• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Mieria
    junibarn76 skrev 2009-04-09 14:51:25 följande:
    Ah, jag förstår. Tyvärr har jag ingen erfarenhet av det. Själv har jag aldrig tidigare försökt gå ner i vikt. Jag har faktiskt tyckt om mig själv så som jag varit. nu försöker jag göra det på ett vettigt och framför allt hållbart sätt.
    Det viktigaste är ju egentligen att trivas :) Ska nog försöka förklara det för min mor. Att det är viktigare att jag trivs i jeansen än att jeansen trivs på mig ;D
  • Amber1975
    minasöner skrev 2009-04-09 14:29:25 följande:
    ja jag fullkomligt hatar tanten. Hon är jättefet själv så hon är grymt avundsjuk på att jag lyckas. Så jag antar att det är därför hon häver ur sig saker som : Det där funkar inte, du kommer gå upp allt igen. Du kan omöjligt ha gått ner 30kg för det syns verkligen inte. Det där bluffet du håller på med ger inget resultat. Trist med folk som inte kan glädjas åt andras framgång. Men det här ger mig väldigt mkt motivation
    Nä men usch va hemskt! Förstår att du hatar henne faktiskt. Men guuuud vad hon måste må dåligt av din framgång. Sorglig människa ju.
  • Amber1975

Jag är deppig idag. Vågen har i princip stått still i veckan och jag blir sååå frustrerad. Försöker fokusera på de 20 kilo jag tagit sedan i januari, men det är f-n omöjligt. Jag vill gå ner mer och jag vill göra det NU.

• Mieria
    Amber1975 skrev 2009-04-09 15:33:59 följande:
    Jag är deppig idag. Vågen har i princip stått still i veckan och jag blir sååå frustrerad. Försöker fokusera på de 20 kilo jag tagit sedan i januari, men det är f-n omöjligt. Jag vill gå ner mer och jag vill göra det NU.
    Ett tips. Köp en motionscykel och ge dig fan på att cykla iallafall 8 mil om dagen 5 dagar i veckan. Man rasar!!
  • Moder Jord

Jag för min del har väl allti varit lite mullig....inte ohälsosamt men dock mullig.

Efter en våldtäkt satte jag, helt omedvetet, upp en fasad mot omvärlden..läs killar...i form av extra kilon. Förstod det inte då, men gör det nu.

Jag lyckades dock gå ner några kilo, träffade min man ( som fick kämpa hårt för att jag skulle kunna lita på honom)...och blev efter ett par år gravid.

I samband med graviditeterna gick jag upp mycket och inte ner speciellt mycket emellan.

P g a många omständigheter i mitt liv, aå hade jag under många år inte mer kraft än att jag kunde hålla näsan över vattenytan att då ta tag i vikten blev för mycket.

Men nu känns allt tillräckligt bra och jag orkar göra något åt det! Jag känner att jag hamnat i en GOD cirkel nu.

Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Moder Jord
    qlurig skrev 2009-04-09 14:39:42 följande:
    Är det försent att hoppa in här?? Vill oxå gå ner en massa kilo och har nu första veckan lyckats med 3 =)
    Du är så välkommen!{#lang_emotions_smile}
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Lejdi

jag har 30kg att gå ner. men är gravid för tillfället så man kan juh inte "hårdbanta" nu:(

• Amber1975
    Mieria skrev 2009-04-09 15:36:40 följande:
    Ett tips. Köp en motionscykel och ge dig fan på att cykla iallafall 8 mil om dagen 5 dagar i veckan. Man rasar!!
    Jag kör crosstrainer varje dag och det har funkat fantastiskt bra. Nu verkar det dock som jag kommit till en platå. Det bara är att fortsätta så släpper det igen, men man är ju så otålig.
  • Amber1975
    qlurig skrev 2009-04-09 14:39:42 följande:
    Är det försent att hoppa in här??Vill oxå gå ner en massa kilo och har nu första veckan lyckats med 3 =)
    Du är så välkommen!
  • Mieria
    Amber1975 skrev 2009-04-09 16:07:04 följande:
    Jag kör crosstrainer varje dag och det har funkat fantastiskt bra. Nu verkar det dock som jag kommit till en platå. Det bara är att fortsätta så släpper det igen, men man är ju så otålig.
    Ah vad kul att höra att det funkar! Jag har varit sugen på att testa länge. Dax att ta tag i det då! :D
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt