• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Amber1975

Ser nu att vi kör exakt samma metod oxå Kul!

minasöner skrev 2009-02-17 09:08:31 följande:
    jag går ner 10-12kg/månad med cambridge, men har brukat äta en port mat en gång på helgen. Annars hade jag inte härdat ut . Jag gick ner till 86kg med ck -07,och blev sen gravid och gick upp 35kg under graviditeten..tyvärr, så nu blev man liksom tillbaks på ruta1 igen. Min målvikt är 70kg
  • Marayah

Till frukost brukar ja äta fil och linfrö.
    Blir äggröra med skinka, ost och grädde i till lunch.
    Middag oftast nått kött och grönsaker. Och till en vitlökssås gjort på creme fraichen.. Ev lite feta ost.
    Är inte rädd för att ta fetaste filen, creme fraichen, keson, feta ost mm.

minasöner skrev 2009-02-17 12:30:44 följande:
    jag håller på att gå över till det, men det känns så himla fel i min hjärna (fettskrämd) . vad äter du tex på en dag??? jag lär ju hamna i ägg och baconträsket för att känna mig safe i början
    Marko 031103, Filip 080621
  • AnnelieTyresö

Ja det verkar spännande med LCHF, men jag gillar inte bacon :S

Ägg går bra, men inte i den omfattningen,, men jag e sugen på att testa det längre fram, man får försöka variera sig så mkt som möjligt helt enkelt :)

• Moder Jord

Min diet drar väl också åt det hållet. Har hört att fett ger än större mättnadskänsla, så man behöver inte äta lika mycket.

I kväll blir det lax här hos oss med massor av grönt, lite bulgur och så någon sås.

Vad ska ni äta?

Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Amber1975

Igår köpte vi en crosstrainer så nu blir det promenad och crosstraining varje dag. Får se hur mycket jag orkar nu från början. Ska hoppa på den nu, men jag är nog snart tillbaka

Moder Jord, jag ska äta en chokladshake från Cambridge.

• AnnelieTyresö

ÅH va spännande! EN Cross skulle jag oxå vilja ha, men vi har inte plats här hemmma,, å min kille tror att den bara skulle bli ståendes,, hehe

• MyLoveLiam

Moder Jord: Jag ska äta en potatis/purjolöks soppa från Modifast.....din mat låter mycket godare

• Moder Jord

Har själv nyss kommit in från en promenad med vovven.Får se om det blir någon träning med Wii Fit i kväll. Har kännt mig hängig några dagar med ont i halsen och svidande ögon. 

Jag tycker ni är så duktiga som orkar hålla på med drycker! Själv fick jag ju bara ont i magen  och så gick jag upp alla kilon allt igen....plus lite till.

Amber1975 skrev 2009-02-17 16:41:02 följande:
    Igår köpte vi en crosstrainer så nu blir det promenad och crosstraining varje dag. Får se hur mycket jag orkar nu från början. Ska hoppa på den nu, men jag är nog snart tillbaka Moder Jord, jag ska äta en chokladshake från Cambridge.
  • AnnelieTyresö

Jag ska äta en skinkröra med pasta till :)

• Moder Jord
    AnnelieTyresö skrev 2009-02-17 16:55:38 följande:
    Jag ska äta en skinkröra med pasta till :)
    Låter gott!
    MyLoveLiam skrev 2009-02-17 16:50:58 följande:
    Moder Jord: Jag ska äta en potatis/purjolöks soppa från Modifast.....din mat låter mycket godare
    Förstår det! Men du kommer troligen gå ner i vikt snabbare än mig!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt