• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Mum of love

ÅÅ va skönt nu har jag varit ut på en liten promenad me dottern , var rätt skönt men det har börja kyla på nu och halt var det, så man fick gå på hel spänn hela tiden men ja vi har varit ut i ca 45 minuter i alla fall ja och ja det är ju bättre än inget ja man ska ju glädjas åt de lilla..  Ska försöka  röra på mig lite varje dag oavsätt hur lite eller va jag än gör som sagt tror när man hittar en rutin (börjar få en vana) så går det lättare..
    Hoppas det går bra för alla ska oxå införa 1 vägningsdag och så ska jag ta mått på mig så att man lättare ser va som faktis händer..

Lycka till alla..

Lyckligast i världen!!!
  • Hestia

Nu har jag tagit tag i min vikt också - 104 kg vägde jag in mig på för nästan två veckor sedan, till mina 172 cm... :( I måndags hade jag gått ner till 102.4 kg, nästa vägning är i morgon. Jag kör på Viktklubben, och försöker gå 10 000 steg per dag. Skall så småningom börja springa igen, men vill vänta till efterkontrollen av mig efter min sons födelse, så det blir om någon vecka.
    Har ätit en massa godsaker nu i helgen, det är så himla svårt att sluta med det, när väl suget sätter in... :( Men jag får försöka se det hela på längre sikt, och äta mindre och mindre. Och endast lördagsgodis, inte helggodis...

• Tidvis

Hej alla.
    Nu har jag bestämt mig! Imorgon börjar jag, jag hoppas jag får hålla er sällskap här i tråden.
    Har 40 kilo totalt att gå ner, men har satt som delmål att gå ner 10 först på 3 månader.
    Så imorgon smäller det

• Evve81
    Tidvis skrev 2009-04-05 21:02:21 följande:
    Hej alla.Nu har jag bestämt mig! Imorgon börjar jag, jag hoppas jag får hålla er sällskap här i tråden.Har 40 kilo totalt att gå ner, men har satt som delmål att gå ner 10 först på 3 månader.Så imorgon smäller det
    Välkommen!

Jag har på allvar tagit tag i vikten igen. Väger ju till och med mer än maken. USCHA!!!!! I alla fall ska jag försöka att dra ner på mackorna och inte köpa godis till mig själv resten av året. Jag kan tänka mig att äta när jag blir bjuden!

Ikväll ska jag ut och promenera 1h!
  • Ulle75

Hejsan.
    Nu är jag tillbaka, var ett tag sedan. Blir så trött på mig själv, vill ju verkligen gå ner i vikt och ändå så väljer jag mat som är onyttig. Men nu står det mig upp i halsen. Det är ju inte så här jag vill leva . Så nya tag idag!!!

Välkommen till alla nya får jag ju oxå säga, kul att vi är flera som kämpar på.

• Ulle75

Moder Jord: Jag upplever nästan alltid att när jag börjar träna att jag står still i vikt. Sen går dock viktminskningen snabbare så man får igen det. Men vist känns det trist. Fokusera nu på att du har varit duktig och kommit igång och tränat.

Prommis: Det låter som en bra plan!!

• Evve81

Ulle: Jag känner PRECIS samma som dig! Kilona kommer INTE försvinna av sig själv utan man måste ju liksom hjälpa till! NU är det uppryckninghär så man slipper köpa helt ny garderob innan utlandsresan!

• Tidvis

Jag har gått med i viktklubb så nu bara måste det gå. 40 kilo låter verkligen mycket, ja, det är ju jättemycket, men jag ska ska fixa det!! Det bara måste gå. Har som sagt satt upp delmål. Ska försöka gå ner 10 kilo på 3 månader nu först och främst.

• madlo
    Tidvis skrev 2009-04-06 09:38:24 följande:
    Jag har gått med i viktklubb så nu bara måste det gå. 40 kilo låter verkligen mycket, ja, det är ju jättemycket, men jag ska ska fixa det!! Det bara måste gå. Har som sagt satt upp delmål. Ska försöka gå ner 10 kilo på 3 månader nu först och främst.
    När jag började med min viktminskning hade jag också 40 kg att gå ner och nu har jag bara 15.5 kg kvar. Jag lovar dig, det är värt kampen! Så kämpa på! :)
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt