• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Maddisen80

Mum of love jag har min motivation uppe för tänker att jag ska gå ner i vikt några kilo till innan den 19 maj när jag ska börja träna igen på gym ,vill visa att jag kan

• LillemorR

Finns det några här som är medlem i Gi-viktkoll??
    Isf är jag nyfiken vad ni tycker om den tjänsten...
    Är det värt pengarna man lägger ner och får man det som utlovas??

Vafför jag frågar är för att jag fick på en nit en gång där jag ville bli medlem i tre månader och det lät såååå bra men efter att jag betalat fick jag reda på att det var kalorier jag måste räkna och det var ju det som jag inte ville göra... så de pengarna var bortkastade...

• MizzTez

Alltså, det står en stor skylt med neon färger ovanför mitt huvud, den blinkar och det står "IRONI" på den...

Här kommer men igång fint med motion, kost, bra rutiner och hälsosammare vanor, mår skitbra och så drabbas vi av magsjuka!!! Där var allt kört!! Inga rutiner, ingen mat, ingen motion.. BLÄÄÄ!!!
    Nu måste jag börja om från början igen! Tror det är någon som skrattar åt mig just nu..

Men men, får ta tag i saken igen då!

GLAD PÅSK på er alla!! {#lang_emotions_sunny}

Om jag klagar på livet skrattar gud och visar att det kan bli värre
  • Mieria

Skrik inte på mig nu för jag menar inte att trampa på någon. Men hur kommer det sig att man blir så stor att man drar på sig över 50 kg övervikt? Alltså..Hur kommer det sig att man inte stannar upp innan? Jag vill verkligen förstå.

• minasöner
    Mieria skrev 2009-04-08 22:49:24 följande:
    Skrik inte på mig nu för jag menar inte att trampa på någon. Men hur kommer det sig att man blir så stor att man drar på sig över 50 kg övervikt? Alltså..Hur kommer det sig att man inte stannar upp innan? Jag vill verkligen förstå.
    det finns väl flera orsaker, Jag insåg aldrig hur fet och tung jag verkligen var. Jag undvek vågar och speglar så mkt det går, sen såhar jag varit överviktig sedan jag var barn, och det serjag inte mig själv skyldig till, vanorna har väl fortsatt till vuxen ålder. Jag gick ner 35 kg, blev gravid och la på mig 35 kg under graviditeten, och då åt jag nyttigt och inga sötsaker. Fråga mig inte varför. Första graviditeten gick jag upp 22 kg, och hade gått ner 24 kg efter 1 vecka. Men den här gången var det inte lika lätt att bli av medkilona. Dessutom har jag fel på ämnesomsättningen så det har inte spelat någon roll om jag bara levt på grönsaker i princip. Jag har gått upp i vikt likförbannat pga kroppen förbränner för lite. Men nu har jag fått medicin för det, så det är inget jag kan skylla på idag.

Och sen fattar jag inte varför du ställer en sån fråga här, vi kämpar oss alla ner i vikt och har insett att det är dags att lägga om. Alltid kommer det någon bättre och knäpper med pekpinnen!! {#lang_emotions_demon}
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Evve81
    Du kanske får starta en tråd och se om du kan få svar på din fråga. MYCKET onödig fråga i ett forum där vi faktiskt insett att man måste gå ner för att må bra!

Kunde inte låta bli att svara på detta
  • junibarn76

Hej tjejer!
    Det blir inte mycket FL för mig just nu. Barn, jobb och träning tar en jädra massa tid men jag brukar försöka gå in och se vad ni skrivit så ofta jag kan.

jag var och vägde mig på Itrim igår och hade gått ner till, tro det eller ej, 78,8 kilo! För mig är det jättestort för jag hade som delmål att nå under 80 kilo

Jag har nu gått ner 12,7 kilo sedan mitten av februari och kan ni fatta att jag nu har ett BMI som säger ÖVERVIKT och inte FETMA!!! det är otroligt stort

Kram på er alla. Ni är otroligt duktiga och den som har svårt att förstå hur man kan lägga på sig mycket övervikt kan ställa samma fråga till halva svenska folket som faktiskt kategoriseras som överviktiga. Det finns lika många anledningar som det finns människor. det viktiga i den här tråden är att vi har uppmärksammat att vi har ett problem och vi GÖR NÅGOT ÅT DET.

Man ÄR inte det man äter, man MÅR som man äter.

• lena 5

Hej på er alla,hoppas ni får en riktig trevlig påsk allesamman. Jag vägde mej i måndag och vågen stod på 93 innan stod den på 96 så jag blev jätte glad.sakta men säkert blir det nog bra. Stor kram önskar Lena

• Liselottang
    Det har ju jättemycket med gener att göra.

Jag vet flera som LÄTT skulle kunna väga 50 kg till om de nu inte hade gener som gör att de är smala/normalviktiga. Så det är ganska orättvist.
  • franzjager
    jag kan svara för min del.
    när jag var 18 år så tränade jag regelbundet och åt ganska hälsosamt
    flyttade hemifrån  många mil bort från familj och vänner för att studera.
    livet som bekant som student är inte direkt hälsosamt
    då man läser mycket och ja super  :)
    där tänkte jag bara ett par kilo extra gör inget.
    jag ser ju bra ut och får komplimanger från alla håll.
    träffar min kille och börjar med alla misstagen
    mysiga hemmakvällar med lite extra gott.
    kilon börjar öka även jag i omfång.....jag ser det på kläderna men vägrar inse
    eller vågar inte inse att den där personen i spegeln är fet.
    För jag mår ju så bra,har ju kärleken och allt omkring mig är toppen.
    åren går och likaså omfånget....under tiden så vägrar jag se mig i spegeln
    vill inte se den där personen som inte är jag för jag mår ju bra.
    det är precis det man har intalat sig.
    jo jag gör försök på att gå ner i vikt .....många gånger säkert 100.
    och jag lyckas varje gång med lite mindre  problem gå ner 10 kg
    problemet är när man slutar med bantningen när man börjar äta "normalt" igen
    kilona man gått ner går man upp och något till.
    en ond cirkel som startats.
    jovisst är det svårt att förstå för dig men ännu värre för mig som inte kan förstå
    hur jag lät detta hända.

Men vi som är här {#lang_emotions_laughing} har insett våra problem och tar tag i det.
    så istället  för att försöka förstå varför inte uppmuntra oss.
    sorry blev lite långt inlägg {#lang_emotions_wink}
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt