• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • kicki08

Läste om den tredje triemestern som man kliver in i nu. Och det stod att det inte är ovanligt att öka i vikt mellan 4-5 kg under den här perioden :-O
    Börjar känna mig lite tung nu faktiskt, det är inte skönt alls att ligga på rygg längre. Och vända på sig på nätterna är inte heller trevligt....
    Jag tror att jag gått upp ungefär 8 kg enligt mina beräkningar. Men enligt BM 5 kg kanske. Men jag går efter mina egna.

• tekannan

kicki08
    Jag gick upp ca 1 kg i veckan de sista 10 veckorna (trimester 3).. Så det är nog väldigt olika.

Jag tycker också att det är för mkt fokus på vikterna. Oavsett om man går upp 2 eller 30 kg så måste det viktigaste vara att man mår bra och att man blir av med kilona efteråt. Den som gått upp mest kanske blir av med allt på kort tid och sen som bara har gått upp några kilon ändå får kämpa bort dem sen. Så länge ni mår bra så är det väl det viktigaste!

• MissMurrig

Nä precis, i den 3e trimestern är det bra om man går upp MER än 1kg, men mindre än 3kg, per MÅNAD. Så man borde gå ´MINST 3kg dessa sista 3 månader... OCh jag som tycker att jag gåt upp för mycket redan...

• kicki08

Tekannan80: Håller med dig Viktigtast är ju att man mår bra i sig själv. Man ska inte hålla p åmed en massa konstigheter nu när man är gravid. Bebis behöver att man äter ordentligt Vikten får man ta sen Jag vet att jag kommer bli av med mina kg efter graviditeten så jag är inte orolig Jag är säkerligen en av dom som kommer gå upp en 5 kg under dom här sista 3 månaderna. hehe

• bebek

var hos en vän igår som hade en våg, har ju inte vägt mig sen vecka tolv, då hade jag gått upp ca 2-3 kg till 50, men säkerligen av förlovningsfest/smekmånad äta god mat o glass hela dagarna:P Igår (v.28) vägde jag 62kg! vilken är 12 kg!
    men jag fattar inte riktigt vart det satt sig haha, men det var en chock jag har knappt sett vågen över 50 sträcket förr, men jag känner mig inte så stor!!

• Kkarin

Väger man lite som utgångsvikt så går man upp mer i början av graviditeten.

• Tärning6

Herregud vad ni skriver man hinner ju inte me ju hehe :P
    Så vad har ni för er denna helg da... Sj så ska jag å gubben till mina päron å äta middag i kväll, gubben fixar me våran bil å jag städar ska snart ta fram damsugaren å damsuga om jag kan ska nog be han åka till affären å köpa en sockerdricka eller fanta till mig e törstig nu hehe

• längtan09
    Tärning6 skrev 2009-03-14 12:51:46 följande:
    Herregud vad ni skriver man hinner ju inte me ju hehe :P Så vad har ni för er denna helg da... Sj så ska jag å gubben till mina päron å äta middag i kväll, gubben fixar me våran bil å jag städar ska snart ta fram damsugaren å damsuga om jag kan ska nog be han åka till affären å köpa en sockerdricka eller fanta till mig e törstig nu hehe
    låter som en toppenhelg Jag väntar på att sambon ska komma hem, han är i skogen och fäller träd :-P Sen får vi se vad det blir, brukar inte ha så många planer :-P
  • bebek
    Kkarin skrev 2009-03-14 12:18:48 följande:
    Väger man lite som utgångsvikt så går man upp mer i början av graviditeten.
    jasså? det visste jag inte, men jag vägde ju inte "lite" i den bemärkelsen :D
    kan inte jämföra min vikt med någon på 1,70 enligt bmi är min normalvikt mellan 45-50 kg.. jag är en kort jäkel;)
  • tekannan

Tärning
    Låter skönt att få bli lite uppassad!

Vår helg fick en tvärvändning. Från att har varit uppbokade hela helgen med middagar och dop så blev det en helg som är helt tom. Dottern är magsjuk och har legat sen i torsdags kväll så vi kommer ingenstans. Än så länge har vi två klarat oss och jag hoppas det förblir så. Minns hur vi hade det förra vintern med vinterkräksjukan. Dottern blev dålig, 1½ dygn senare åkte mannen på det och 1 dygn efter det var det min tur. Det är verkligen INTE skoj att ligga hela familjen vill jag lova. Nu känner jag dock bara frustration över det vackra vädret ute och vi kommer ingenstans. Hade gärna åkt ut till skogen eller bara cyklat en runda...

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!