• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • MyLoveLiam
    MrsK skrev 2009-03-04 13:00:37 följande:
    Nä vi fick inte kör igång IVF och de tog hårt på mig att se andra få trots att hon låg på ett BMI på 35 och jag hade då BMI 37 men kämparglöd, så fick jag höra att jag MÅSTE ner till BMI 30. Inga undantag... Åh då tappade jag allt...
    Ja, det kan jag förstå. Usch så knäckande. Men hur är det nu då, står ni i kö, eller hur är statusen? Är det för att få lov att göra som du nu kör igång med vikten?
    Jag har själv fått medicinsk hjälp för att få mina två första barn, och för att få det behövde jag oxå gå ner i vikt så jag vet precis vad du menar....
  • Sala69

Jag är total rättvisefascist i vissa lägen - samma för alla ska det va :D

• Sala69

Synd att inte har samma förbränning o så heller... :D

• Cedergren
    Svar på #1057
    MrsK skrev 2009-03-04 13:00:37 följande:
    Nä vi fick inte kör igång IVF och de tog hårt på mig att se andra få trots att hon låg på ett BMI på 35 och jag hade då BMI 37 men kämparglöd, så fick jag höra att jag MÅSTE ner till BMI 30. Inga undantag... Åh då tappade jag allt...
    fy vad jobbigt .. Hoppas du hittar motivation att tappa vikt
    *håller tummarna* Konstigt att de ska va så olika regler jag hadde med blivit besviken. kämpa på du kommer nå ditt mål
  • yennie84

Hej hej

fick just en jättetråkig nyhet. Bakom ryggen på mig och min sambo kallas jag tydligen för stockben....mina ben e så tjocka, plus att det inte går att se skillnad på om jag är gravid eller inte. Nu skall jag sluta äta

• PetraD
    yennie84 skrev 2009-03-04 14:46:08 följande:
    Hej hejfick just en jättetråkig nyhet. Bakom ryggen på mig och min sambo kallas jag tydligen för stockben....mina ben e så tjocka, plus att det inte går att se skillnad på om jag är gravid eller inte. Nu skall jag sluta äta
    nej fy vad jobbigt/tråkigt/elakt!!!!!!!!!!!!!!!
    men du; om du skall sluta äta. pulverdiet om du tänker på det eller vilket sätt du än gör det på om du ska gå ner i vikt. så gör det bara för din egen skull om DU verkligen vill, inte för vad andra tycker. Fast förstår ju hur det känns

kram
  • yennie84
    PetraDeliu skrev 2009-03-04 14:50:41 följande:
    nej fy vad jobbigt/tråkigt/elakt!!!!!!!!!!!!!!!men du; om du skall sluta äta. pulverdiet om du tänker på det eller vilket sätt du än gör det på om du ska gå ner i vikt. så gör det bara för din egen skull om DU verkligen vill, inte för vad andra tycker. Fast förstår ju hur det kännskram
    Mmm jag har ju tappat ca 10 kilo sedan oktober förra året...men nu vill jag inte äta ngt Kommer inte kunna äta framför dem. Aldrig mer en filmkväll eller resturangbesök med dem. Detta är som när min pappa under hela min uppväxt misshandlade mig för att jag var för tjock då smög jag med middagen in till rummet för att han inte skulle se att jag åt. Nu börjar det om igen!!!
  • PetraD
    yennie84 skrev 2009-03-04 14:53:17 följande:
    Mmm jag har ju tappat ca 10 kilo sedan oktober förra året...men nu vill jag inte äta ngt Kommer inte kunna äta framför dem. Aldrig mer en filmkväll eller resturangbesök med dem. Detta är som när min pappa under hela min uppväxt misshandlade mig för att jag var för tjock då smög jag med middagen in till rummet för att han inte skulle se att jag åt. Nu börjar det om igen!!!
    men det är ju jättebra gjort av dig!!!! 10kg är mycket!!
    nej, det förstår jag att du inte vill. men tyvärr kommer nog inte bli bättre. är de alltså några som du brukar träffa??
    har du tänkt gå enligt någon speciell diet?? visa att du är bättre genom att äta bra mat.
    NEJ!! JÄTTELEDSEN för din skull att du haft en sådan uppväxt. Helt sjukt att någon ska ha det så. Föräldrar är ju de som ska stötta extra i en sån situation.
    finns här om du vill prata! även om du vill mer privat
    har ingen direkt erfarenhet, men jag är bra på att lyssna

kramar
  • AnnelieTyresö

Med sånna vänner behöver man inga ovänner, HUR ficik du reda på detta??

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt