• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Mieria
    Maddisen80 skrev 2009-04-09 18:42:04 följande:
    Tussilago nä precis, men americanarna har sig själv att skylla oftast med all skräpmat.
    Så i USA är det skräpmat och i Sverige är det gener? :´)
  • Maddisen80

Mieria jag menar att vi svenskar äter inte så mycket skräpmat som americanarna , jag går upp i vikt pga mediner och depression + psykisk stress

• Tussilagon

De som INTE är överviktiga tror att ALLA som är överviktiga blivit det pga. att man vräkt i sej för mycket mat och onyttigheter. Och att man får skylla sej själv.

Jag tycker att det som finns inom en människa är viktigare än utsidan.

• Ulle75

Min vikthistoria är:
    Jag väger idag 109kg och är 173cm

Tonåring vägde mellan 60-70 kg, tränade mycke, fotboll, dans, gymnastik. Tyckte att jag var fet. Hetsåt och svälte mig.

20 års åldern: Flyttade hemifrån börjarde plugga, slutade träna så mycket. Åt fel och mycke fester. Dövade panikångest med mat. Gick upp till 90kg då blev det pulver och extrema bantningskurer, viktväktarna osv pendlade mellan 80-100kg.

26år gravid med 1a barnet vägde 100kg gick inte upp något, då jag hade hyperemesis, väldigt dålig med foglossningar oxå.
    Rasade i vikt efteråt ner till 80kg. När jag slutade amma gick jag snabbt upp i vikt. Vägde 90kg när jag 1,5år senare blev gravid igen, missfall och gick upp till 95 efter det, gravid igen ,med tvåan där gick jag inte ner så mycke efteråt. Vägde runt 87kg.

30år Skade nacken i olycka sjukskriven och väldigt orörlig länge, gick upp till 110kg.

31år gravid med 3an och gick ner lite pga kräkningarn, jättedålig med alla möjliga komplikationer. Efter jag nu slutat amma så är jag upp i 110kg.

Oj det blev lång, men det var ganska skönt att fundera igenom för inte är det så att man bara råkar gå upp i vikt och hoppsan så väger man 30 kg för mycket.

• Mieria
    Maddisen80 skrev 2009-04-09 18:51:17 följande:
    Mieria jag menar att vi svenskar äter inte så mycket skräpmat som americanarna , jag går upp i vikt pga mediner och depression + psykisk stress
    Jag tror att vi svenskar äter en massa onyttigt vi också :) Men visst finns det massor av andra orsaker till att man går upp i vikt. Är bara lite trött på alla ursäkter som faktiskt inte hjälper någon!
    Tussilagon skrev 2009-04-09 18:58:21 följande:
    De som INTE är överviktiga tror att ALLA som är överviktiga blivit det pga. att man vräkt i sej för mycket mat och onyttigheter. Och att man får skylla sej själv.Jag tycker att det som finns inom en människa är viktigare än utsidan.
    De som inte är överviktiga och tror att alla överviktiga har sig själva att skylla är det synd om tycker jag :) Det måste vara jobbigt att vara så ytlig.
  • Ulle75

Moder Jord:Ville bara skicka över en kram, va jobbigt du har haft det. Skönt att du är inne i en god cirkel nu!!

• Amber1975
    Ulle75 skrev 2009-04-09 19:03:44 följande:
    Moder Jord:Ville bara skicka över en kram, va jobbigt du har haft det. Skönt att du är inne i en god cirkel nu!!
    Ja jag säger samma. Du har varit otroligt stark. Kram på dig!
  • Ulle75
    qlurig skrev 2009-04-09 14:39:42 följande:
    Är det försent att hoppa in här?? Vill oxå gå ner en massa kilo och har nu första veckan lyckats med 3 =)
    Välkommen hit!! Det är bara kul om vi är flera som stöttar och hjälper varandra. Grattis till första veckans viktminskning.
    Hur många kg är det du har till mål? Har du några del mål?
    Skriv gärna in dig i våran lista se TS
  • Ulle75
    Zozzo87 skrev 2009-04-09 16:12:00 följande:
    Hello.. Jag hoppar också in tror jag...Ser mig omkring...Nee ingen kändis Lite kort. Började med gi andra veckan i januari slutade helt med sockret 1januari. Har nu gått ner 17,5kg Så nu behöver man peppning och några andra goa o glada att "prata" med...
    Välkommen du oxå!! Wow 17,5kg är impad, hur har du gjort och hur mycke har du kvar??
  • Ulle75
    Amber1975 skrev 2009-04-09 15:33:59 följande:
    Jag är deppig idag. Vågen har i princip stått still i veckan och jag blir sååå frustrerad. Försöker fokusera på de 20 kilo jag tagit sedan i januari, men det är f-n omöjligt. Jag vill gå ner mer och jag vill göra det NU.
    Å deppa inte, du har ju varit super duktig!! Ta fram några gamla kläder och se hur mycke du har gått ner. Eller testa med en ryggsäck med 20 kg och gå runt ett tag. Vist kan man önska att man vaknade smal, men så funkar det ju tyvärr inte. DU KOMMER FIXA DETTA!!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt