• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Ulle75

qlurig : Kram!! Va duktig du är som tar tag idet. Låter som du har bra förutsättningar att lyckas med PT och viktgrupp. Lycka till.

• MizzTez
    Ulle75 skrev 2009-04-09 19:54:18 följande:
    Jag tycker oxå det är konstigt med mina viktuppgångar efter att jag gått ner gravkg och mer där till så ökar jag och jag har tom varit med VV och bara ökat. Känns helt hopplöst då. Övriga familjen är ju smala och vi äter ju samma mat.
    Pratade med min bm som jag hade nu sist med gossen om att jag gick upp så mycket efter min dotter och hon sa att man kan få en rubbning i sköldkörteln efter en graviditet. Vi skulle kolla min om samma hände med gossen men jag gick ner allt och står still där.. Så det blev ingen koll. Funderar ändå på att kolla upp den för något känns konstigt, genom att jag inte äter speciellt onyttigt eller så men står ändå still på samma vikt hela tiden.
  • Zozzo87

Någon frågade om jag har lång väg att gå. Jaa tyvärr men just känns det bra...Jag ser ljus i tunnelt. Som nu i helgen var vi till STHLM (bor ju i finland) bara jag o sambon. O hujj vad mkt fuskande det blev. T.ex en halv pizza. Dessert bord på vikingline...Blää vad jag började må dååååligt av sockret. Men i varje fall. Jag gick varken upp eller ner. (kanske vågen är rubbad?) Nee det berodde säkert på att vi gick mkt.

Hur lång väg har jag att gå? Hmm. Till bröllopsklänningen kanske 20 kg.....*ser mig om kring hoppas på att ingen "kändis" ser vad jag skriver angående bröllop * O jag har lååång siktigt mål -20 kg till, till nästa sommar......*visslar på en ljuv melodi*

Vad har jag gjort för att gå ner? Jaa GI. Hur kan man gå ner med att få äta så mkt??:-O Det är ju häftigt. -17,5 kg på vågen sen januari. *perfekt* Men jag är ingen motionär. Men jag ska ta tag i saken snarast. Absolut! Så viktnedgången beror nog mest på koständring.

Vet ni vad?? Vi har fått 5-10cm med snö här (!!!!) i natt. Bläääää... Men i morgon lovade de +10grader...*HOPPAS* Som i lördas i STHLM +17grader :-O WOW lyckos er på "andra sidan sjön"

Hur är läget med er idag då??

GLAAD PÅSK!!!

• Zozzo87

Ojj då vad flamsigt det blir då man skriver preciiis det man tänker Hoppas ni förstod vad jag skrev...

• Maddisen80

Mieria jo de är klart ,men läkarna har konstaterat att de är mina mediciner så en del har jag sluta med så jag har lyckats gått ner

• Mum of love
    Ulle75 skrev 2009-04-09 21:24:34 följande:
    Mum of love: Låter härligt med en barnvagnsprommenad. Är dålig på att komma iväg på det, minstingen sover middag ute i vagnen och du skulle man ju kunna passa på att komma ut och gå, min man gör det ibland. Men själv tycker jag det är så gott att få fixa och greja lite inne när han sover. Idag har vi dock varit ute hela dagen och promenerat i en djurpark så det blev massa motion.
    Idag har det blivit en till härlig barnvagnspromenad nu är ju min dotter stor 3år så ja jag går inte ut för att hon ska få sova.
    Gick i nästan 2 timmar och me barnvagn + dotter = 41 extra kilon så det känndes tyvär snöa de lite så de blev lte blött och moddigt på vägen vissa bitar, sen hade jag klätt mig för mycke blev ju toksvettig   men skönt var de var helt slut när jag kom hem..

och nej dottern väger inte 41 kg men vagnen ca 25 och hon 15-16 kg
    Lyckligast i världen!!!
  • Mum of love

oj försvan lite i medelandet ovan, hoppas du/ni förstår 
    Kommer föresten att äta lite sött nu i helgen men ska försöka hålla nere
    mängden, men jätte bra ni som låter bli.
    Ser föresten inte de som en synd då jag inte har tagit ett beslut på att låta bli utan har mer tänkt bara att äta nyttigare mindre sötsaker och att röra på mig betydligt mer än va jag gjort de 2 senaste åren, tror  att sunt tänkande är det ända rätta (fast ja jag kanske skulle behöva låta bli helt då mitt sunda förnuft ibland är som bortblåst. )
    Nä nu ska jag ta en kopp te och se lite tv ha en bra kväll och Glad påsk alla..  

Lyckligast i världen!!!
  • Amber1975

Mum of love skrev 2009-04-10 20:00:47 följande:

oj försvan lite i medelandet ovan, hoppas du/ni förstår  Kommer föresten att äta lite sött nu i helgen men ska försöka hålla neremängden, men jätte bra ni som låter bli.Ser föresten inte de som en synd då jag inte har tagit ett beslut på att låta bli utan har mer tänkt bara att äta nyttigare mindre sötsaker och att röra på mig betydligt mer än va jag gjort de 2 senaste åren, tror  att sunt tänkande är det ända rätta (fast ja jag kanske skulle behöva låta bli helt då mitt sunda förnuft ibland är som bortblåst. )Nä nu ska jag ta en kopp te och se lite tv ha en bra kväll och Glad påsk alla..  
    Ja sunt tänkade är det bästa tycker jag oxå. Man ska ju inte se det som en synd när man ätit nåt. Ibland måste man ju få unna sig nåt litet. Tyvärr märker jag att jag börjar förlora mitt sunda tänkande. Min sambo sa idag att han var lite orolig för hur jag blivit. Imorse tex var jag helt matt och orkeslös när jag vaknade. Visste med mig att en shake inte skulle hjälpa så jag åt omelett med skinka och svamp. Kommer inte ens ur ketosen med en sådan måltid, men kände mig ändå som världens sämsta människa. För att kompensera den måltiden har ju nu tränat dubbla pass och tagit en promenad. Känns inte bra att jag blivit så
  • Mum of love
    Amber1975 skrev 2009-04-10 20:54:31 följande:
    Ja sunt tänkade är det bästa tycker jag oxå. Man ska ju inte se det som en synd när man ätit nåt. Ibland måste man ju få unna sig nåt litet. Tyvärr märker jag att jag börjar förlora mitt sunda tänkande. Min sambo sa idag att han var lite orolig för hur jag blivit. Imorse tex var jag helt matt och orkeslös när jag vaknade. Visste med mig att en shake inte skulle hjälpa så jag åt omelett med skinka och svamp. Kommer inte ens ur ketosen med en sådan måltid, men kände mig ändå som världens sämsta människa. För att kompensera den måltiden har ju nu tränat dubbla pass och tagit en promenad. Känns inte bra att jag blivit så
    MM jag vet hur det är som sagt de sunda förnuftet finns inte alltid där de ska va
    men men ska som sagt försöka göra ändring på detta..
    Har tidigare haft 1 år utan godis och det gick hur lätt som helst , så godis kan jag vara uta men choklad är min svaghet, men jag kan om jag vill, är rätt envis..
    Fast fika åt ja ju men ite i nå mängder eller istället för godis, kanske skulle man ta ett år uta godis..
    Lyckligast i världen!!!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt