• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • minasöner

Det är inte så mkt att bry sig i egentligen, endel är bara ute för att provocera, gång på gång.

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Mieria

Alltså nu får ni för fan ge er! Jag försökte verkligen inte såra någon och det var jag jävligt tydlig med. Jag ställde en helt rättvis fråga. Jag tycker att det är skitbra att ni försöker gå ner i vikt och stöttar varandra. Jag kämpar nämligen själv med min vikt. Bli inte så jävla stötta. Jag tycker att det är sunt att fundera över hur det blev som det blev så att man kan förhindra att det händer igen! Förlåt om jag tänker ett steg längre. Undrar vem som sparkar på vem här.

• minasöner
    Mieria skrev 2009-04-09 14:01:21 följande:
    Alltså nu får ni för fan ge er! Jag försökte verkligen inte såra någon och det var jag jävligt tydlig med. Jag ställde en helt rättvis fråga. Jag tycker att det är skitbra att ni försöker gå ner i vikt och stöttar varandra. Jag kämpar nämligen själv med min vikt. Bli inte så jävla stötta. Jag tycker att det är sunt att fundera över hur det blev som det blev så att man kan förhindra att det händer igen! Förlåt om jag tänker ett steg längre. Undrar vem som sparkar på vem här.
    snacka om att ta åt sig...
  • Mieria
    minasöner skrev 2009-04-09 14:05:40 följande:
    snacka om att ta åt sig...
    Haha jag blir så jävla irriterad när alla ska hävda att jag klankar ner på dem för att jag ställer en simpel och ganska väl motiverad fråga. Trots att jag skriver att jag absolut inte menar illa. Varför bemöter man min fråga på det viset? Är det inte rimligt att fundera över hur man hamnade i en situation för att kunna förhindra att man hamnar där igen?
  • minasöner
    Mieria skrev 2009-04-09 14:08:10 följande:
    Haha jag blir så jävla irriterad när alla ska hävda att jag klankar ner på dem för att jag ställer en simpel och ganska väl motiverad fråga. Trots att jag skriver att jag absolut inte menar illa. Varför bemöter man min fråga på det viset? Är det inte rimligt att fundera över hur man hamnade i en situation för att kunna förhindra att man hamnar där igen?
    jag har ju redan svarat på varför jag blev så j*vla fet!!!
  • junibarn76
    Det är en ganska provocerande fråga som de som har stor övervikt ofta möts av. Då är den ställd med ett visst förakt. Det trodde jag att du hade räknat ut. Vad är det du vill veta angående hur man går upp i vikt?

När det handlar om stor övervikt är det ofta en lång process där varje etapp på vägen inte känns så stor. När man inser att det finns mycket att göra åt ens kropp och vikt finns inte alltid tiden eller motivationen att ta tag i det. Att ändra en hel livsstil är inte något som görs snabbt. Då är det lättare att fortsätta leva som man gjort tidigare.
  • minasöner
    minasöner skrev 2009-04-09 14:14:01 följande:
    jag har ju redan svarat på varför jag blev så j*vla fet!!!
    och sen skrev jag att vissa vill provocera och jag antar att du tog åt dig av det av nån anledning??.. och det kan ju inte jag rå för. Jag kan ha menat nåt/nån helt annan.
  • franzjager

jag bemötte dig vänligt  men jag tror de flesta som försöker gå ner i vikt är väldigt medvetna om sina orsaker. en del vill inte tala om varför vilket man får respektera.

eftersom du själv försöker gå ner i vikt kanske du kan dela med dig hur det kommer sig att du behöver det.
    lycka till med kampen med kilona!

• Mieria
    franzjager skrev 2009-04-09 14:16:50 följande:
    jag bemötte dig vänligt  men jag tror de flesta som försöker gå ner i vikt är väldigt medvetna om sina orsaker. en del vill inte tala om varför vilket man får respektera.eftersom du själv försöker gå ner i vikt kanske du kan dela med dig hur det kommer sig att du behöver det.lycka till med kampen med kilona!
    Tack det var trevligt med ett vanligt svar : ) Jag förstår om en del inte vill prata om sina orsaker men jag tycker ändå att det är en ok fråga att ställa. Jag tvingar ju ingen att svara :) Man kan välja att låta bli att svara istället för att hävda att jag försöker förstöra på något vis!

Hur kommer det sig att jag behöver gå ner i vikt? Tja. Jag gick på kryckor i ett år och lite till och jisses vad fort det kan gå att lägga på sig massor av ovälkomna kg. När jag väl började gå igen var jag ganska deppig över min vikt så jag orkade inte ta tag i det. Drabbades av en "skit samma det är ändå hopplöst" attityd ett ganska långt tag :)
  • minasöner
    Alla har väl märktatt man lagt påsig mer och mer. Det kommer ju knappast över en natt. Jag har inte orkat ta tag i det förr, för målet har varit så långt borta. Och de gånger man har försökt så kommer det alltid någon negativ person som trycker ner mig i skoskaften så jag tappar motivationen. Svärmor är en bra kandidat på det.Men nu jävla rska hon få sig en stor knäpp på näsan.
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt