• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Ulle75

KittyÄngel :Hoppas det gick bra hos läkaren.

Vilkan: Tack för tipsen, man måste nog vara attans motiverad till att börja med.
    Va mysigt det låter att åka i väg, hoppas ni får trevligt. Själv är jag bortskämd med att ha släkten nära. Även om det är 5 mil till mina föräldrar så är det ju helt okej.
    Vi firar påsken först med min mans släkt på fredag och med min lördag, söndag.

Tessan1983: Förstår hur du tänker men just nu när man väger över 100kg så hade jag varit överlycklig om jag vägde "bara" 89.
    Tycker du är super duper duktig.

• Ulle75

Åt så god middag idag så jag måste dela med mig.
    Gjorde kycklingburgare för första gången. Barnen som i vanliga fall inte äter så mycke kyckling åt med god aptit.

2 färska filer kyckling
    1 ägg
    3 msk mjölk
    1 msk strödbröd
    salt och peppar

Körde i matberedaren och formade biffar som jag stekte.

Hade pitabröd och en mango salasa:

1 avokado
    1/2 mango (Jag hade icas frysta)
    1/4 rödlök
    1 tomat
    Lite färsk chili
    1 klyfta vitlök
    4 msk olivolja
    2 msk vinäger
    2 msk vatten
    Avokadon och mangon skär i fina små bitar. Skär tomaten i klyftor, ta bort kärnhusen och skär i samma storlek. Finhacka rödlöken, chili och vitlöken. Lägg allt i en skål och tillsätt olivoljan, vinäger och vatten. Smaka av med salt och peppar.

• Amber1975
    minasöner skrev 2009-04-08 19:20:54 följande:
    jag förstog att du menade positivt ingen fara. men ändå tycker jag att 89 kg är mkt för en tjej, fast jag har inte tänkt stanna där så länge
    Nä det tror inte jag heller du kommer att göra. Du kommer fortsätta att swischa ner i vikt som du gjort hittills. Du har ju varit så ENORMT duktig.
  • Amber1975

Tack för alla era lyckönksningar! Ni är så himla goa i den här tråden Det gick ok, men jag måste tillbaka nästa vecka.

• Tidvis
    minasöner skrev 2009-04-08 19:20:54 följande:
    jag förstog att du menade positivt ingen fara. men ändå tycker jag att 89 kg är mkt för en tjej, fast jag har inte tänkt stanna där så länge
    jag hade varit glad om jag vägde 89 nu
    Har varit en bra dag igen. Det jobbiga blir påsken nu. Har ju precis börjat, det var dålig planering
  • Mum of love

Hej igen, hur gör ni för att hålla motivationen uppe angående motion/träning, har haft 2 lata dagar nu   har ioförsog ätit rätt bra (inge sötsaker)  men ja vist skullle även maten kunna va bättre.
    Idag har det varit grått och kallt så har därför inte blivit nån promenad, har blivit så otroligt duktig på att hitta orsaker och anledningar till varför jag inte ska ta mig ut, vist ibland är finns det ju saker som försvårar föe en men ofta är det nog bara jag som skapar problemen, så hur gör ni, fan skulle behöva nån som kasta ut mig och låste dörren och sa att jag inte fick komma in innan jag gått min promenad..

Lyckligast i världen!!!
  • Evve81

Jag tror med motionen att man liksom måste bestämma sig!

Ikväll har jag gympat och imorrn far jag till fjällen så jag tänkte önska er alla en riktigt glad påsk!

• Moder Jord
    Ulle75 skrev 2009-04-08 19:33:52 följande:
    Åt så god middag idag så jag måste dela med mig. Gjorde kycklingburgare för första gången. Barnen som i vanliga fall inte äter så mycke kyckling åt med god aptit. 2 färska filer kyckling 1 ägg 3 msk mjölk 1 msk strödbröd salt och peppar Körde i matberedaren och formade biffar som jag stekte. Hade pitabröd och en mango salasa: 1 avokado 1/2 mango (Jag hade icas frysta) 1/4 rödlök 1 tomat Lite färsk chili 1 klyfta vitlök 4 msk olivolja 2 msk vinäger 2 msk vatten Avokadon och mangon skär i fina små bitar. Skär tomaten i klyftor, ta bort kärnhusen och skär i samma storlek. Finhacka rödlöken, chili och vitlöken. Lägg allt i en skål och tillsätt olivoljan, vinäger och vatten. Smaka av med salt och peppar.
    Lät urgott! Gör det i morgon!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt