• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Hestia

Ny vägning idag: minus 0.4 kg, så totalt 2 kg på 2 veckor (med hjälp av Viktklubben).

• Ulle75

Snacka om frestelser, vi har ett STORT påskägg fyllt till bredden med godis i fika rummet. Då jag inte ätit godis sen nyår vill jag absolut inte bryta detta, tur att det finns frukt oxå.

Promis: Vi kommer att fixa detta. Själv ser jag framemot en ny gaderob, en i mindre storlke då alltså.

Tidvis: Jag brukar tänka att jag skall gå ner 1 kg, sen att jag skall göra det 40 gånger är ju en annan sak.

Madlo: Det är så härligt att läsa om er som lyckats. För i bland känns det ju verkligen omöjligt att gå ner alla kg.

Hestia: Grattis, vilket bra resultat!!

• Amber1975

Ja man får sätta upp delmål, annars känns det alldeles för mycket. Jag har nu gått ner över 30 kilo. Det hade jag nog inte fixat om jag tänkt på hur mycket det var när jag började. Heja alla duktiga som kämpar på. Det krävs styrka för att göra det vi gör.

• Mum of love
    Ulle75 skrev 2009-04-06 13:53:17 följande:
    Snacka om frestelser, vi har ett STORT påskägg fyllt till bredden med godis i fika rummet. Då jag inte ätit godis sen nyår vill jag absolut inte bryta detta, tur att det finns frukt oxå. Promis: Vi kommer att fixa detta. Själv ser jag framemot en ny gaderob, en i mindre storlke då alltså. Tidvis: Jag brukar tänka att jag skall gå ner 1 kg, sen att jag skall göra det 40 gånger är ju en annan sak. Madlo: Det är så härligt att läsa om er som lyckats. För i bland känns det ju verkligen omöjligt att gå ner alla kg. Hestia: Grattis, vilket bra resultat!!
    haha va bra ska börja tänka så oxå ja att jag ska gå ner 1 kg och så göra de 40 gånger   eller ja 35 gånger i alla fall.  känns tungt när man vet hur mycke man behöver gå ner, men som sagt 1 kg i taget så ska de nog gå, tyvär har man inte bara bra dager, väntar på att sambon ska komma hem så jag får ta mig ut på en promenad, känner att om jag inte gör det snart så kanske det inte blir.. 
    Lyckligast i världen!!!
  • Maddisen80

Tidvis Hejsan klart du får hänga på här med oss.du är hjärtligt välkommen , lycka till med viktminskningen

• delfi80

Hej, tänkte höra om man kan få vara med er här? Har ungefär 40 kilo som jag vill få bort, men behöver hjälp med motivationen som tycks försvinna helt i bland. Mitt mål är att försöka äta nyttigt och träna, går promenader varje dag med hunden och försöker träna på friskis ibland.

Ha de bra

• Tidvis

Dagen har gått bra Nu ska jag snart gå och lägga mig så första dagen är avklarad Imorgon ska jag ta en långpromenad med vagnen, idag har vi varit iväg hela dagen så har inte funnits tid till promenad idag. Brukar annars gå med vagnen ofta,men brukar inte bli några monster-rundor. Ska det bli ändring på nu

• Evve81

Dagen har ävl gått hyfsat i alla fall!

Har väl ätit lite onyttigt men nu fonns inget av det kvar!

Men de bra sakerna är:

KJag har promenerat 1h i blötsnön. (Var nära att stanna hemma )

Jag var åp Dollarstore och handlade och för första gången på LÄNGE var det INGET godis med ut därifrån!

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt