• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • kiiza

Hoppar in jag med om det är ok...jag har ett X antal kilo som ska bort...börjar med 30kg,sen får det bli mer sen efteråt.
    Vill inte ha för stort mål

• Moj Katile
    kiiza skrev 2009-02-10 02:46:00 följande:
    Hoppar in jag med om det är ok...jag har ett X antal kilo som ska bort...börjar med 30kg,sen får det bli mer sen efteråt.Vill inte ha för stort mål
    Låter som ett bra mål. 'Det är ju lättare att klara det om man inte har monstruösa mål från början

Välkommen
  • kiiza

Tackar...
    Ja man har lårt sig att man inte ska ha allt för stora mål, för då är det inte säkert man aldrig kommer i mål.
    Eftersom jag äter kortison så går det lite lngsammare för en att gå ner,men det ska gå

• yennie84

Usch jag kämpar verkligen. men eftersom ajg gått ner mer än 10 kg så skall ajg unna mig en massage på fredag och när jag nått 95 kilo så skall jag klippa mig (om 2,2 kg) och när ajg gått enr 15 skall jag boka en pedikyr....såååå skönt!

• kiiza

Nej vad roligt att få unna sig sånna saker när man gått ner viss antal kg...tror jag måste göra samma sak...lät roligt.

• yennie84

Mmm det är en väldi morot. jag e gasnka fussy med mitt hår och nu e det bara slitna toppar längst ner men om 2,2 kg får ajg boka klipptid. - INTE INNAN

• Moj Katile
    kiiza skrev 2009-02-10 13:14:51 följande:
    Tackar...Ja man har lårt sig att man inte ska ha allt för stora mål, för då är det inte säkert man aldrig kommer i mål.Eftersom jag äter kortison så går det lite lngsammare för en att gå ner,men det ska gå
    Det gör jag åxå! Men min läkare gav mig vattendrivande och sa att det mesta man går upp på kortison fakiskt är vatten. Vet itne om det hjälpt eftersom jag bantar stenhårt men tja... Kanske?
  • Lindy79

Jösses, vad snö vi fått här uppe i norr.
    Och med det följde bra motion!
    Trots chips och "dålig" mat i helgen så har jag gått NER 1,5 kilo. Yihooo!
    Men nu tänker jag "Åh, men då KAN jag ju äta onyttigt och ÄNDÅ gå ner".
    Aja, va dum man är:S

♥Freja 071215♥
  • Amber1975

Jättebra idé med belöning när man nått ett visst antal kilon. Det ska jag oxå köra med istället för att belöna mig med mat.

Har just varit ute och gått två timmar och det var så skönt. Älskar att känna att det går lättare när man är lättare

Ha en bra dag allihopa!

• kiiza
    Moj Katile skrev 2009-02-10 13:25:16 följande:
    Det gör jag åxå! Men min läkare gav mig vattendrivande och sa att det mesta man går upp på kortison fakiskt är vatten. Vet itne om det hjälpt eftersom jag bantar stenhårt men tja... Kanske?
    Ja det stämmer,men i överlag blir alla rundare som äter kortison även om det inte får så mycket överskott med vätska.
    Har vätskedrivande också,men jag för min njurtransplantation som jag gjorde 1990
    Alltid varit rund...
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt