• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • minasöner
    FilleCilla skrev 2009-02-17 08:19:16 följande:
    Välkommen hit
    tack. Jag har gått ner drygt 30 kg sedan november,men ändå står tyvärr vågen på 96,6 kg
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • MyLoveLiam
    minasöner skrev 2009-02-17 08:22:13 följande:
    tack. Jag har gått ner drygt 30 kg sedan november,men ändå står tyvärr vågen på 96,6 kg
    Men så DUKTIG du är!!! HUR har du lyckats gå ner så mycket på så kort tid? Vilken metod använder du? Du måste väl märka riktigt stor skillnad på din kropp, kläder det?
  • FilleCilla
    minasöner skrev 2009-02-17 08:22:13 följande:
    Oj jisses, det var ingen dålig viktnedgång Vad duktig du är!!
  • minasöner
    MyLoveLiam skrev 2009-02-17 08:25:41 följande:
    Men så DUKTIG du är!!! HUR har du lyckats gå ner så mycket på så kort tid? Vilken metod använder du? Du måste väl märka riktigt stor skillnad på din kropp, kläder det?
    jag har använt mig av cambridgekuren. Nu har jag börjat trappa upp och äter 1 mål/dag då jag utesluter kolhydrater i största möjliga mån. Tänkte gå över till LCHF nu lite smått. och funkar det inte så går jag tillbaks till CK. I hjärnan väger jag ff 125kg, men inte i spegeln som tur är. Dock har jag en överjävlig svärmor som hånar min metod och säger att det inte syns nån skillnad.Men jäklar ska jag visa henne.i grund och botten vet jag att det är avundsjuka från hennes sida, eftersom hon är gravt överviktig själv och misslyckas med att gå ner. Så bara skadeglädjen är ju en sporre ..hon är hemsk min svärmor,  så snart ska jag skriva min målvikt på hennes näsa
  • minasöner
    FilleCilla skrev 2009-02-17 08:33:47 följande:
    Oj jisses, det var ingen dålig viktnedgång Vad duktig du är!!
    men jag är bara halvvägs, så jag behöver erat stöd och pepp när jag hamnar i en svacka. Jag har lång väg kvarGråter
  • MyLoveLiam
    minasöner skrev 2009-02-17 08:35:02 följande:
    jag har använt mig av cambridgekuren. Nu har jag börjat trappa upp och äter 1 mål/dag då jag utesluter kolhydrater i största möjliga mån. Tänkte gå över till LCHF nu lite smått. och funkar det inte så går jag tillbaks till CK. I hjärnan väger jag ff 125kg, men inte i spegeln som tur är. Dock har jag en överjävlig svärmor som hånar min metod och säger att det inte syns nån skillnad.Men jäklar ska jag visa henne.i grund och botten vet jag att det är avundsjuka från hennes sida, eftersom hon är gravt överviktig själv och misslyckas med att gå ner. Så bara skadeglädjen är ju en sporre ..hon är hemsk min svärmor,  så snart ska jag skriva min målvikt på hennes näsa
    Så pulvermetoden är så effektiv???!!! WOW!
    Du får tänka som så här att din svärmor kanske är den bästa sporre du kan ha för att klara av att nå din målvikt. Även om det är fruktansvärt tråkigt med människor som inte kan unna andra att lyckas. Att vara glad för någon annans skull....jag tror man mår så mycket bättre själv om man klarar det
    Får jag fråga vad din målvikt ligger på?
  • minasöner
    MyLoveLiam skrev 2009-02-17 08:38:22 följande:
    Så pulvermetoden är så effektiv???!!! WOW!Du får tänka som så här att din svärmor kanske är den bästa sporre du kan ha för att klara av att nå din målvikt. Även om det är fruktansvärt tråkigt med människor som inte kan unna andra att lyckas. Att vara glad för någon annans skull....jag tror man mår så mycket bättre själv om man klarar det Får jag fråga vad din målvikt ligger på?
    jag går ner 10-12kg/månad med cambridge, men har brukat äta en port mat en gång på helgen. Annars hade jag inte härdat ut Skrattande. Jag gick ner till 86kg med ck -07,och blev sen gravid och gick upp 35kg under graviditeten..tyvärr, så nu blev man liksom tillbaks på ruta1 igen. Min målvikt är 70kg
  • FilleCilla
    minasöner skrev 2009-02-17 09:08:31 följande:
    jag går ner 10-12kg/månad med cambridge, men har brukat äta en port mat en gång på helgen. Annars hade jag inte härdat ut . Jag gick ner till 86kg med ck -07,och blev sen gravid och gick upp 35kg under graviditeten..tyvärr, så nu blev man liksom tillbaks på ruta1 igen. Min målvikt är 70kg
    Min kompis lyckades också gå ner så mycket med cambridge. Själv klarade jag inte av att äta soppor så jag får tampas med den lååånga pointsvägen nu. Har ett BMI på 50 så det kommer att ta evigheter. Det är därför man joinar såna här trådar, för att få lite pushing av människor i liknadne situationer
  • MyLoveLiam

FilleCilla skrev 2009-02-17 09:21:24 följande:

Min kompis lyckades också gå ner så mycket med cambridge. Själv klarade jag inte av att äta soppor så jag får tampas med den lååånga pointsvägen nu. Har ett BMI på 50 så det kommer att ta evigheter. Det är därför man joinar såna här trådar, för att få lite pushing av människor i liknadne situationer
    Då har du hittat rätt! I allafall JAG kommer att finnas här lääänge med tanke på alla kilon jag behöver gå ner....
    Jag har oxå VV:at några gånger och upplever att det fungerar bra så länge man följer programmet....
    Nu är mitt mål att köra pulver i tre veckor, därefter blir det nog VV tror jag.
    Min BMI ligger på ca 45 just nu tror jag....så det är en lång väg att vandra...
  • maskrosfjäril

Ett av mina delmål är att komma i en jätteunderbar klänning som jag köpt.
    Den är så fin att jag tänkte ha den som brudklänning.
    Den kommer nog att sitta bra om 15-20 kg tror jag.
    Den är blå med en massa superfina broderier på.

Helst skulle jag vilja väga omkring 75 kg.
    40 kilo bort.

I dag är jag och sambon dunderförkylda båda två så det blir att vara hemma
    från jobbet. Har ingen aptit vilket i och för sig är bra.

- 22 ° ute och inga mygg Glad

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt