• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Filippa2

Hej! Undrar om man får hänga på, ska gå ner x antal kilon. Eftersom jag inte väger mig vet jag inte kiloantalet. Fick metformin den 28 januari , har sedan dess gåt ner;
    - midja 14 cm
    - byst 2 cm
    - stuss 3 cm

Jag går en timmes promenad varje dag, har en vilodag, men nu ska jag börja på friskis & svettis 3 dagar/v, vet bara inte vilken träning som förbränner mest.
    Jag försöker att öka förbränningen genom att dricka grönt te, har hört att det är effektivt.

• Moder Jord

I dag har jag varit så duktig! {#lang_emotions_laughing}

Först en långpromenad med vovven efter jobbet och sen tränat 40 min på Wii Fit UTAN att väga mig! Känns mycket konstigt att inte göra det, men jag har ju betämt mig för att bara väga mig på lördagar.

Nu ska jag laga till Rödspätta och Bulgur och massor av grönt till mig och familjen.

Kämpa på tjejer!{#lang_emotions_kiss}

Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Moder Jord
    Filippa2 skrev 2009-02-11 17:04:47 följande:
    Hej! Undrar om man får hänga på, ska gå ner x antal kilon. Eftersom jag inte väger mig vet jag inte kiloantalet. Fick metformin den 28 januari , har sedan dess gåt ner; - midja 14 cm - byst 2 cm - stuss 3 cm Jag går en timmes promenad varje dag, har en vilodag, men nu ska jag börja på friskis & svettis 3 dagar/v, vet bara inte vilken träning som förbränner mest. Jag försöker att öka förbränningen genom att dricka grönt te, har hört att det är effektivt.
    Du är jätte välkommen!
  • Moder Jord
    FilleCilla skrev 2009-02-11 11:26:48 följande:
    Hej alla! Idag har jag vägningsdag! Vågen visar på -1,2kg sedan förra veckan och totalt-4,9 kg sedan jag startade min viktamp för 4 veckor sedan. Så det går sakta men säkert framåt ju Är det någon här inne som vikväktar och vet hur många points en nutrilettbar är? Tänkte ta en sån till lunch dag tillsammans med ett stort glas vatten så blir det riktig mat till middag sen i stället.
    sakta men säkert? Det går ju med stormsteg!
  • Moder Jord
    Moj Katile skrev 2009-02-11 15:36:32 följande:
    Hej! Jag har åxå väg/mät dag. Började FÖRRA onsdagen dvs dag 7 med GI och orbitrek!! Vikt: -3.5kg Mått: Arm: -2cm Byst: -3cm Mage: -1cm Höft: -3cm Lår: -3cm Vad: -2.5cm Gissa om man är sporrad att fortsätta!!
    Vad duktig du är! Vad är orbitrek?
  • Moj Katile
    Moder Jord skrev 2009-02-11 17:47:31 följande:
    Vad duktig du är! Vad är orbitrek?
    Orbitrek och crosstrainer är samma sak typ. Träningsmaskin alias djävulsmaskin hahahaha
  • MyLoveLiam

Så duktiga ni är tjejer!!!
    Jag har just nu en DOWN period och äter fel och bara känner mej *BLÄ*

Men NU har jag bestämt mej, på måndag ska jag börja flyta. Har hämtat hem Modifast idag. Choklad, Vanilj och potatis/purjolök. Hoppas, hoppas dom är goda nu bara....

Ni som kört pulver, hur var det i början, mådde ni dåligt, var irriterade, eller hur kände ni er?

• AnnelieTyresö

Provsmaka alla innan, så slipper du undra om de är gosa el hur de smakar :)

• Moj Katile
    MyLoveLiam skrev 2009-02-11 18:22:36 följande:
    Så duktiga ni är tjejer!!!Jag har just nu en DOWN period och äter fel och bara känner mej *BLÄ*Men NU har jag bestämt mej, på måndag ska jag börja flyta. Har hämtat hem Modifast idag. Choklad, Vanilj och potatis/purjolök. Hoppas, hoppas dom är goda nu bara....Ni som kört pulver, hur var det i början, mådde ni dåligt, var irriterade, eller hur kände ni er?

Goda? Hoppas inte förmycket! hahahaha

Jag mådde apa! Irriterad, svimnings känslor, konstant hungrig.... Klarade ca 10 dagar sen fick jag sluta. Klarade inte min vardag.

Men känner många som klarat att gå ner MYCKET på det på kort tid och inte alls mått så hemskt!

• AnnelieTyresö

Goda å goda,, hehe,, ja man får hoppas att du tycker de går an iaf :)

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt