• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Matsina

Hejsan!! Jag är väldigt gärna med här, skrev in mig på viktlistan.

Savanna 2008-11-26
  • Mieria

"Amber1975 skrev 2009-04-09 15:33:59 följande:
    Jag är deppig idag. Vågen har i princip stått still i veckan och jag blir sååå frustrerad. Försöker fokusera på de 20 kilo jag tagit sedan i januari, men det är f-n omöjligt. Jag vill gå ner mer och jag vill göra det NU."

De första kilona är ju de som försvinner snabbast så det är helt normalt att stå still ett tag! Det betyder ju inte att du är mindre duktig! Deppa inte ihop när du har lyckats! Mina första 10 kg trillade av! Sedan blev det svårare och nu sitter jag fast på 65 :/ Men man kommer loss! Ge inte upp :)

• Ulle75

Mieria: Får jag fråga om du tycker att du har STOR övervikt?? Undrar bara lite över varför du skriver här inne??

• Mieria
    Ulle75 skrev 2009-04-09 19:25:39 följande:
    Mieria: Får jag fråga om du tycker att du har STOR övervikt?? Undrar bara lite över varför du skriver här inne??
    Jag är 156 cm och har gått ner från 80 kg. Det är stor övervikt. Jag förstår inte varför alla ifrågasätter mig. Får jag inte vara med längre bara för att jag har lyckats gå ner lite nu? Fattar verkligen inte. Lämnar tråden istället eftersom folk verkar vilja trampa på mig hela tiden. Ts kunde ju skrivit att man inte är välkommen att medverka längre om man verkligen lyckas gå ner. Jag förstår inte vart jag har gjort fel. Men som sagt. Ska inte störa. Lycka till alla.
  • Amber1975
    Ulle75 skrev 2009-04-09 19:15:25 följande:
    Å deppa inte, du har ju varit super duktig!! Ta fram några gamla kläder och se hur mycke du har gått ner. Eller testa med en ryggsäck med 20 kg och gå runt ett tag. Vist kan man önska att man vaknade smal, men så funkar det ju tyvärr inte. DU KOMMER FIXA DETTA!!
    Tack tack! Behövde höra det idag faktiskt.
  • Ulle75
    Mieria skrev 2009-04-09 19:31:30 följande:
    Jag är 156 cm och har gått ner från 80 kg. Det är stor övervikt. Jag förstår inte varför alla ifrågasätter mig. Får jag inte vara med längre bara för att jag har lyckats gå ner lite nu? Fattar verkligen inte. Lämnar tråden istället eftersom folk verkar vilja trampa på mig hela tiden. Ts kunde ju skrivit att man inte är välkommen att medverka längre om man verkligen lyckas gå ner. Jag förstår inte vart jag har gjort fel. Men som sagt. Ska inte störa. Lycka till alla.
    Sorry om jag formulerar mig klumpigt, var bara nyfiken som sagt. Du presentera dig liksom inte innan du började skriva. Så om alla ifrågasätter dig så skriv en lite presentation så vet vi vem du är och varför du vill vara med och stötta och peppa.
  • Amber1975
    Mieria skrev 2009-04-09 19:22:18 följande:
    "Amber1975 skrev 2009-04-09 15:33:59 följande:Jag är deppig idag. Vågen har i princip stått still i veckan och jag blir sååå frustrerad. Försöker fokusera på de 20 kilo jag tagit sedan i januari, men det är f-n omöjligt. Jag vill gå ner mer och jag vill göra det NU."De första kilona är ju de som försvinner snabbast så det är helt normalt att stå still ett tag! Det betyder ju inte att du är mindre duktig! Deppa inte ihop när du har lyckats! Mina första 10 kg trillade av! Sedan blev det svårare och nu sitter jag fast på 65 :/ Men man kommer loss! Ge inte upp :)
    Jo det är ju sant. Helt naturligt att man stannar upp, men ohhh så frustrerande. Man vill ju helst gå ner ett kilo om dagen... minst
  • MizzTez
    franzjager skrev 2009-04-09 09:15:29 följande:
    jag kan svara för min del.när jag var 18 år så tränade jag regelbundet och åt ganska hälsosamtflyttade hemifrån  många mil bort från familj och vänner för att studera.livet som bekant som student är inte direkt hälsosamtdå man läser mycket och ja super  :)där tänkte jag bara ett par kilo extra gör inget.jag ser ju bra ut och får komplimanger från alla håll.träffar min kille och börjar med alla misstagenmysiga hemmakvällar med lite extra gott.kilon börjar öka även jag i omfång.....jag ser det på kläderna men vägrar inseeller vågar inte inse att den där personen i spegeln är fet.För jag mår ju så bra,har ju kärleken och allt omkring mig är toppen.åren går och likaså omfånget....under tiden så vägrar jag se mig i spegeln vill inte se den där personen som inte är jag för jag mår ju bra.det är precis det man har intalat sig.jo jag gör försök på att gå ner i vikt .....många gånger säkert 100.och jag lyckas varje gång med lite mindre  problem gå ner 10 kgproblemet är när man slutar med bantningen när man börjar äta "normalt" igenkilona man gått ner går man upp och något till.en ond cirkel som startats.jovisst är det svårt att förstå för dig men ännu värre för mig som inte kan förståhur jag lät detta hända. Men vi som är här har insett våra problem och tar tag i det.så istället  för att försöka förstå varför inte uppmuntra oss.sorry blev lite långt inlägg
    Ja skriver under på detta.. Så var det för mig åxå, lägg sedan till två graviditeter på det så har du mig i ett nötskal!
    Min kropp fick någon "knäpp" efter jag fick min dotter, under själva graviditeten gick jag upp 12 förlorade allt innom loppet av en vecka efter förlossningen men sedan gick jag upp 25 kg!!! Ingen vet på vad heller för jag promenerade dagligen och åt nyttigt så något fick min kropp att bara samla på sig allt!
  • Moder Jord
    Amber1975 skrev 2009-04-09 19:06:59 följande:
    Ja jag säger samma. Du har varit otroligt stark. Kram på dig!
    Ulle75 skrev 2009-04-09 19:03:44 följande:
    Moder Jord:Ville bara skicka över en kram, va jobbigt du har haft det. Skönt att du är inne i en god cirkel nu!!
    Tack!  Under många år hade jag gömt bort hur det kändes att må bra...trodde inte att jag hade rätt att få må bra...men nu mår jag oftast bra i själen och det känns så skönt. Nu är det bara kroppen som ska få må bra och jag är ju på god väg precis som ni andra!

Kram!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Ulle75

Moder Jord skrev 2009-04-09 19:47:32 följande:

Tack!  Under många år hade jag gömt bort hur det kändes att må bra...trodde inte att jag hade rätt att få må bra...men nu mår jag oftast bra i själen och det känns så skönt. Nu är det bara kroppen som ska få må bra och jag är ju på god väg precis som ni andra! Kram!
    Jag tror det är så att om själen mårbra så har man dom bästa förutsättningarna för att lyckas.
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt