• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • paintflicka

AnnelieTyresö skrev 2009-02-16 08:55:44 följande:

Har du PCO då kanske paintflickan?
    Jag var tvungen att Googla på PCO, hade aldrig hört det tidigare. Inte konstaterat PCO, men mycket stämde.
  • AnnelieTyresö

Har en del väninnor som har det, å de hr så himla svårt att gå ner i vikt,, kanske kan vara värt att titta på?
    Man kollar hur äggstockarna ser ut, sen vet man :)

• Stark Längtan

Hej hopp
    En till här som har mycket att gå ner 35 kilo ska bort, jag har varit med i viktväktarna, gick ner 30 kilo!!! Men när det blev konstaterat att jag ej kunde bli gravid naturlig väg pga pco så försvann all motivation, gick då upp allt igen
    Men nu sitter jag här med en son på tolv veckor, naturlig väg
    *långnäsa åt läkarna*
    När jag en dag satt med honom i famnen och han gav mig sitt första stoooora leende, tänkte jag att denna lille kille kommer snart att vilja springa runt med sin mamma, leka och busa, men hon ej kommer orka det... Så nya tag nu

• AnnelieTyresö

Jamen va bra då!
    Men då vet du vart du ska vända dej om det dröjjer med syskon :)

• maskrosfjäril

Stark Längtan skrev 2009-02-16 09:35:12 följande:
    Hej hopp En till här som har mycket att gå ner 35 kilo ska bort, jag har varit med i viktväktarna, gick ner 30 kilo!!! Men när det blev konstaterat att jag ej kunde bli gravid naturlig väg pga pco så försvann all motivation, gick då upp allt igen Men nu sitter jag här med en son på tolv veckor, naturlig väg *långnäsa åt läkarna* När jag en dag satt med honom i famnen och han gav mig sitt första stoooora leende, tänkte jag att denna lille kille kommer snart att vilja springa runt med sin mamma, leka och busa, men hon ej kommer orka det... Så nya tag nu
    Vilken solskenshistoria Glad
    Har försökt att bli gravid i ungefär ett år utan att lyckas, så jag sätter mitt hopp till viktminskning nu.
  • AnnelieTyresö

Maskros har du oxå PCO?

• Stark Längtan

maskrosfjäril skrev 2009-02-16 09:41:54 följande:

Vilken solskenshistoria Har försökt att bli gravid i ungefär ett år utan att lyckas, så jag sätter mitt hopp till viktminskning nu.
    Det jag gjorde var att träna 4 ggr i veckan, samt äta mindre socker, vi försökte få barn i fyra år!! Läkarna tror att jag blev gravid pga chocken kroppen fick då jag la ner socker och började träna!
  • AnnelieTyresö

Ja jag har förstått det som att PCO beror lika mkt på lvervikten, som övervikt beror på PCO, det är en enda ond cirkel :S

• maskrosfjäril

Jag tror inte att jag har Pco, men jag har inte undersökt saken än.

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt