• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Meta83

Jag har noll koll, men hur hjälper reductil till??
    Och hur får man tag på det?

Meta - Stolt mamma till ♥♥♥Tilde -04 och Tove -06 ♥♥♥
  • Amber1975

Från fass:

Reductil, som innehåller sibutramin, är ett läkemedel avsett att hjälpa dig att gå ner i vikt under förutsättning att din läkare har konstaterat att du lider av fetma, eller att du är överviktig och har ytterligare riskfaktorer, t.ex. diabetes och eller förhöjda blodfetter. Din läkare kan ordinera behandling med Reductil för dig om ändrade kostvanor och motion under tre månader inte ledde till att du gick ner i vikt. Detta läkemedel gör att du känner dig mättare fortare, så att du inte äter lika mycket. Genom att äta mindre bör du kunna gå ner i vikt och kontrollera din vikt. Läkemedlet ingår i den viktminskningsplan som du kommer överens om med din läkare. Läkemedlet ska användas i anslutning till en lågkaloridiet och en ökad motionsnivå. Kombinationen hjälper dig att gå ner i vikt. Din läkare kommer att hjälpa dig med viktminskningsprogrammet och göra regelbundna kontroller.

• AnnelieTyresö

Magen kna få en chock å tömmas på både det ena å det andra när man äter mkt pulver,, det är oxå ganska starkt för magen, så om du får det problemet att du får diarre så kan du dela varje påse på 2ggr.

• MyLoveLiam

AnnelieTyresö skrev 2009-02-17 07:24:45 följande:

Magen kna få en chock å tömmas på både det ena å det andra när man äter mkt pulver,, det är oxå ganska starkt för magen, så om du får det problemet att du får diarre så kan du dela varje påse på 2ggr.
    Tack för ditt svar. Skönt med så mycket erfarenhet i tråden
  • FilleCilla
    MyLoveLiam skrev 2009-02-17 07:45:15 följande:
    AnnelieTyresö skrev 2009-02-17 07:24:45 följande: Tack för ditt svar. Skönt med så mycket erfarenhet i tråden
    Jag hade samma problem när jag testade cambridge för något år sedan. Blev en riktig utrensing hehe
  • MyLoveLiam

FilleCilla skrev 2009-02-17 08:08:50 följande:

Jag hade samma problem när jag testade cambridge för något år sedan. Blev en riktig utrensing hehe
    Hur länge körde du Cambridge och hur var resultatet?
    Min plan är att köra 3 veckor
  • minasöner

här har ni giganternas gigant hoppas man får hänga med i eran tråd

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • FilleCilla
    MyLoveLiam skrev 2009-02-17 08:10:13 följande:
    FilleCilla skrev 2009-02-17 08:08:50 följande: Hur länge körde du Cambridge och hur var resultatet?Min plan är att köra 3 veckor

Jag överlevde inte ens 2 dagar. Jag har alltid haft svårt för soppor och milkshakes å dyligt, får kväljningar av allt som är tjockare än mellan mjölk. Jag spydde efter varje mål för jag tyckte det va så äckligt.

Andledningen att jag testade var för att en vän hade lyckats gå ner 30 kg med hjälp av CB så jag ville testa. Deppade typ ett år efter det misslyckade försöket å nu kör jag VV

• FilleCilla
    minasöner skrev 2009-02-17 08:11:00 följande:
    här har ni giganternas gigant hoppas man får hänga med i eran tråd
    Välkommen hit
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt