• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • AnnelieTyresö

Men gå å kolla dina äggstockar,, har man frösökt 1 år så kan man väl tom få hjälp?

• AnnelieTyresö

ÅH jag vill oxå äta tabletter!
    Men jag äter redan andra, så jag får inte :(

• kiiza

Samma problem här...får inte äta andra tabletter pga mina permanenta mediciner...

• AnnelieTyresö

Du å jag kiiza, du å jag ;)

• AnnelieTyresö

Hehe,, skönt att man inte är esnam, även om man inte missunnar nån annan att testa på hjkälpmedel :D

• Cerrgweni

Jag har oxå Pco.
    Går just nu på p-piller för att försöka få ordning på mina menscyklar...
    Sist jag var hos gyn så sa hon att om jag lyckas gå ner i vikt så försvinner nog troligtvis mina pco-besvär...
    Så det känns ju skönt... men inte lätt detta..

• MyLoveLiam

AnnelieTyresö skrev 2009-02-16 09:27:43 följande:

Har en del väninnor som har det, å de hr så himla svårt att gå ner i vikt,, kanske kan vara värt att titta på?Man kollar hur äggstockarna ser ut, sen vet man :)
    Här har du en som har diagnostiserad PCO *räcker upp handen*
  • MyLoveLiam

Rapport efter dag 1 på Modifast pulver....

Jaa, första dagen är avverkad och jag kan inte säga att jag varken är eller har varit direkt hungrig.
    Började med en vaniljshake till frukost (ganska urk) och sedan en choklad shake till lunch (lite bättre än vanilj) sedan avslutade jag med en potatis/purjolök soppa till middag (den bästa av de 3).

Hade en invägningsvikt på 119,3 modiga kilon imorse....

Det är inte hunger eller "svält" som jag är mest orolig för, utan för att kunna få ner dessa geggor.

Har ni något tips? Extra kylt vatten...eller vad?

I övrigt har jag faktiskt varit iväg på ett simpass idag, så det känns ganska lovande trots allt.

Har pulvret någon "renande" effekt på kroppen, är det någon som vet? Har fått springa en massa gånger på toa idag och gjort både det ena och andra *fniss*

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt