• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Evve81
    minasöner skrev 2009-04-08 06:06:26 följande:
    Yes!! Idag är jag under 90 Känns konstigt att börja skriva vikten med en 8:a först, men jag är glad. Jippi!! 89,8kg
    BRA JOBBAT! Dit längtar jag med!

Vägde mig imorse och nu var det lite ++++ men det är nog också vätska Ikväll ska jag träna och så dka vi påskhandla. Imorrn åker vi till fjällen!!!!! UNderbart!
  • Ulle75

Godmorgon!! Sista dagen innan långledigt, hur tänker ni andra göra i påsk??
    Min plan är att inte äta det söta och sen unna mig några favoriter på påskbordet.

Tidvis: Det låter som du har en härlig dag.

Tessan:Grattis!! Vist är det häftigt när man får ändra första siffran. Ett stort grattis.

Prommis: Jag har oxå träning och handling på schemat idag, skall bara jobba lite och gå till sjukgymnasten först. Va härligt med fjällen. Jag har som mål att kunna åka skidor nästa år. Men då måste jag gått ner i vikt och tränat upp musklerna runt knäna, då jag har fel på dom.

• Evve81

I påsk far vi till fjällen och det blir väl en del onyttigt men jag tänkte hinna med en del motion med!!!!!!!! Minst en promenad om dagen tror jag det blir. Vilket påminner mig om att jag SKA byta ut musiken i min mp3 spelare!!!!!

• minasöner
    Evve81 skrev 2009-04-08 07:43:14 följande:
    I påsk far vi till fjällen och det blir väl en del onyttigt men jag tänkte hinna med en del motion med!!!!!!!! Minst en promenad om dagen tror jag det blir. Vilket påminner mig om att jag SKA byta ut musiken i min mp3 spelare!!!!!
    haså skoj i fjällen och NJUT!!! Jag kommer unna mig lite i påsk med
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Hestia

Jag tänker äta vad jag vill på långfredagen (då vi skall på släktkalas) och påskafton. :) Resten av helgen "som vanligt" med Viktklubben (även om det nog är de två ät-dagarna som egentligen är "som vanligt" om man kollar på hur jag brukar äta när jag inte vill gå ned i vikt...)

• Tidvis

Kul att komma under 90 Mitt första mål är att komma under 100. Känns inte bra alls att jag är över, men jag kämpar på Nu ska jag ut i skogen

• Vilkan

Ulle 75: TACK! Ja jag är som sagt förundrad själv att jag klarade det... Men jag tror att det gäller att vara riktigt motiverad! Sedan att dricka MASSOR med vatten! Hade en kanna vatten framme hela tiden så att det inte var för kallt + ett stort glas som rymde 4 dl. Det e nog lite psykologiskt, för det är ju inte så jobbigt att dricka ett stort glas som flera små... Jag drack ett fullt glas varje gång jag kände mig minsta hungrig  + alltid före varje "måltid". Blev väl runt en 8 glas om dagen... Vad som hjälpte mig sedan när jag hade kommit förbi de där tre första jobbiga dagarna, var att tänka på att -OM jag tar minsta lilla vindruva utöver mina påsar så förstör jag ketosen och får börja om från början igen... Och det ville jag INTE!!!
    Ang träning så har jag tagit en del promenader och så dansar jag min Afrikanska dans 1 g/v, men ska väl erkänna att jag inte har tränat ihjäl mig under dessa tre veckorna... Det är inte så lätt att komma iväg och träna med tre så små barn hemma... (Har en 2,5-årig tjej och tvillingflickor på 11 mån.)

Tessan1983: Grattis till "8-an"! Då ligger vi ungefär lika i vikt nu då...! Jag kom oxå en bit under 90-sträcket nu 

ÅÅÅÅhhh vad härligt med fjällen!!! Ikväll ska jag och mina tre små tjejer åka till min mamma som bor 30 mil bort. (Gubben ska jobba hela påsken så han får va hemma.) Ska bli så mysigt! Har inte träffat mamma sedan i jul... Hoppas att det ska gå bra med maten!!! Får väl leva på ägg...

En riktigt GLAD PÅSK önsar jag er alla!!!

Kram!!!

Tilda -06, Alice & Ellie -08
  • Vilkan

Jo, jag kom på en sak till, och det var att jag gick undan när övriga familjen lagade mat och åt. Så att jag inte skulle bli så frestad! Min sambo har stöttat mig i detta oxå, så han lagade all mat, så att jag skulle slippa stå i matoset och läskas...

Tilda -06, Alice & Ellie -08
  • Amber1975
    minasöner skrev 2009-04-08 06:06:26 följande:
    Yes!! Idag är jag under 90 Känns konstigt att börja skriva vikten med en 8:a först, men jag är glad. Jippi!! 89,8kg
    Grattis tjejen! Vilken härlig känsla!
  • Amber1975
    Ulle75 skrev 2009-04-08 07:39:19 följande:
    Godmorgon!! Sista dagen innan långledigt, hur tänker ni andra göra i påsk??Min plan är att inte äta det söta och sen unna mig några favoriter på påskbordet.Tidvis: Det låter som du har en härlig dag.Tessan:Grattis!! Vist är det häftigt när man får ändra första siffran. Ett stort grattis.Prommis: Jag har oxå träning och handling på schemat idag, skall bara jobba lite och gå till sjukgymnasten först. Va härligt med fjällen. Jag har som mål att kunna åka skidor nästa år. Men då måste jag gått ner i vikt och tränat upp musklerna runt knäna, då jag har fel på dom.
    Låter som bra plan för påsken tycker jag. Själv ska jag göra som en vanlig helg. Äta två mål mat under helgen och förmodligen nåt gott på lördagkväll. Vi firade ett år tillsammans igår och jag höll mig till shake. Ska verkligen kämpa nu inför sommaren och bröllopet.

Usch jag är så nervös idag. Ska på läkarbesök om en stund och jag hatar verkligen det Håll lite tummar för mig är ni gulliga.
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt