• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Evve81
    yennie84 skrev 2009-03-04 14:53:17 följande:
    Mmm jag har ju tappat ca 10 kilo sedan oktober förra året...men nu vill jag inte äta ngt Kommer inte kunna äta framför dem. Aldrig mer en filmkväll eller resturangbesök med dem. Detta är som när min pappa under hela min uppväxt misshandlade mig för att jag var för tjock då smög jag med middagen in till rummet för att han inte skulle se att jag åt. Nu börjar det om igen!!!
    Men fy så ELAKT! STÅ PÅ DIG! 10 kilo är JÄTTEBRA!!!!!!

Har väl inte gått nåt vidare för mig idag men jag kämpar på!
  • MrsK
    Moder Jord skrev 2009-03-04 16:54:40 följande:
    Det är bara människor som inte är nöjda med sig själv eller sitt eget liv, som säger sådana där saker. De är de som har problem!  Omge dig med personer som stärker dig i din kamp, låt dem inte ta din energi i från dig. Jag har en kompis som precis har gjort en sådan där magoperation. Hon sa att "du och jag kommer aldrig att klara av att banta så nu tänker jag operera mig" Jag blev så ledsen, men samtidigt så arg och sen dess har jag gått ner 10,2 kg och det på att äta rätt och röra på mig.
    Ucsh, men du får se de som så att de gav dig en spark och ett "Ny ska jag överbevisa" typ... Bara att kämpa på..
    Jag har felare gånger fått höra om jag inte ska göra en vikt op, men jag har släktingar som avrådet och även släktingar som haft problem och blivit OP flera gånger.
    MrsK - ViktKampen - viktkampen.com
  • Moder Jord
    MrsK skrev 2009-03-04 17:09:30 följande:
    Ucsh, men du får se de som så att de gav dig en spark och ett "Ny ska jag överbevisa" typ... Bara att kämpa på.. Jag har felare gånger fått höra om jag inte ska göra en vikt op, men jag har släktingar som avrådet och även släktingar som haft problem och blivit OP flera gånger.
    Det var precis så jag tänkte: "Du ska allt få se!"

Min kompis genomgick operationen i början av januari och jag har inte hört ett ord i från henne. Hon skulle höra av sig när hon orkade...hmm..

Jag skickade ett kort för över en månad sedan och undrade hur hon mådde och berättade att jag då gått ner 8 kg.  Det kände så bra att berätta det, men jag är faktiskt lite orolig för henne.
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • yennie84

Tack för all uppmuntran! Jag e bra! Jag kör VV och kommer att fortsätta göra det, men jag tillåter mig ibland att sluta tänka på points och bara njuta. Jag är dessutom ledare på friskis & svettis vilket gör att jag tränar regelbundet!!! Ja jävla idioter är vad de är! Ingen av dem ahr flickvänner, jag och min sambo har en underbar lägenhet och en liten flicka tillsammans....säkert avundsjuka...hoppas jag

• Moder Jord
    yennie84 skrev 2009-03-04 17:49:17 följande:
    Tack för all uppmuntran! Jag e bra! Jag kör VV och kommer att fortsätta göra det, men jag tillåter mig ibland att sluta tänka på points och bara njuta. Jag är dessutom ledare på friskis & svettis vilket gör att jag tränar regelbundet!!! Ja jävla idioter är vad de är! Ingen av dem ahr flickvänner, jag och min sambo har en underbar lägenhet och en liten flicka tillsammans....säkert avundsjuka...hoppas jag
    Du är ju jätte duktig! Tänk att du är ledare på F & S. Det är ju jätte duktigt! {#lang_emotions_kiss}Det är min svärfar med...

Svärfar ja...han sa en gång att överviktiga inte har någon karaktär. Tack för det, tänkte jag...men nu ska han få se på karaktär!

I dag har jag gått en timmes promenad med min allra underbaraste lilla hund! {#lang_emotions_smile} Tänk att en hund med så korta ben kan gå så långt!{#lang_emotions_smile}

Snart, halv sju närmare bestämt, ska jag ställa mig framför TV:n och träna Wii Fit.
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • MyLoveLiam

Moder Jord skrev 2009-03-04 18:02:05 följande:

Du är ju jätte duktig! Tänk att du är ledare på F & S. Det är ju jätte duktigt! Det är min svärfar med...Svärfar ja...han sa en gång att överviktiga inte har någon karaktär. Tack för det, tänkte jag...men nu ska han få se på karaktär!I dag har jag gått en timmes promenad med min allra underbaraste lilla hund! Tänk att en hund med så korta ben kan gå så långt!Snart, halv sju närmare bestämt, ska jag ställa mig framför TV:n och träna Wii Fit.
    Du är ju jätteduktig - bara visa dom!!!

Vad har du för hund? Själv har jag tre taxar och en cockerspaniel
  • kiiza

Hej!
    Ser att ni är aktiva,men jag har de två senaste dagarna inte mått så bra. Inte kännt mig som vanligt.Inte nog med de,när vi åt middag vid 16 tiden så gick de 3 min,sen kom allt upp. Efter var allt bra igen,verkar vara så att jag tål inte fet mat alls längre...hmmm...
    Men jag hoppas ni har en toppern dag ialla fall =)

• Maddisen80

PetraDeliu okis förlåt hörrni,jag läste nog inte ordentligt men de är för jävligt ändå ,då hade jag sagt upp vänskapen med han/hon

• ollasulrika

Nu har jag vart på infomötet på carlanderska om GBP...helt otroligt intressant va det å jag ångrar inte en sekund att jag valt att sätta upp mej på en sån. Lämnade även in en hälsodeklaration idag så nu är det bara att vänta på svaret om man får den. Jag tror inte att jag ska va några hinder eftersom jag förutom att jag e tjock mår helt ok å har inga problem....

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt