Min vikthistoria är:
Jag väger idag 109kg och är 173cm
Tonåring vägde mellan 60-70 kg, tränade mycke, fotboll, dans, gymnastik. Tyckte att jag var fet. Hetsåt och svälte mig.
20 års åldern: Flyttade hemifrån börjarde plugga, slutade träna så mycket. Åt fel och mycke fester. Dövade panikångest med mat. Gick upp till 90kg då blev det pulver och extrema bantningskurer, viktväktarna osv pendlade mellan 80-100kg.
26år gravid med 1a barnet vägde 100kg gick inte upp något, då jag hade hyperemesis, väldigt dålig med foglossningar oxå.
Rasade i vikt efteråt ner till 80kg. När jag slutade amma gick jag snabbt upp i vikt. Vägde 90kg när jag 1,5år senare blev gravid igen, missfall och gick upp till 95 efter det, gravid igen ,med tvåan där gick jag inte ner så mycke efteråt. Vägde runt 87kg.
30år Skade nacken i olycka sjukskriven och väldigt orörlig länge, gick upp till 110kg.
31år gravid med 3an och gick ner lite pga kräkningarn, jättedålig med alla möjliga komplikationer. Efter jag nu slutat amma så är jag upp i 110kg.
Oj det blev lång, men det var ganska skönt att fundera igenom för inte är det så att man bara råkar gå upp i vikt och hoppsan så väger man 30 kg för mycket.