• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • MyLoveLiam
    Pusselbiten86 skrev 2009-03-04 20:20:49 följande:
    Hur stort BMI måste man ha för en GBP??
    I Göteborg är det från BMI 35 och uppåt som beviljas.
  • Evve81

Kul att läsa om era framgångar! Det sporrar mig!

Jag är livrädd för en operation..... Vet itne varför för jag vet många som gjort det och som det har lyckats på men jag känner att det vore liksom att ge upp för mig för jag SKA klara detta själv. Nu menar jag inte att jag tycker nåt illa om de som gör en operation för det är klart att det funkar och är bra för många. Jag ahr ju en tarmsjukdom som jag är rädd inte skulle fixa det så bra heller för jag är väldigt pigg i min tarm. Mycket bättre mår jag nu än när jag var betydligt smalare.

Ikväll har jag varit på motionsgympa. Var riktigt SKÖNT som vanligt och istället fö ren macka efteråt tog jag en banan

• Pusselbiten86

Jag har 34,7-35 i BMI..
    Vem ska man vända sig till osv om man vill göra en sådan?
    Ringer man VC då eller och pratar med en läkare eller?

Vill ha alla råd och tips jag kan få, för detta fungerar inte längre för mig..

Noah 0605, Thias 0707, Liten F/D 19 Okt 08
  • Pusselbiten86

Okei. Men då får jag ta tag i det och ringa de imorgon och be om en tid för rådgivning angående övervikt? Kan man säga så?

• Maddisen80

pusselbiten japp de får du göra , ja be om rådgivning ang din övervikt det kan du säga ,de låter bra.

• Pusselbiten86

Ja då säger jag det :)
    Hoppas de kan hjälpa mig nu bara!!!
    Så nervös Och jag mår sååå dåligt av det :(

• Maddisen80

pusselbiten jag frågade min familjeläkare för jag har provat reductil,xenical,xtravaganza, gi och nu lchf men han ville inte skicka remiss till kirurg för han anser mig för smal för det.

• Pusselbiten86

Kan man få något utskrivet av de annars?
    För jag har med provat GI och LCHF, nutrilett, Cambridge, Allevo....

Finns de inget som ja hört som gör att förbränningen ökar, och sötsug minskas?

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt