om, det betyder Havet. Ah nej inte madla bönor utan pulver/snabb kaffe som innehåller mindre koffein:) Och jag känner mig som en vandrande misär just nu. Inte kunnat sova på två nätter och helt totaldeprimerad och gråtmild orch oroar mig för konstiga saker.. Som att inte kunna knyta an till bebisen. Vet inte varför, jag har mått så bra under hela grav, men nu känns det, som om jag vill lägga mig och aldrig mer kliva upp ur sängen. Kanske är brist på sömn eller någon släng av vårdepp, jag vet inte. men jag har gråtit hela dagen, sambon gav mig blommor för att muntra upp mig, då börja jag störtgråta.. mitt på resturangen, pinsamt.. tror inte det var reaktionen han vänta sig.. stackarn Bortbjuden ikväll också, men jag tror bara jag vill ligga hemma på soffan och äta piggilinglass och sharonfrukter.
    (du skrev inlägg 2000 inte dåligt!)

åh jag älskar sharonfrukter!
    hade dille på dem för ett tag sedan.
    jag är också gråtmild, blev helt förstörd när jag vek örngott för jag kom inte ihåg hur jag skulle vika dem - helt knäpp.
    tror det hör till, eller det hoppas jag iaf..
  • bäbis m

Jippieeee, det är fredag och jag har flyttat in i ett eget kontor. Det är så himla härligt! Nu kan jag stänga dörren och sätta upp fötterna på skrivbordet om jag behöver bli av med lite vätska i benen

Vårat kaffe här är jättetrisst vilket gör att jag nästan aldrig dricker kaffe utan mest te på jobbet. Det bästa kaffet enligt mig är det från de nyinköpta nymalda mörkrostade bönorna. Mumma :)

• Linda 89
    längtan09 skrev 2009-03-13 15:48:16 följande:
    Linda 89 skrev 2009-03-13 15:39:41 följande:
    ja precis. Tror det blir enklare att umgås och båda har barn Man får nog en annan förståelse för varför den andra är sen eller varför man kanske inte kan planera allt i detalj Och så är det någon som har förståelse för en själv
    Jo exakt och då kan man ta och prata om saker som man kanske inte skulle vilja prata med folk som man inte känner om =).
  • Kkarin

Jag vet inte vad som hänt med mig, jag har blivit helt tokig i godis. Om det inte är pga att jag är gravid så vet jag inte vad!

• hyperballad
    Svar på #2004
    Kkarin skrev 2009-03-13 16:54:35 följande:
    Jag vet inte vad som hänt med mig, jag har blivit helt tokig i godis. Om det inte är pga att jag är gravid så vet jag inte vad!
    det var jag i början, syrligt o salt godis var ett måste annars blev jag galen.

men efter lite mindre än halva tiden försvann det o ersattes av fruktberoende. bättre tycker jag även om min bm var på mig idag om att inte äta så mycket socker!?!
    blir sur på henne för jag äter inte mer socker än vad jag brukar, jag har gått upp i vikt men inte galet mycket - ligger på kurvan!
    hon sa till mig att inte äta godis - gör jag inte sa jag
    då skulle jag inte äta vitt bröd - gör jag inte sa jag, äter ekologiskt rågbröd o knäckebröd
    då skulle jag inte dricka läsk eller juice - gör jag inte sa jag, köper smaksatt ramlösa på helgen o i veckan dricker jag ca 1 dl juice om dagen (på kvällen för att svälja järntabletten eftersom de tas upp bättre ihop med c-vitamin!)
    vad vill hon? är det häxjakt så är jag fel person att jaga!
    när hon sedan tog provet i fingret efter glukosbelastningen så låg det inte högt!
    ha där fick hon
  • 3barnsmor35

verkar vara en trög bm....sucka

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • hyperballad

tack, man blir ju inte gladare direkt. tur att man får lyssna på hjärtljuden varje gång så man blir lite glad av besöken.

nu ska jag laga biff a la lindström som ska vara klar tills lets dance börjar...
    liiite dålig planering här känner jag..

ha en härlig helg tjejer - imorgon åker jag på mini weekend

• Smulan87

Jag brukar inte bry mig så mycket om vad BM säger angående vikten, alla går upp så olika lixsom! tycker dom ibland överdriver, så länge man själv vet att man äter okej så är de ju bra, oroar man sig så kan man ju fråga om man vill veta >.<

BF 11Juni 2009
  • kicki08

Äh min BM får säga vad hon vill oxå. Jag äter inte alls mycket socker. Visserligen äter jag vitt bröd just nu. Men det är hembakta frallor på vatten och 1 msk socker så, jag tror inte det är så farligt.
    Sen tränar jag på crosstrainern så ofta jag kan. jag är en helt annan människa mot vad jag var förut. Jag har blitt morgonpigg!!! :-O Jag som aldrig i heeeela mitt liv varit morgonpigg. Nu vaknar jag 8 och är pigg som en mört. Imorse gick jag upp och tränade 8.30 :-O
    Istället är jag kvällstrött då... men hellre pigg på morgonen säger jag

• frukarlssonn

Jo visst är det så individuellt hur mkt man går upp i vikt. Sist jag vägde mig hade jag gått upp 9 kilo totalt. Hon sa inget om det. Nu är det säkert 10 kilo

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!