• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Maddisen80

yennie84
    Fy vilken elak sambo du har , du borde ställa han på väggen varför han säger så . Sluta inte att äta för de ,visa att du är stark.

• MyLoveLiam
    yennie84 skrev 2009-03-04 14:46:08 följande:
    Hej hejfick just en jättetråkig nyhet. Bakom ryggen på mig och min sambo kallas jag tydligen för stockben....mina ben e så tjocka, plus att det inte går att se skillnad på om jag är gravid eller inte. Nu skall jag sluta äta
    Det finns så många DUMMA människor. En del ger kommentarer, andra pratar bakom ryggen. Det är vidigt både och.

En person som förr (umgås inte längre) brukade pika mej för att jag är tjock sa jag så här till:

Ok, jag är tjock, jag kan banta - du är tydligen socialt ointelligent - vad kan DU göra?

Då blev han tyst.

Försök att tänka som så att det är bara viktiga personers (för dig) åsikter du ska bry dej om - personer som är oviktiga i ditt liv - deras åsikter är också oviktiga.
  • AnnelieTyresö

Jag tror det var bakom sambons rygg oxå...

• Amber1975

Yennie 84, usch va tråkigt att höra. Fick ont i magen när jag läste det du skrivit. Det är ju verkligen förjävligt att folk kan uppföra sig så. Vet att det är svårt, men försök att skita i det. De är inte värda att du ska må dåligt. Du har ju varit otroligt duktig som gått ner så mycket i vikt. Vi finns här för dig och peppar dig. Vi tycker att du är hur bra som helst och det gör de flesta andra oxå. Det är bara vissa människor som inte har nåt vett i skallen. De ska inte få förstöra för dig.

• FilleCilla

Yenni: Med gisses att det finns såna människor Du har ju kämpat på jättebra. Låt inte dessa ärthjärnor förstöra för dej!

Här är det då vägdag då, ingen större nedgång men det förstod jag ju efter förra veckans slarv med både mc Donalds och friterad kinamat.  Och så röda veckan på de. Men -0,3 kg får man väl ändå försöka vara nöjd med då. Total nedgång på 7 veckor VV är nu -6,9 kg

• AnnelieTyresö

ett minus på mens veckan e rikigt bra jobbat!

• PetraD
    Maddisen80 skrev 2009-03-04 16:21:09 följande:
    yennie84Fy vilken elak sambo du har , du borde ställa han på väggen varför han säger så . Sluta inte att äta för de ,visa att du är stark.
    var ju inte hennes sambo... bakom ryggen på henne OCH hennes sambo
  • MrsK

Ja människor slutar aldrig att förvåna...
    Tur att en annan inte vet vad folk säger bakom ryggen på en... De enda jag vet som gick bakomvåran rygg och som fortfanade sårar oss, Var när min mans bäda bröder skulle bli pappa igen och kände vi inte orkade med och var ärliga och berättade varför vi drog oss undan... Då fick vi höra att vi bara sa att vi inte kunde få barn pga. att vi var avundsjuka.

Har även en bekant som under sin graviditet fick hör4a av sin svärfar att hon inte såg gravid ut utan bara tjock...

Bara tanken på att säga sånt...

MrsK - ViktKampen - viktkampen.com
  • Moder Jord
    yennie84 skrev 2009-03-04 14:46:08 följande:
    Hej hej fick just en jättetråkig nyhet. Bakom ryggen på mig och min sambo kallas jag tydligen för stockben....mina ben e så tjocka, plus att det inte går att se skillnad på om jag är gravid eller inte. Nu skall jag sluta äta
    Det är bara människor som inte är nöjda med sig själv eller sitt eget liv, som säger sådana där saker. De är de som har problem!  Omge dig med personer som stärker dig i din kamp, låt dem inte ta din energi i från dig.

Jag har en kompis som precis har gjort en sådan där magoperation. Hon sa att "du och jag kommer aldrig att klara av att banta så nu tänker jag operera mig" Jag blev så ledsen, men samtidigt så arg och sen dess har jag gått ner 10,2 kg och det på att äta rätt och röra på mig.
    Det finns en guldkant runt varje moln!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt