• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • MyLoveLiam

Moder Jord skrev 2009-02-17 16:51:11 följande:

Har själv nyss kommit in från en promenad med vovven.Får se om det blir någon träning med Wii Fit i kväll. Har kännt mig hängig några dagar med ont i halsen och svidande ögon.  Jag tycker ni är så duktiga som orkar hålla på med drycker! Själv fick jag ju bara ont i magen  och så gick jag upp alla kilon allt igen....plus lite till.
    Har du ont i halsen så ska du nog hoppa över träningen. Då är risken att det gör mer skada än nytta. Vänta tills du är frisk igen. DÅ kan du ta nya tag.
  • Moder Jord
    MyLoveLiam skrev 2009-02-17 17:01:59 följande:
    Moder Jord skrev 2009-02-17 16:51:11 följande: Har du ont i halsen så ska du nog hoppa över träningen. Då är risken att det gör mer skada än nytta. Vänta tills du är frisk igen. DÅ kan du ta nya tag.
    Hmm. vi får se hur jag gör...

Jag vill tipsa om något gott och nyttigt. Nordisk råkost! Jaag har alltid en skål stående i kylskået och den håller i flera dagar.

Här kommer receptet!

300 gr vitlåk
    4 morötter
    0,5 purjolök
    0,5 röd paprika
    0,5 grön paprika

Dressing:
    0,2 dl socker ( ja ja, jag vet.  {#lang_emotions_wink} )
    0,2 dl rapsolja
    0,2 dl äppelcidervinäger
    0,5 tsk salladskrydda
    peppar.

1.Riv bitkål och morötter. Strimla purjolöken och paprikorna. Blanda.
    2. Rör ihop dressingen i en kastrull på svag värme och häll den över salladen.

Supergott!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • kiiza

Ja för mig blir det en promenad med vovven och sen får vi se om det blir någon crossträning ikväll. beror på hur långt jag går med Vicki.

• Moder Jord
    Moder Jord skrev 2009-02-17 17:38:28 följande:
     300 gr vitlåk
    menade vitkål så klart! {#lang_emotions_surprised}
  • pilliss
    Moder Jord skrev 2009-02-17 16:51:11 följande:
    Har själv nyss kommit in från en promenad med vovven.Får se om det blir någon träning med Wii Fit i kväll. Har kännt mig hängig några dagar med ont i halsen och svidande ögon.  Jag tycker ni är så duktiga som orkar hålla på med drycker! Själv fick jag ju bara ont i magen  och så gick jag upp alla kilon allt igen....plus lite till.
    har du ont i halsen får du INTE träna. Inte få upp flåset alls. det kan sätta sig på hjärtat då.
    Var jätteförsiktig...
  • AnnelieTyresö

Jag har ep apstort vitkålshuve i kylskåpet, tänkt att göra en likn sallad,, handlar bara om ork,, he!

• Moder Jord
    AnnelieTyresö skrev 2009-02-17 17:51:27 följande:
    Jag har ep apstort vitkålshuve i kylskåpet, tänkt att göra en likn sallad,, handlar bara om ork,, he!
    Jag river vitkålen och morötterna i matberedaren så då går det fort!
  • Moder Jord
    pilliss skrev 2009-02-17 17:40:14 följande:
    har du ont i halsen får du INTE träna. Inte få upp flåset alls. det kan sätta sig på hjärtat då. Var jätteförsiktig...
    Då ska jag låta bli...jag lider av panikångest som sätter sig på hjärtat. Har hållit ångesten borta ganska länge och bara vetskapen att motion kan ställa till det  skulle kanske trigga i gång det....promenaden med hunden får vä räcka för i dag.
  • pilliss

När du promenerar så ta det LUGNT. du får inte få upp fart. Inget "flås".

min systerson tränade fotboll fast han hade halsont. han har ett obotligt fel på hjärtat nu.
    han är bara 20 år 

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt