• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • maskrosfjäril

Jag kör med Nindendo Wii och Wii Fit. Har tappat 3 kg hittills (sen jul).
    Har precis hittat My Fitness Coach och det är jättekul.

Jag fixar inte att dricka nutrilett eller andra såna där medel, så jag får röra på mig så mycket jag kan och försöka äta mer nyttigt. Jag skulle vara riktigt nöjd om jag hamnade på 2 siffrigt.

• MyLoveLiam

Imorgon börjar jag - håll tummarna för att jag klarar det!!
    Börjar alltså med Modifast, hade tänkt köra 3 veckor med embart pulverdiet.
    Ska ha invägning imorgon bitti, hur ofta bör jag sedan väga mej? Hur gör ni som kör pulver? En gång per vecka?

Som jag skrivit innan, det jag är orolig för är hur jag ska gilla smaken på pulvret....tänk om jag bara INTE kan få ner det?

Varför klarar du inte pulvret Maskrosfjäril?

• maskrosfjäril

Börjar må så himla illa av det

• Cerrgweni

Hej!

Här platsar jag ju oxå.. Jag har ca 40 kg att gå ner..

Jag är medlem i Viktväkarna. Går väl sådär.
    Mest är det mitt nuvarande jobb som förstör för mig.
    Är ägare av en kiosk med gatukök. Så jag sitter här ca 10 timmar varje dag. Och frestelserna finns här överallt med fet mat, godis och dricka.

Jag har lyckats gå ner 2,8kg. Men det är på väldigt lång tid. Pinsamt lång tid.
    Men nu håller vi och säljer vår lilla kiosk. Förhoppningsvis byter vi ägare i mars/april... å då jäklar ska jag satsa allt för att gå ner i vikt.

Är 174cm och väger just nu 111,1kg. Så har lite att jobba med.

• Moder Jord
    maskrosfjäril skrev 2009-02-15 13:08:45 följande:
    Börjar må så himla illa av det
    ...jag fick hemskt ont i magen, jag.  Det funkar faktiskt att gå net i vikt bara på ändrad kost och motion, även fast det tar längre tid.
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • anli00

vägningsdags idag, minus ett denna vecka, ska man väl vara nöjd med antar jag, men man är ju lite girig och vill gå ner fortare....

nu blir det tuffare tag, ska bara gå ner en 2-3 kilo tills vi åker på semester om två veckor :D

• maskrosfjäril

Kul med en sån här tråd, alltid lättare att gå ner i vikt om man har sällskap Glad

• Amber1975

Lycka till, det kommer du att klara galant. Ja att väga sig en gång i veckan är lagom tycker jag. Själv har jag lite svårt att hålla mig bort från vågen hihi. Håller tummarna för dig

MyLoveLiam skrev 2009-02-15 13:03:42 följande:
    Imorgon börjar jag - håll tummarna för att jag klarar det!!Börjar alltså med Modifast, hade tänkt köra 3 veckor med embart pulverdiet.Ska ha invägning imorgon bitti, hur ofta bör jag sedan väga mej? Hur gör ni som kör pulver? En gång per vecka?Som jag skrivit innan, det jag är orolig för är hur jag ska gilla smaken på pulvret....tänk om jag bara INTE kan få ner det?Varför klarar du inte pulvret Maskrosfjäril?
  • Amber1975

Gud va duktig du är som kan gå ner i vikt med ditt jobb. Spelar ju ingen roll att det tar lång tid, huvudsaken att det går neråt.

Cerrgweni skrev 2009-02-15 13:29:07 följande:
    Hej! Här platsar jag ju oxå.. Jag har ca 40 kg att gå ner.. Jag är medlem i Viktväkarna. Går väl sådär. Mest är det mitt nuvarande jobb som förstör för mig. Är ägare av en kiosk med gatukök. Så jag sitter här ca 10 timmar varje dag. Och frestelserna finns här överallt med fet mat, godis och dricka. Jag har lyckats gå ner 2,8kg. Men det är på väldigt lång tid. Pinsamt lång tid. Men nu håller vi och säljer vår lilla kiosk. Förhoppningsvis byter vi ägare i mars/april... å då jäklar ska jag satsa allt för att gå ner i vikt. Är 174cm och väger just nu 111,1kg. Så har lite att jobba med.
  • madlo

wie, jag har gått ner 9-5 kg på 3 veckor och 2 dagar :) heja mig! nu har jag satt ett mål, den 5 mars ska jag åka till London och då ska jag ha gått ner 16 kg sammanlagt!

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt