• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Vilkan

Tjoho!! Tre veckor på ren kur avklarade!!! I morgon ska jag börja äta lite mat! Ska bli sååå gott! Längtar verkligen efter mat nu!!! Fast jag måste säga att det har gått förvånansvärt bra att gå på ren kur... trodde aldrig att jag skulle fixa det så bra som jag har gjort!!!
    Resultatet av mina tre veckors ansträngningar: -8,5 kg!!!
    Ska nu börja gå över till LCHF tänkte jag...

Bra jobbat alla ni andra oxå!!! Kram!

Tilda -06, Alice & Ellie -08
  • Hestia
    Vilkan skrev 2009-04-06 21:52:02 följande:
    Tjoho!! Tre veckor på ren kur avklarade!!! I morgon ska jag börja äta lite mat! Ska bli sååå gott! Längtar verkligen efter mat nu!!! Fast jag måste säga att det har gått förvånansvärt bra att gå på ren kur... trodde aldrig att jag skulle fixa det så bra som jag har gjort!!! Resultatet av mina tre veckors ansträngningar: -8,5 kg!!! Ska nu börja gå över till LCHF tänkte jag...Bra jobbat alla ni andra oxå!!! Kram!
    Vilken viktminskning!! :o Snyggt jobbat!!
  • Evve81
    Vilkan skrev 2009-04-06 21:52:02 följande:
    Tjoho!! Tre veckor på ren kur avklarade!!! I morgon ska jag börja äta lite mat! Ska bli sååå gott! Längtar verkligen efter mat nu!!! Fast jag måste säga att det har gått förvånansvärt bra att gå på ren kur... trodde aldrig att jag skulle fixa det så bra som jag har gjort!!! Resultatet av mina tre veckors ansträngningar: -8,5 kg!!! Ska nu börja gå över till LCHF tänkte jag...Bra jobbat alla ni andra oxå!!! Kram!
    Bra jobbat!!!!!

Jag kommer nu (fast man inte ska) att väga mig varje dag för att se lite skillnad -0,3 sedan igår!
  • minasöner

Bra jobbat allihopa!! Sååå himla duktiga är vi alla Hejja hejja

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Ulle75
    delfi80 skrev 2009-04-06 20:01:19 följande:
    Hej, tänkte höra om man kan få vara med er här? Har ungefär 40 kilo som jag vill få bort, men behöver hjälp med motivationen som tycks försvinna helt i bland. Mitt mål är att försöka äta nyttigt och träna, går promenader varje dag med hunden och försöker träna på friskis ibland. Ha de bra
    Välkommen hit. Ju fler vi är som kämpar i hop desto roligare!!
    Tror du har större chans att lyckas om du i stället formulerar dig som att jag SKA äta nyttigt tex. Varför inte bestämma det!!
    Tänk på att den inre dialogen man för med sig själv är jätteviktig.

Lycka till!!
  • Ulle75

Tidvis : Hur gick promenaden idag?

Vilkan: Grattis!! Wow är så impad av er som klarar renkur. Har du några tips?? Kommer liksom aldrig igenom dom första tre jobbiga dagarna. Har du tränat något under tiden?

Prommis: Haha jag kunde inte heller låta bli vågen i morse, fast det borde jag nog upp 1kg på en dag, hmmm, men det är vätska i kroppen är den perioden i månaden. Vist är det trevligare med sällskap på promenaden.

• Ulle75

Hej. Igår tränade jag vattenympa och idag blev det en promenad på lunchen. Maten har oxå gått bra. Har tom fixat lunchlåda till i morgon. Här börjar det bli vår så härligt, 15 grader hade vi idag. Ser framemot en härlig påsk, långledigt blir det är ledig torsdag till måndag.

• Tidvis

Jo, var ute med tjejen, men hon var inte glad. Hon skrek och ville inte alls. Men hon somnade efter en stund.
    Har inte syndat något idag heller Imorgon blir det mycket promenad, ska först på förmiddagen ut med mamma och hennes hundar, sen ska vi på babysim så det blir att gå dit och hem, sen ska jag följa med brorsan och handla efter det så då tar vi vagnen med oss

• minasöner

Yes!! Idag är jag under 90 Känns konstigt att börja skriva vikten med en 8:a först, men jag är glad. Jippi!! 89,8kg

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt